Dunia ni...hidup ni...sangat membosankan...
Masa tetap berjalan..namun aku...masih di tempat yang sama..
Rasaksa seperti aku...akan terus hidup dalam kesunyian dan kegelapan selamanya..Didalam sebuah rumah yang langsung tiada sinaran cahaya, kelihatan seorang gadis sedang duduk di sebuah kerusi sambil termenung jauh.
Matanya merenung kosong kearah jendela yang ditutupi tirai tebal yang menghalang sebarang cahaya menembusinya.
Bunyi gelak ketawa kanak-kanak manusia diluar menarik perhatiannya.
Perlahan-lahan Jangmi bangun dan berjalan ke arah tingkap tersebut.
Perlahan-lahan tangan dihulur ke arah cahaya matahari di sebalik tirai tersebut.
Tangannya mula membakar.
Dengan segera Jangmi menarik tangannya dari sebalik tirai.
Matanya merenung kosong tangannya yang terbakar akibat cahaya matahari.Sampai bila aku harus hidup begini..
Tangan ini..tubuh ini.. semuanya penuh dengan dosa..
Manusia seperti aku tidak layak hidup seperti mereka..
Manusia??? Adakah aku ini masih manusia???..."Appa!! Mana nak letak kotak ni??" Kedengaran pula seorang lelaki melaung dari luar.
Sekali lagi Jangmi mengintai di sebalik langsir.
Kelihatan seorang lelaki sedang mengangkat kotak-kotak besar dan masuk ke dalam rumah sebelah."Jiran baru.."Jangmi berkata seorang diri sambil tersenyum.
"Omma...rumah sebelah ada penghuni ke?? Nampak kosong je.." Sungjae bertanya kepada ommanya.
"Menurut jiran-jiran yang lain, rumah sebelah ni ada penghuni..cuma tak tahu siapa..Tiada siapa pernah melihat pemilik rumah tu.."Ommanya berkata dengan perlahan.
"Oh....mungkin vampire kot tinggal kat sebelah ni.."Sungjae mengusik Ommanya sambil ketawa.
"Isshhh kamu ni!!! Dah cepat siapkan keje kamu tu.."Ommanya memarahi Sungjae.
"Ok Omma.."Sungjae buat muka merajuk.Jangmi tersenyum mendengar perbualan Sungjae dan Ommanya.
"Betul kata awak..saya memang vampire.." Jangmi berkata seorang diri.WAKTU MALAM
Jangmi berjalan-jalan seorang diri di lorong gelap.
"Hai adik cantik..Nak kemana malam-malam ni..mari oppa temankan.."Seorang lelaki yang tidak dikenali menyekat jalan Jangmi.
Jangmin hanya mendiamkan diri.
"Putihnya adik ni..lembut pulak tu.." lelaki tersebut menyentuh lengan Jangmi.
Jangmin merenung lelaki tersebut dengan senyuman.
Tiba-tiba..
"Aaarrrggghhhhh!!!!" Bunyi jeritan seorang lelaki kedengaran.
Lelaki tersebut rebah ke tanah dan tidak bernyawa lagi.
Darahnya habis dihisap Jangmi.
"Kau tak patut halang jalan aku tadi.."Jangmi mengelap sisa darah di bibirnya dengan tangannya.
YOU ARE READING
JANGMI : The Bloody Flower
FanficJangmi,Si vampire kecil yang hidup dalam kesuyian dan mengharap keajaiban dalam hidupnya.. Sungjae,Si manusia yang terpukau dengan kecantikan Jangmi .. Jangmi~ "Kita takkan boleh berkawan..." Sungjae~ "Awaklah bunga yang terindah dalam hidup saya...