Kauthar: Deel 28

2.7K 169 5
                                    

Het is een leuke avond, maar de volgende ochtend sta ik op, want we hebben weer stage. Ik kleed me om, maar als ik aan mijn kleren ruik, dan zucht ik. "Probleem?"vraagt Ihsane achter me. Als ik me omdraai, schrik ik me dood. "Ayaawww, Isha kendishaa, je liet me schrikken!!"zeg ik. Ihsane kijkt me niet-begrijpend aan en loopt naar haar grote spiegel. "Awiliii!! Mijn haren", zegt ze. Als de deur openvliegt, zien we Bilal. "Hallo Kauthar, hallo heks", zegt hij. Ihsane kijkt hem boos aan. "Ik ben een natuurlijke schoonheid", zegt ze en daar moet ik om lachen omdat ze er echt niet uitziet. Bilal loopt de kamer uit en ik vraag Ihsane of ik iets van haar mag lenen. "Tuurlijk, hele kast voor u", zegt Ihsane. Ik kies iets moois uit en daarna loop ik naar de badkamer. Daar doe ik de woedoe om vervolgens te gaan bidden. Daarna loop ik naar de keuken. "Wat ruikt er hier zo lekker??"vraag ik. "Mijn geheime kookkunst", zegt Ihsane. "Nee grapje, Bilal heeft dit gemaakt... vandaar dat ik nog steeds single ben, ik moet dringend leren koken", zegt Ihsane. We ontbijten en samen lopen we naar het ziekenhuis. Daar wacht ik tot mijn verpleger komt. Zo ga ik nooit iets leren. Soufian stapt op me af. "Je verpleger is ziek", deelt hij mee. "Ik zou zeggen dat je beter je dag kunt doorbrengen door mij te volgen", zegt hij. Ik zucht. Doet hij dit verpest?? Omdat ik toch niks te doen heb, volg ik hem. Man, wat ben ik zielig. Zielige hondje die loopt achter Soufians kont... "Ik wist niet dat je de zus was van Mo", zegt Soufian opeens.


"Ik wist niet dat je zijn vriend was", zeg ik. Soufian haalt zijn schouders op. "Tjaa, dan weet je het nu", zegt hij. Duhhh, is hij soms achterlijk?? Maar ik zwijg. "Je vindt het toch niet erg dat je broer me uitgenodigd heeft?"vraagt Soufian. Ik kijk hem met grote ogen aan. "Hoezo uitgenodigd??"vraag ik. "Je weet wel, bij jullie thuis", zegt hij. Neeee, mijn enige plaats van rust. Ik haal mijn schouders op. "Zou je daar iets aan veranderen als ik zou zeggen dat ik het wel erg vind?"vraag ik. Soufian schudt lachend zijn hoofd. "Waarom vraag je het dan?"vraag ik geirriteerd. Echt, soms hé! Ik volg Soufian de hele dag, behalve wanneer het luchtijd is. Ik loop naar Ihsane. "Hoe gaat het meid?"vraagt Ihsane. "Vreselijk, ik ben die ezels assistent", vertel ik haar. Ze moet lachen. "Serieus? Wat is er gebeurd dan?"vraagt ze. Ik vertel haar alles. Mijn marteling houdt pas op als het tijd is om naar huis te gaan. Gelukkig!

Thuis verricht ik de nodige gebeden en besluit om even van mijn islamitische boek te lezen. Mo opent mijn kamer en kijkt naar mijn boek. "Vindt je het erg als ik even je boek mag lenen?"vraagt Mo. Wat hebben ze met zo'n vragen te stellen??? Ik zucht en geef hem mijn boek. Dan besluit ik om even te checken wat ik morgen heb. Morgen heb ik geen stage, maar les. Gelukkig! Als ik de woonkamer instap, ben ik verbaasd Soufian en een andere jongen te zien. "Ezeel!! Ik zweer je stapte gisteren op mijn voet!"zegt Soufian. "Ja ewaa, jij begon, ik dacht een beetje revenge", zegt die andere jongen. "Kijk jongens, tijdens het bidden moet je niet denken aan wraak", zegt mijn broer. "Staat dat in het boekje?"vraagt Soufian en probeert over Mohameds schouder te kijken. "Jaa, staat het erop?? Ik heb nu echt spijt, man", zegt die andere jongen die Hamza heet blijkbaar. Mo bladert door het boek. "Hier staat op dat je aan Allah moet denken... is toch hetzelfde, wat denk je?"vraagt Mo. "Jaa, man ik weet zeker is hetzelfde, wraak is niet Allah", zegt Soufian die naar Hamza kijkt. Ik moet lachen. Wat is dit?? Een islamitische les? Toch ben ik blij om hun hier zo te zien. Het geeft me een goed gevoel.

Bad Boy, Good GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu