2.

520 29 2
                                    

(Sang: Sad Song ~ We The Kings ft. Elena Coats)
Jeg ligger på senga. Kjenner en ny stim av tårer presser på, har ingen grunn til å holde dem inne så jeg buser ut med både tårer og hulking. Denne dagen som startet så perfekt ble rene helvete. Jeg reiser meg sakte opp fra senga og går bort til speilet i helfigur veisiden av klesstativet. Jeg ser grusom ut, ødelagt. Sminken hadde runnet, det lange stritte håret hadde blitt helt bustete. Helt ærlig ser jeg ut som en zombie! Jeg går bort til skapet og drar ut en hettegenser, et par svarte leggings og en vinrød lue. Jeg tar det på meg og kaster det andre i kurven med skittentøy. Hvis mamma hadde sett det hadde hun startet en skjennepreken om at det ikke var skitten, men det fristet ikke å ha det på seg. Alt i klesskapet som er Benjamin sitt drar jeg med meg bort til vinduet, åpner det og kaster det ut i sinne og fortvilelse. Jeg griper tak i sminkeserviettene som ligger på sminkebordet og drar en ut. Jeg gnikker sminkeservietten hardt i fjeset, det gjør vondt men det bryr jeg meg ikke om. Jeg kaster meg ned på senga igjen og fisker opp mobilen. 13 meldinger fra Benjamin, hva er det han tror? At han kan sende en melding så er alt bra? Han har ingenting å forklare, det jeg så kan han ikke ro seg i land med. Det går det IKKE an å misforstå! Nei, jeg skal ikke se han igjen, det gjelder resten av mitt kjærlighetsliv og! Jeg flytter. Til Oslo!

"Ok, du skal få lov!" sier mamma og sukker. "Yes!" sier jeg og er faktisk glad.
"På en betingelse!" sier hun og kikker strengt på meg og jeg nikker. "Du må ringe oss vær dag!" sier hun og ser på meg før hun drar meg inn i en god klem.
"Jada." sier jeg og nikker. Jeg som hadde forventet noe som "Ikke lov å drikke redbull" eller "Ikke lov til å legge meg senere enn 22.00" liksom.
"Du kan sikkert flytte inn i et kollektiv der eller noe slikt!" sier mamma og finner frem laptopen sin. Vi finner et som passer og fikser resten. Tenk jeg drar om en uke! En uke til jeg får slippe unna Benjamin, Julie og resten.

Hvis dere voter boken til @QueenOfNachos leser jeg og voter din😋💕

Shit HappensWhere stories live. Discover now