9.

412 20 12
                                    

(Hangover - PSY ft. Snoop Dog)
Etter å ha nærmest slept Anja tilbake til leiligheten og fått henne oppi sofaen kaster ned i andre enden. Det var tyngre enn jeg trodde. Jeg ligger helt ut pest i kanskje 5 minutter før jeg går ut på kjøkkenet og tar et glass vann. Klærne mine er ubehagelige å ha på seg, hvertfall nå. Jeg går ut på rommet mitt og finner en grå Nike joggebukse og en rosa, litt for stor hettegenser før jeg finner sminkefjerner og fjerner sminken. Jeg går ut i stua igjen og ser på klokka. Den er 13.30, kanskje på tide å lage frokost? Jeg går ut på kjøkkenet og finner brød som jeg skjærer opp og legger i en brødkurv. Jeg finner også litt pålegg og tar alt med meg, inkludert melken og to glass, ut i stuen. Jeg setter på tv'n og lager meg en skive med avokado og salami, kjempegodt. "Whææ!!" skriker noen ved siden av meg og jeg skvetter til selv. Det var Anja. "Hva gjør jeg her?" spør hun sjokka og får roet seg litt. Først så spiser vi litt så skal jeg fortelle deg hva som har skjedd. Hun nikker sakte og tar seg en skive som hun tar brunost og syltetøy på. Det korte, lyse håret hennes har engang vert mørkt, det ser en på etterveksten. Ingen sier noe til vi er ferdig å spise. Jeg tar med meg aktivt på kjøkkenet igjen og går inn i stua. Jeg setter meg ned i sofaen og trekker pusten dypt og slipper den igjen. "Du var på fest i går, og jeg var der også. Vi ble nok begge litt fulle og ja. Jeg husker ikke så mye fra det men når jeg våknet i morges lå jeg i en fremmed sofa i bare bh og stringtruse og den røde skjorten min på meg. Det var mange der, noen nakne, andre i undertøy og noen få fult påkledd" Anja ser forskrekket ut. "Jeg da?" Jeg ser på henne. "Fult påkledd." sier jeg rolig og hun sukker. "Jeg reiste meg for å finne klærne mine og var nokså stressa men prøvde å holde meg rolig. Så fant jeg deg liggende på gulvet med en knust ølflaske ved siden av deg og du hadde kutt i pannen. Jeg renset det og skulle til å gå idet du holdt på å våkne. Jeg tenkte å følge deg hjem men jeg viste ikke hvor du bodde så da tok jeg deg bare med hjem til meg." sier jeg og sukker. Hun nikker. "Takk, kan jeg få bli her litt til, orker ikke dra tilbake til pappa, da må jeg bare slave under det han sier." sukker hun og ligger bare livløs på sofaen og stirrer tomt ut i rommet. Øynene mine blir tyngre og tyngre. Til slutt dupper jeg av.

Jeg våkner av en skjærende lyd fra tv'n. Jeg kikker opp. Anja er her enda. "Hei!" mumler jeg trøtt og gjesper. "Hei!" sier hun og smiler. "Tror jeg må dra hjem nå." Jeg nikker. Vi reiser oss og går ut på gangen. Hun tar på seg skoene og jakka. "Hade, takk for all hjelpen." sier hun før hun åpner døren og skal til å gå når jeg stopper henne. "Husk at jeg alltid er her!" Hun nikker og går. Jeg lukker døra og går ut på rommet og legger meg.
-
Sorry, igjen, for lite aktivitet. Men jeg har vert i USA, så glemte jeg mobilen og det ble mye klatt så nå er det bedre❤️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 01, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Shit HappensWhere stories live. Discover now