Sudah 3 hari Jangmi tidak sedarkan diri.
Sungjae yang menemani Jangmi mula risau.
Hatinya belum bersedia untuk kehilangan Jangmi.Jangmin..
Bangunlah..tolonglah..
Saya merayu..jangan tinggalkan saya...Sungjae menangis disisi Jangmi.
Tiba-tiba minda Sungjae teringatkan kata-kata vampire yang menyerang mereka."Vampire yang tidak minum darah adalah vampire yang tidak berguna.."
"Darah.."Sungjae berkata perlahan.
Dia memandang wajah Jangmi lama.
"Demi awak...saya sanggup buat apa saja.."Sungjae mengusap perlahan pipi Jangmi.
Sungjae bangun dan mengambil sesuatu dari dapur."Kesakitan ini tidak dapat menandingi kesakitan kehilangan awak.." Sungjae berkata sambil memandang Jangmi yang terbaring kaku.
Dengan perlahan, Sungjae mengelar telapak tangannya sendiri.
Darah mula mengalir.
Dengan sekuat hati,Sungjae menggenggam tangannya yang dikelar di atas bibir Jangmi.
Darah menitik dengan banyaknya diatas bibir Jangmi."Tolonglah bangun..tolonglah.."Rayuan Sungjae menjadi semakin lemah.
Pandangan Sungjae mula gelap.Perlahan-lahan Jangmi membuka matanya.
Dia memandang ke sisinya.
"Sungjae.."Jangmi memanggil perlahan.
Sungjae tidak bergerak.
Jangmi segera bangun dari perbaringan.
"kenapa awak..."Jangmi berkata dengan sedih sambil memegang tangan Sungjae yang berdarah.
Air mata mula menitis dari mata Jangmi.
Jangmi membalut tangan Sungjae dan membaringkan Sungjae di katilnya.
"Saya takkan tinggalkan awak.."Jangmi mendekatkan bibirnya di bibir Sungjae.Sungjae membuka matanya perlahan.
Dia memandang tangannya yang berbalut.
"Jangmin.."Sungjae menyebut perlahan.
Sungjae segera bangun dan mencari Jangmi.
Matanya tertacap pada seorang gadis yang sedang berdiri di tepi tingkap.
Perlahan-lahan Sungjae melingkarkan tangannya di pinggang Jangmi dari belakang.
Jangmi terkejut.
"Saya rindukan awak.."Sungjae berkata perlahan di telinga Jangmi.
Jangmi hanya mendiamkan diri.
"Tolong jangan tinggalkan saya.."Sungjae berkata lagi.
"Awak hanya akan menderita jika bersama saya.."Jangmi berkata perlahan.
"Saya bukan manusia..saya rasaksa..saya hidup dengan membunuh kaum awak.."Jangmi berkata lagi.
"Saya tak perduli..kalau awak nak..hati saya..diri saya..darah saya..semuanya milik awak.." Sungje masih tidak melepaskan pelukannya.
"Lepas awak tidak sedarkan diri,saya sedar sesuatu..saya tak boleh hidup tanpa awak..saya terperangkap dalam cinta awak terlalu dalam..saya tak kira awak siapa atau apa..saya cuma inginkan awak.."Sungjae berkata dengan bersungguh-sungguh.
YOU ARE READING
JANGMI : The Bloody Flower
Hayran KurguJangmi,Si vampire kecil yang hidup dalam kesuyian dan mengharap keajaiban dalam hidupnya.. Sungjae,Si manusia yang terpukau dengan kecantikan Jangmi .. Jangmi~ "Kita takkan boleh berkawan..." Sungjae~ "Awaklah bunga yang terindah dalam hidup saya...