Part2

871 52 8
                                    

Bayangkan baju sekolah diorang macam kat atas :3

●•●•●•●

Shinhwa High School
Eunji pov

"Okay. Here we are." Kata appa menghentikan keretanya depan pagar sekolah baru ku. Aku tunduk.

"Wae anak appa ada masalah ke?" Tanya appa. Aku geleng.

"Anie... cuma.. Eun takut je kalau ada tak sudi kawan dengan Eunji itu aje." Jawabku. Appa senyum.

"Pasti ada yang mahu berkawan dengan kamu. Sudah pergi masuk sekolah. Nanti lambat kamu tahu kelas kamu. Jangan buat perangai kat sekolah dan dengar cakap seongsaenim."

"Hmm ne appa.." balasku. Aku mencium pipi kanan appaku. Aku pun keluar dari kereta. Aku melangkah enam tapak lalu aku memusing kebelakang untuk melambai tangan. Appa sudah berlalu pergi. Hmm..

Ok~ now hello my new school!

Aku melangkah masuk kedalam srkolah. "Wow..." itu sahaja yang terkeluar dari mulutku. Aku terpegun dengan keluasan dan kecantikan sekolah baru ku ini. Kerana terlalu asyik melihat persekitaran aku terlanggar seseorang.

Buk!

"Ah!" Habis berterbang(?) kertas ditangan orang itu.

"Jeosonghabnida.."

"Anieya gwaenchana." Dia mulai mengutip kertasnya yang terbang atas pelanggaran tadi. Aku membantunya. Dia selesai mengutip kertasnya lalu berdiri. Begitu juga aku. Aku memulangkan kertasnya.

"Kamsahabnida," Dia senyum. Aku membalas senyumannya.

Wuu~ ada gigi taring. Macam vampire pula aku menengoknya.

"Pelajar baru ke?" Soalnya.

"Eoh? A'ah. Saya Eunji. Jung Eunji." Aku menghulurkan tangan. Dia menyambut.

"Mingyu. Kim Mingyu. Saya rasa mesti awak nak minta bantuan untuk tunjuk kat mana bilik pengetua, right?" Tekaannya tepat sekali. Aku laju mengangguk kepala. Dia senyum.

"Baiklah. Sila ikut saya." Pintanya. Aku ikut aje. Jalan,jalan,jalan, akhirnya sampai depan pintu bilik pengetua. "Kalau ada apa-apa, awak boleh cari saya kat kelas 6-1A. Saya ketua pengawas disini."

"Ah jinjja? Gomawo Mingyu-ssi."

"Cheonma. Saya pergi dulu ya, takut masuk lambat." Mingyu meminta izin.

"Aa ne. Mian sebab menyusahkan awak."

"Gwaenchana. Saya pergi dulu. Semoga dapat bertemu lagi." Mingyu pun berjalan meninggalkan aku sendiri dihadapan bilik pengetua. Ok girl.. you can do it.

Tok tok tok

"Masuk!" Pintanya dari dalam. Aku menolak pintu itu dengan perlahan-lahan.

"Eoh Jung Eunji-ssi. Duduklah.." Aku duduk dihadapannya. Aku melihat name tag di bajunya. Ji Seok Jin. xD

"Eunji-ssi, saya masukkan kamu kedalam kelas 6-1A. Kamu ke bilik guru dan cari guru yang bernama Song Joongki. Dia adalah guru kelas kamu." Kata Pengetua Ji.

"Oh baiklah. Kalau begitu saya pergi dulu." Aku tunduk badanku 90° darjah lalu berjalan keluar mencari bilik guru pula.

Eunji pov end

Class 6-1A

"Weh exo buat fan meeting nanti kat kompleks sukan."

"Jinjja? Uwah! Nak beli tiket cepat-cepat supaya dapat duduk depan!"

HURT [HIATUS] [Malay]Where stories live. Discover now