Nästa vecka satt jag där hos psykologen Malin igen.
- Så hur går det, har du rökt någon gång sen sist? frågade hon.
- Nej. Det har varit väldigt svårt, men det blir lättare och lättare.
- Vad krävs det mer för att du ska må bra? frågade hon allvarligt.
- Jag känner mig så ensam, jag vill ha en vän.
Jag hade fortfarande inga vänner och visste inte vart jag skulle leta. Jag kunde ju inte leta på skolan, eftersom jag inte gick i skolan då.
- Många hittar vänner på olika sätt. Nu för tiden hittar många vänner på internet. Jag vet en sida för missbrukare som blir hjälpta, sa hon.
- Jag behöver inga missbrukare som vänner, jag behöver bara vänner.
Endel förstod ingenting alltså. Trodde hon att jag skulle tänka "Yaay! Vänner med samma intressen, missbrukare!". Skulle inte tro det. Jag hade ju såklart inget emot missbrukare, men jag ville inte ha det som "ett delat intresse".
- Det finns ju många på sociala medier annars, typ Facebook eller Instagram? sa hon.
- Ja, jag kan kolla.
Så fort jag kom hem kollade jag på Instagram. Jag letade efter någon som såg trevlig ut och som kanske hade lite samma intressen som jag. Efter ett tag såg jag en cool tjej med svart hår, bruna ögon och några piercingar. Hon var inte direkt "emo" eller goth, utan hon klädde sig lite mer "modernt".
"16 years old / Single 😉 / Girl 🤘🏻 / Rad and proud 👽" stod det och hennes kik namn i hennes status. Jag gick in på kik och sökte på henne."Hej 👽" Skickade jag till henne.
"Hellu 👽" skrev hon tillbaka efter 10 minuter.
"Vgd? 😄"
"Jag ritar ✍🏻" Svarade hon.
"Jag brukar också rita, fast jag är väldigt dålig på det 😂👎🏻"
"Haha, jag med! 😂" Skickade hon.
Vi chattade länge och hon verkade väldigt snäll. Vi blev vänner på Facebook också och det visade sig att hon bodde i samma stad som mig.
Av någon anledning kom vi in på ämnet skola."Vilken klass går du i?" Skrev hon till mig.
"8:an, fast har inte varit i skolan på ett tag nu"
"Jag förstår hur det känns. Jag kan börja på gymnasiet nu, fast jag klarar vara inte av mer skola! 😓" Skickade hon snabbt.
"Vad jobbigt, jag är inte heller så sugen på att börja på gymnasiet sen 😓👎🏻"
Vi verkade ha ganska mycket gemensamt.
"Jag ska på bio imorgon, vill du hänga med? Såg att vi bor i samma stad 😉" Skrev hon.
"Ja, jättegärna! 😊"
Vi bestämde att vi skulle träffas kl 17:00 på biografen. Jag såg verkligen fram emot det!
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Betrayed
Подростковая литератураMarwa är en olydig tjej som röker och skolkar med sina vänner. En dag blir hon förälskad. Men han visar sig vara otrogen, otrogen med en av hennes vänner. När hon inte har något kvar, vet hon inte vad hon ska göra. Livet är så meningslöst...