(Love Yourself ~ Justin Bieber)
Pappa klemmer meg og sier hadet før jeg forsvinner inn i folkemengden av passasjerer som skal igjennom sikkerhetskontrollen. Jeg går igjennom kontrollen og venter på den skjærende alarmen, men den kom ikke, jeg sukker lettet ut. Jeg griper tak i vesken og pc'n og lemper pc'n oppi, mobilen stapper jeg i lommen. Det er mennesker overalt, summingen fra alle på flyplassen høres ut som en vifte som kan snakke på en måte, dritdårlig forklaring, men whatever! Jeg setter meg ned på en liten café ved siden av flighten min til Oslo, å Gud som jeg gleder meg!
"Ombordstigning til Oslo, flight 17." gjentas en million ganger sikkert, folk er ikke døve, eller noen er det men da er det jo ikke noe poeng å si det over høyttaleren.
Nå skal jeg til Oslo, tenker jeg spent og kjenner adrenalinkicket når jeg går ombord på flyet.
—
"Vi lander i Oslo om 5 minutter, We land in Oslo in 5 minutes." sier piloten over callinganlegget. Jeg åpner øynene sakte og gjesper, jeg hadde visst sovnet. Jeg skrur av musikken og legger mobilen ned i veska før jeg reiser meg og går ut av flyet.
Gardermoen er svær, mye større og mye mer mennesker enn på Flesland. Jeg går mot bagasjebåndet og venter på bagasjen skal komme, der kommer den, dette kaller jeg perfect timing. Jeg lemper av den blåstripete dakinebagen min og går mot utgangen.
Ute speider jeg etter en buss til Akersbakken, der jeg skal bo i kollektiv. Det var ingen busser enda så jeg setter meg ned på en benk, kort tid etter kommer en buss til Akersbakken. Jeg går på og betaler, jeg setter meg i et av de fremste setene og setter inn øreproppene. Musikklisten min begynner å bli gammel så jeg må nok oppdatere den snart, men akkurat nå får den duge.
—
Bussen stopper og jeg går ut. Jeg hadde fått noen nøkler i posten som jeg låser meg inn med, det lå i andre etasje så jeg må gå opp en lang, grønnmalt vindeltrapp men malingen var nesten flasset helt bort. Når jeg kommer opp trappen er det en rød dør til venstre for meg og skohylle fremfor meg. Jeg setter fra meg skoene i hyllen og låser opp døren, jeg må kjøpe mat, men først må jeg få pakket ut. På det ene rommet henger en liten lapp der det står; Johanna, så dette må være rommet mitt. Jeg åpner døren og ser inn på et passe stort rom med hvitt panel og hvite møbler, det er egentlig ganske fint, trenger bare litt pynt! Men nå MÅ jeg ha mat, ellers dør jeg!
—
Heisann, hva synes dere så langt?😋💖
VOCÊ ESTÁ LENDO
Shit Happens
RomanceEtter at Johanna, 16, finner ut at kjæresten har vært utro bak ryggen på henne med erkerivalen hennes, Julie, bestemmer hun seg for å legge bort kjærlighetslivet for en god stund, helst for alltid. Hun bestemmer seg for å flytte fra Bergen til Oslo...