Jag stod utanför biografen och väntade på Gabriella (tjejen jag skulle träffa). Jag var spänd och det pirrade i magen, jag mådde nästan lite illa. Det skulle bli så kul att träffa henne!
Då plingade min mobil till, det lät så plötsligt att jag nästan hoppade till. Det var ett sms från Gabriella."Jag ser biografen nu" stod det.
Nästa sekund såg jag henne komma runt hörnet. Hennes hår var svart och lockigt. Hon hade en svart piercing i läppen, en igenom nästan mellan ögonen och en lila diamant i ögonbrynet. Hon hade en grå, lång tröja som det stod "Freak" på med svarta bokstäver, svarta tjocka tights med hål i vid knäna och boots med spetsiga nitar på. Hon var längre än jag hade trott, ett halvt huvud längre än mig. Hon hade mascara, eyeliner, svart läppstift och en liten tiara på huvudet.
När hon såg mig spred det sig ett stort leende på hennes läppar.- Hej! sa hon och sprang fram till mig.
- Hej! sa jag med ett lika stort leende.
Vi kramade varandra snabbt, hon kändes ganska smal.
- Vilket fint hår du har! sa hon imponerande.
- Va, seriöst?... Tack, ditt hår är också väldigt fint! svarade jag.
När vi kom in i biosalen luktade det konstigt nog rök, cigarett rök. Det var väll säkert från någon som hade rökt utanför och kommit in.
Vi satt oss på våra platser i mitten. Gabriella hade plats 213 och jag hade plats 212. När vi satt oss hade inte filmen börjat än, inte ens reklamen. Vi skulle se en skräckfilm om en stalker, jag kom inte ens ihåg vad den hette. Gabriella älskade skräckfilmer, det hade hon berättat för mig. Jag hade inte sett så jättemånga skräckfilmer, men jag blev sällan rädd för dem.- Den här filmen har jag velat se sen i höstas, sa Gabriella peppad.
- Jaha, jag såg att den fanns förra veckan bara.
Filmen handlade om en kvinna (före detta känd model) som åkte ut till sin mormor i skogen. Hon blev förföljd av en mystisk man som ville kidnappa henne.
Filmen började och den var jättebra, speciellt spännande.
YOU ARE READING
Betrayed
Teen FictionMarwa är en olydig tjej som röker och skolkar med sina vänner. En dag blir hon förälskad. Men han visar sig vara otrogen, otrogen med en av hennes vänner. När hon inte har något kvar, vet hon inte vad hon ska göra. Livet är så meningslöst...