~♥~♥~♥~
Andwae.. jeongmal andwae.. ma..macam mana dia ada kat sini? My heart!
Jungkook memandang Eunji lalu menjeling.
'Tsk betul kata Bomi, dia tu memang sombong. Muka je handsome tapi peragai macam apa.. Perangai macam mana pun dia, kau tetap sukakan dia Eun..' guman hati Eunji.
Selepas 1 jam berada di ruang makan, mereka duduk di ruang tamu. Eomma appa Jungkook dan Eunji berseronok bersembang manakala Jungkook bermain telefonnya dan Eunji duduk memerhati mereka.
"Eh Liz.. Ingat tujuan kita." bisik eomma Jungkook. Puan Jung angguk lalu berdehem.
"Actually, kita berjumpa ni ada tujuan." kata Puan Jung memandang suaminya. Begitu juga Puan Jeon.
"Eunji-ya.." panggil Tuan Jung.
"Ne appa?"
"Eun sayang eomma dan appa?" soal Tuan Jung membuatkan Eunji tidak mengerti.
"Wae appa soal macam tu?" soal Eunji pula.
"Answer my question, Jung Eunji."
"Ne appa. Eun sayangkan eomma dan appa." jawab Eunji.
"Jeon Jungkook." panggil Tuan Jeon. Jungkook meng'hmm'kan sahaja.
"Jeon Jungkook. When appa talk to you, please put down the phone." marah eomma Jungkook.
"Arasseo. Waeyo appa?"
"Jungkook sayangkan parents Jungkook tak?"
"Of course I love my parents." jawab Jungkook.
"Boleh kamu lakukan apa-apa sahaja untuk kami?" soal Tuan Jeon.
"I will do anything for you."
"Then I want you two get married." kata Tuan Jeon membuatkan mata Jungkook dan Eunji terbuntang.
"Mwo!? Are you serious appa?" soal Jungkook.
"Yes I am. Kami telah merancang dari dulu lagi. "
"You must be kidding me appa. Pa.. Jungkook masih muda appa! And I still wanna enjoy my single life!" Jungkook memandang bengis ke Eunji. Eunji mulai ketakutan. "Kau!! Kenapa kau tak membantah hah!? Oh I know.. Kau nak kahwin dengan aku kan? HAHAHA sorry.. I don't want to marry with you. Because why? Look at my face. I do have a good looking and you? Ptffff nerdy. Not my style."
"KYA!! JEON JUNGKOOK! BEHAVE WHEN YOU TALKING ABOUT ! SHE IS YOUR FUTURE WIFE!" amarah Puan Jeon. Hati Eunji terasa pedih dengan kata-kata Jungkook. Eunji menahan air matanya daripada menitis.
"My future wife? BHAHAHAHAHAHAHAHA." Jungkook ketawa terbahak-bahak. Tak tahu apa yang lawak. Jungkook mengelap air matanya kerana terlebih ketawa. "Eomma.. Eomma nak cakap budak ni future wife Jungkook? Hahaha memang tak arr Jungkook kahwin dengan budak nerd ni. Eomma.. I have a girlfriend and she more perfect than that nerdy girl." Jungkook tunjuk Eunji. "And I love Lisa ma.. Please.. Ma.."
"How many times I have to tell you that I don't like her! Kenapa Jungkook still dengan yeoja tu hah!? Please open your eyes and see who is more perfect! Jung Eunji! She more perfect than the rest of your ex-girlfriend and that Thailand girl!" api mulai membakar hati Puan Jeon. Begitu marahnya dia terhadap anak lelakinya.
"What ever you say ma. I am still tak nak berkahwin dengan dia ni. Bye." Jungkook meninggalkan rumah keluarga Jung. Puan Jeon menggosok dadanya yang kesakitan. Tuan Jeon meminta isterinya agar bersabar. Eunji yang dari tadi menahan air matanya, terletus juga air matanya jatuh ke pipi. Eunji berlari ke biliknya.
YOU ARE READING
HURT [HIATUS] [Malay]
FanfictionJung Eunji adalah seorang gadis yang comel yang baharu sahaja berpindah dari London ke Korea atas kerana urusan kerja ayahnya, CEO pada satu syarikat terbesar di Korea. Eunji dimasukkan disekolah Shinhwa High School. Eunji tertarik dengan seseorang...