(Pop Love 4 2015)
Jeg drar den svarte hårkosten gjennom det lange mørkebrune håret jeg er så fornøyd med før jeg setter det opp i en hestehale. Fredag og min siste dag på skolen i Bergen. I dag skal jeg dra til Oslo etter skolen, tenk det, aldri mer se Benjamin, Julie og de andre elevene på Strømberg. Jeg løper ned trappa, drar på meg jakke sko og griper sekken før jeg forsvinner ut døren på vei mot skolen.
—
Jeg kommer inn i gangen på den store skolen. Elever surrer rundt i gangene, jeg går bort til skapet mitt og åpner den blå skapdøren. Jeg kjenner to hender ta rundt skuldrene mine og drar meg bort fra skapet. Jeg griper tak i skapet og holder så godt fast at det gjør vondt. Da blir jeg dradd rundt og jeg ser hvem som står der. Benjamin.
"Hvorfor svarer du meg ikke på meldingene jeg sender? Hvorfor ignorer du meg?" spør han irritert. Jeg har ikke det minste lyst til å snakke med han men jeg må.
"Hva tror du? Jeg så deg og Julie, ikke prøv å unnskylde deg, jeg vet hva som skjedde." sier jeg og vrir meg unna han. Han sukker og drar en hånd gjennom håret.
"Du kan ikke holde deg unna meg for alltid!" sier han til meg og jeg snur meg.
"Jo, tenk, det kan jeg faktisk. Jeg flytter til Oslo i dag." sier jeg og går nedover gangen og inn i klasserommet.
—
Nå er jeg bare helt superhappy, selvom regnet høljer ned og jeg blir klissvåt.
Jeg går opp oppkjørselen og går inn i huset vårt, jeg kjenner lukten av laks og pommesfrites, dritgodt. Inne på kjøkkenet sitter mamma, pappa og Bendik ved kjøkkenbordet så jeg setter meg ned på enden av det lange bordet. Vi spiser en stille middag før jeg takker for maten og stikker opp på rommet for å pakke.
—.
En time senere er jeg ferdig påkledt og pakket. Jeg har på meg lyse jeans, vinrød
t-skjorte, blårutete skjorte rundt livet og en lysegrå beanie. Jeg griper et tak rundt kofferten med den ene hånden og plukker opp vesken fra gulvet med den andre og går ned. Nede står mamma, pappa med nøkkelknippet i hånda og Bendik. Jeg gir alle en god klem og sier hadet. Pappa går ut først med meg etter da mamma tar tak i armen min og drar meg inn i en god, varm klem.
"Hadet vennen min, vær forsiktig." sier hun og slipper meg fra klemmen. Jeg vinker før jeg går ut i bilen til pappa og han kjører meg til flyplassen.
—
Aloha, hva synes du om boken til nå? Tåler alle typer kritikk, så vær ærlig😊
YOU ARE READING
Shit Happens
RomanceEtter at Johanna, 16, finner ut at kjæresten har vært utro bak ryggen på henne med erkerivalen hennes, Julie, bestemmer hun seg for å legge bort kjærlighetslivet for en god stund, helst for alltid. Hun bestemmer seg for å flytte fra Bergen til Oslo...