Jangmi leka memandang bunga pemberian Sungjae.
Tiba-tiba..
"Aaarrggggghhhh!!!!" Jangmi meringkukkan tubuhnya sambil menjerit menahan kesakitan di perutnya.
Kesakitan yang ditanggungnya sekarang lebih menyakitkan dari kesakitan yang dihadapinya ketika menjadi vampire buat kali pertamanya.
"Sungjae..."Jangmi memanggil nama Sungjae perlahan dalam keadaan separuh sedar.
Lama-kelamaan pandangannya mula gelap."Jangmi.." Jangmi mendengar seseorang memanggil namanya dengan perlahan.
Dengan perlahan-lahan,Jangmi membuka matanya.
"Sungjae.."Jangmi berkata perlahan.
"Baguslah awak dah sedar.."Sungjae memeluk Jangmi dengan erat.
"Saya risau awak takkan bangun macam hari tu..tapi awak dah sedar sekarang...baguslah.."Sungjae tersenyum lega.
"Saya ok.."Jangmi cuba tersenyum.Jangmi duduk seorang diri selepas Sungjae pulang ke rumahnya.
Dia memandang tangan kanannya yang sudah bertukar warna biru pucat.
Lama kelamaan, seluruh tubuhnya akan bertukar warna biru pucat dan seterusnya dirinya akan hancur seperti debu.Masanya dah sampai...
Aku dah sampai had aku...
Aku dah tak boleh teruskan lagi...
Tapi Sungjae...
Aku tak sanggup tinggalkan dia...WAKTU MALAM
DI SEBUAH TAMAN
"Awak tahu tak hari ni hari apa??" Sungjae bertanya dengan riang.
Jangmi memandang Sungjae lama dengan wajah blurnya.
"Hari ni hari jadi saya.."Sungjae tersenyum.
"Oh...selamat hari jadi.."Jangmi tersenyum.
"Jadi...memandangkan ini hari saya, saya nak minta hadiah dari awak.."Sungjae menggenggam tangan Jangmi dengan erat.
"Kejap!!!.. kenapa dengan tangan awak ni?? Kenapa biru pucat ni??? Awak sakit???" Sungjae mula risau.
"Tak...saya ok.."Jangmi segera menarik tangannya dari genggaman Sungjae.
"Bagitau saya betul-betul...awak sakit??? " Sungjae bertanya dengan serius.
"Taklah...ini cuma...cuma...ahhh..cuma salah satu kesan sebab full moon hari tu..."Jangmi cuba tersenyum.
"Awak tak tipu kan.."Sungjae masih merenung Jangmi dengan serius.
"Tak lah..."Jangmi menggenggam tangan Sungjae untuk menghilangkan kerisauan Sungjae.
"Ok then...saya percaya awak..."Sungjae kembali tersenyum.
"Jadi...hadiah...apa yang awak nak??" Jangmi bertanya.
"Saya nak...saya nak...saya nak awak.."Sungjae senyum menggoda.
"Issshhh!!! Awak ni..."Muka Jangmi mula memerah.
"Ok ok...saya nak awak kiss saya.."Sungjae memandang muka Jangmi yang semakin merah.
"Kiss???saya...saya..."Jangmi semakin malu.
"Lahhh..minta kiss je pun dah merah macam tu..belum minta yang lain lagi.."Sungjae pura-pura merajuk.
"Tapi saya...saya..."Muka Jangmi semakin memerah.
"Awak nampak comel lah bila blushing macam ni....aigoo...aegi ahhhh" Sungjae mencubit pipi Jangmi perlahan.
"Sungjae, kalau satu hari nanti saya dah tiada kat dunia ni, apa awak akan buat???" Jangmi bertanya dengan perlahan.
"Kenapa awak tiba-tiba tanya macam tu?? Sudah tentulah saya akan menderita...awak nyawa saya..Saya tak tahu apa akan jadi pada saya kalau awak tiada.."Sungjae merenung Jangmi dengan sayu.
Jangmi menjadi semakin serba salah untuk meninggalkan Sungjae.
YOU ARE READING
JANGMI : The Bloody Flower
FanfictionJangmi,Si vampire kecil yang hidup dalam kesuyian dan mengharap keajaiban dalam hidupnya.. Sungjae,Si manusia yang terpukau dengan kecantikan Jangmi .. Jangmi~ "Kita takkan boleh berkawan..." Sungjae~ "Awaklah bunga yang terindah dalam hidup saya...