Part3

371 34 1
                                    

♥•♥•♥

"Wah bestnya dapat tinggal kat London." Hayoung menutup matanya dan membayangkan dirinya di London.

"Haha, okay lah. Rehat dah nak habis. Kami pergi dulu ya." Bomi bangun dari duduk. Diikuti dengan Eunji.

"Annyeong A-pink." Eunji melambai tangannya lalu berjalan ke kelas bersama Bomi. Dalam perjalanan ke kelas, mereka berdua terdengar bunyi jeritan macam ada artis datang.

"Bomi-ya.. ada apa tu?" Tanya Eunji. Bomi menghentikan langkahnya lalu memandang Eunji.

"BTS."

"BT what?"

"Bangtansonyeondan atau nama pendeknya BTS. Kingka kat sekolah ni. Hah tu, cuba kau tengok si kingka sekolah kita. Diaorang terdiri daripada 7 orang, diaorang same age like us(ps:bygkan je diorg sme umur k). Tu yang senyum nampak lesung pipi tu, tu ketua diaorang. Kim Namjoon atau senang dikenali sebagai RapMon. Yang sebelah RapMon tu, Min Yoongi a.k.a Suga si gula, Kim Seokjin a.k.a Jin, Park Jimin, Kim Taehyung a.k.a V alien sesat dari galaksi Kris, Jung Hoseok a.k.a Jhope si horse dan Jeon Jungkook si biskut."

"Sombong ke Jungkook tu?" Eunji tertarik dengan lelaki bernama Jungkook itu. Bomi diam.

"Dahlah jom masuk kelas. Lepas ni songsaenim handsome masuk. Palli Eunji!" Bomi terus menarik tangan Eunji.

"Yah yah! My question you didn't answer yet!"

"Sombong juga la. Dah kaja!"

Kring!!

Sesi persekolahan pun tamat. Ramai pelajar berpusu-pusu pulang ke rumah masing-masing. Begitu juga Bomi dan Eunji.

"Eunji-ya. Aku balik dulu ya, my love is waiting me." Bomi berbisik. Eunji berkerut dahi. Boyfriend?

"Bf kau? Nugu?" Eunji menanya. Bomi tunjuk kearah sebuah kereta hitam BMW yang sedang menunggunya. Ternyata teman lelaki Bomi ada diluar keretanya. Dia tersenyum sambil melambai tangannya kearah Bomi.

"He was my boyfriend. Byun Baekhyun. Oppa! Changkaman! Eun aku balik dulu tau. Annyeong chingu-ya!" Bomi pun berlari keanakan kearah kekasihnya. Eunji hanya mampu melihat kemesraan Bomi dan kekasihnya. So sweet.. aku bila lagi eh?

Hmm mana appa ni? Dia tak ambil aku ke?

Ting!

Bunyi mesej masuk. Eunji keluarkan IPhone6nya dari beg sekolahnya.

From: Appa

Maafkan appa sayang. Appa tak dapat ambil kamu. Appa ada meeting. Mianhae..

What? Mean aku kena jalan kaki ke? Andwaeeee ㅠ.ㅠ Aku dahlah tak berani jalan kaki seorang-seorang. Dah lah first time jalan kaki kat sini. Eomma!

"Eunji?"

"Huh?" Eunji menoleh kebelakang.

"Mingyu-ga?"

"Awak tak balik lagi ke?" Tanya Mingyu. Eunji mencebik.

"Appa saya tak dapat ambil saya. Saya terpaksa jalan kaki pulang ke rumah tapi masalahnya saya takut." Terang Eunji. Mingyu mengangguk faham.

HURT [HIATUS] [Malay]Where stories live. Discover now