Jag vaknade sent på morgonen, klockan 09:00. Vi hade börjat skolan 08:30, men jag brydde mig inte att jag var sen och min mamma brydde sig inte heller. Min mamma festade hela nätterna och sov på dagarna, dessutom var hon arbetslös.
Jag gick upp och sminkade mig. Jag brukade inte sminka mig så mycket, bara med mascara, lite läppglans och ögonbryns penna. Jag hade brunt, långt hår och en septum/piercing i näsan. Mina ögon var bruna och jag hade svaga fräknar på näsan. Jag satt på mig en stor, svart, långärmad tröja, jeans med hål i och en vit, rutig huvtröja.När jag kom fram till skolan var klockan 10:15 och vi hade rast. Jag gick genom korridoren och nästan alla kollade på mig, men jag brydde mig inte. Fjortisarna Lina, Maja och Steffany tittade speciellt på mig. Alla tre hade blont, långt hår och ton av fult smink. De var avundsjuka för de "snygga" och populära killarna (enligt dem) var med i mitt gäng.
Jag gick till hörnet mitt gäng brukade stå. Där stod Mia, hon gick i min klass. Vi var ganska lika varandra på sättet och utseende, fast hon hade blont hår. Adrian, Fredde och Axel stod också där. De hade brunt hår alla tre, fast Axel hade gröna ögon, Fredde hade blå och Adrian hade bruna.- Ni är tidiga? sa jag förvånat.
Vi brukade komma mer försent.
- Aaa, sa Axel, har ingen aning varför.
- Vad har vi nästa lektion? frågade jag Mia.
- Matte...
Jag HATADE matte.
- Kom, vi går ut och röker. Ska ni med killar? frågade jag dem.
- Ja, vi följer med.
Utomhus kom jag på att jag hade glömt en tändare.
- Kan jag få låna en tändare? frågade jag Axel.
- Visst, svarade han.
Han gav mig den och tände på min cigg. Jag andades in den tjocka röken.
- Vem skulle du helst välja... Lina, Maja eller Steffany? frågade Mia Fredde.
- Nej usch, ingen av dem.
- Steffany är ju rätt snygg, sa Adrian.
- Skämtar du? frågade jag förvånat.
Vi alla började skratta.
- Jag skämtade bara, svarade han och började också skratta.
KAMU SEDANG MEMBACA
Betrayed
Fiksi RemajaMarwa är en olydig tjej som röker och skolkar med sina vänner. En dag blir hon förälskad. Men han visar sig vara otrogen, otrogen med en av hennes vänner. När hon inte har något kvar, vet hon inte vad hon ska göra. Livet är så meningslöst...