Part 7

273 19 8
                                    

🐈🐈🐈🐈

Selepas apa yang berlaku 1 minggu yang lalu, Eunji dan Jungkook langsung tidak bercakap mahupun memandang satu sama lain. Masing-masing melakukan hal sendiri.

Eunji ingin memberi makan kepada Snowbell tapi Snowbell tidak kelihatan di biliknya. Eunji cari bawah katil, takde. Celah-celah ruang kecil, pun takde. Eunji garu kepalanya yang tidak gatal.

"Mana Snowbell menghilang ni?" Eunji hairan. Tiba-tiba dia terdengar ketawa kecil di ruang tamu. Eunji mengintip. Eunji senyum. Rupa-rupanya Snowbell bersama Jungkook. Mereka sedang bermain bersama. Eunji keluarkan telefon pintarnya dari poket seluarnya dan mengambil gambar Jungkook bersama Snowbell senyap-senyap. Eunji senyum melihat gambar yang baru sahaja dia ambil.

"Kyeopta..." kata Eunji seperti berbisik. Eunji simpan kembali telefon pintar miliknya ke dalam poket seluarnya. Eunji pelan-pelan menutup pintu biliknya dan biarkan Snowbell bersama Jungkook buat sementara waktu. Dia tidak mahu mengganggu. Bukan senang melihat Jungkook gembira seperti dulu. Eunji duduk di sebelah tingkap lalu melihat pemandangan di luar rumah. Melihat kanak-kanak berlari dan berteriak gembira di taman. Eunji rindu. Eunji rindu kenangan dia bersama Jungkook sewaktu kecil. Tidak berasa sakit di hati. Hanya berasa sakit di lutut. Eunji pejam matanya. Mengambil nafas sedalam yang mungkin dan hembus keluar. Dibuka semula matanya.

"I'll give you more time for remember and love me, Jeon Jungkook. Saya akan tunggu. Tak kesah berapa lama sekali pun." kata Eunji....

🍃🍃🍃🍃

Jungkook keluar membeli barang keperluannya sendiri. Saat dia berjalan menuju ke kedai yang dia ingin pergi, dia ternampak seseorang yang dia amat kenali.

"Li.. Lisa?" Lisa dengan seseorang lelaki. Lisa berpeluk dengan lengan lelaki itu. Jungkook tidak percaya lalu datang menghampiri Lisa.

"Lisa." panggil Jungkook. Lisa pusing menghadap Jungkook.

"Jungkook?" Lisa terkejut.

"Jungkook? You.. You just call me by my name?" Jungkook tunjuk dirinya sendiri. Dia tidak percaya Lisa memanggil dirinya dengan nama dia. Bukan oppa...

"Ani... I mean oppa... Mian.." Lisa gigit bibir bawahnya. Jungkook masih tidak percaya Lisa. Jungkook melihat namja sebelah Lisa. Melihat dari wajah namja tu seperti dia berusia 30-an begitu.

"Siapa ni chagi? Kenapa chagi peluk lengan dia?" soal Jungkook kepada Lisa. Lisa cepat-cepat melepaskan lengan namja itu.

"Ermm ni cousin Lisa. Dia.. Dia baru balik dari belajar kat luar negara. Dia minta chagi teman dia jalan-jalan kat mall ni. So chagi teman la." jawab Lisa.

"Sampai berpeluk-peluk lengan?"

"Kami rapat." jawab Lisa dengan cepat. Jungkook mengeluh. Dia memandang wajah Lisa dengan lama. Dia tidak mahu Lisa menipu dirinya. Lisa buat muka innocent. Dia mahu Jungkook mempercayai dirinya. Dia tidak mahu rahsia terbongkar.

"Ok. Have a good day." Jungkook meninggalkan Lisa bersama namja itu. Lisa melepaskan nafas lega.

"Siapa tu?" tanya namja itu. Lisa memeluk lengan namja itu.

"Entah dia. Sebenarnya Lisa bukan sukakan dia pun. Dia yang terhegeh hegeh nak Lisa jadi girlfriend dia. Lisa sayangkan oppa sorang aje." Lisa mengeratkan lagi pelukannya. Namja itu senyum dan cubit hidung Lisa lembut.

HURT [HIATUS] [Malay]Where stories live. Discover now