Hoofdstuk 15

286 15 0
                                    

Terwijl ik op de bus naar huis zit, dwalen mijn gedachten af naar wat er net gebeurd is. Nadat we weggevlucht waren van de mensenmassa was de romantische sfeer van tijdens de kus helemaal weg. Nick legde rustig uit dat dit hem wel meer overkomt en dat ik er wel aan gewoon zal worden. De gedachte alleen al dat ik dááraan gewoon moet worden, maakt me kwaad en verdrietig tegelijk. Kan ik niet gewoon een toffe luchtige relatie hebben met een geweldige jongen? Nee blijkbaar. Ik had het natuurlijk wel kunnen verwachten. Nick is zo populair dat het onvermijdelijk is om nooit gekke of geobsedeerde fans tegen te komen. Ik had gewoon niet verwacht dat ze ons al zouden opmerken een paar minuten nadat onze date begonnen was.
Nick vertelde me meer over de paparazzi die nooit lijken te rusten in de landen waar hij op tournee gaat. In Amerika is het het ergst. "En als zij het niet zijn, zal er altijd wel een fan zijn die me herkent." Dat was letterlijk wat hij zei terwijl hij zijn lippen teleurgesteld op elkaar drukte. Ik legde mijn hand op zijn onderarm en keek hem in de ogen. "We zullen er wel iets op vinden." Hij glimlachte voorzichtig, hield diep adem en nam mijn handen in de zijne. "Laten we dat nu even vergeten en plezier hebben."
Daarna hebben we nog een tijdje op de Meir rondgeslenterd en over koetjes-en-kalfjes gepraat. Het was echt wel een leuke date en het incident verdween voor een tijdje uit mijn gedachten. Tot Nick afscheid nam in een steegje dicht bij mijn bushalte. "Ik vond het heel leuk. Laat je alsjeblieft iets van je horen?" Ik lachte. "Tuurlijk! Ik zal niet zo lang wachten als jij na onze eerste ontmoeting," zei ik met een knipoog. Hij lachte warm en nam mijn gezicht in zijn handen. "Ik kijk er al naar uit." Hij gaf me snel een zacht kusje op mijn mond en draaide zich met een laatste blik om. Ik keek hem na terwijl hij met een zelfverzekerde tred het steegje uitliep. Hmm..dat lichaam!

Maar nu zit ik hier dus op de bus helemaal alleen en ik kan er niet omheen. Mijn liefdesleven gaat op deze manier niet privé blijven.
Ah, waar maak ik me nu druk om. Ik moet gewoon genieten van wat ik heb. En dat zal ik zeker doen. Ik laat Nick niet meer gaan, denk ik met een tevreden glimlach en ik ontspan eindelijk in mijn zitje.

Ik draai de sleutel om in het sleutelgat en duw de voordeur open. "Hallo, is er iemand thuis?" Geen antwoord. Ik ga naar de keuken en zie daar op de tafel een briefje liggen.

Ik ben even naar de winkel. Geen eten in huis! X Mamá

Wel het ziet ernaar uit dat ik alleen zal zijn voor een tijdje. Mamá kennende zal ze eerst naar een heel aantal kledingwinkels gaan, waar ik geen probleem mee heb trouwens. (Liever een hippe moeder als die van mij die zich goed kleedt dan eentje die er niet uitziet). Daarna gaat ze nog even langs in de grote supermarkt, waar ze héél veel eten koopt om weer eens een paar nieuwe gerechten uit te proberen.
Ik glimlach bij de gedachte aan mijn gekke moeder en klap mijn laptop open. Tijd voor een nieuw seizoen van 'How To Get Away With Murder' en een goed lang gesprek met Nina! Blair is vast nog op haar date met Juul. Ik vraag me af hoe het daar gaat. Vast beter dan bij mij. Ach, zo slecht was het ook weer niet natuurlijk. Bij de gedachte aan de kus met Nick smelt ik weer helemaal weg. Ik besluit nog snel een sms'je te sturen naar hem.

Ik vond het vandaag geweldig. Hopelijk zie ik je snel weer! Xx Gaëlle

Ik staar bijna een hele minuut hoopvol naar mijn telefoon. Net wanneer ik hem wil neerleggen, trilt hij één keer. Ik schrik zo hard dat ik mijn telefoon bijna laat vallen. Ik lach even hardop omdat het zo absurd is. Wanneer mijn hart terug op het normale tempo klopt open ik het sms'je. Tot mijn teleurstelling is het niet van Nick, maar van Nina.

Gaëlle ik denk dat je even op Facebook moet kijken. X Nina

Ik frons mijn voorhoofd. Hoe vaag is dit? Ze heeft nog niet eens gevraagd hoe mijn date was.

Mijn date ging goed Nins! Bedankt voor de interesse. G

Dat heb ik gezien. Kijk maar gewoon Gaëlle. Dit ga je willen zien. X

Met een zucht open ik Facebook. Ik heb een paar berichten, maar niet van iemand speciaal. Wacht. Heeft Nathan me nu een bericht gestuurd?

Wow, ik betekende echt niets. Proficiat, Gaëlle. Ik hoop dat je gelukkig wordt met hem!

Huh?! Waar heeft hij het over? Hij kan toch nooit weten van Nick? En zelfs als hij het al weet, waarom trekt hij het zich dan zo aan? Het is niet dat ik hem bedrogen heb of zo. Ik heb hem trouwens meteen gezegd dat ik iemand anders heb ontmoet. Het is niet dat het als een verrassing zou komen.

Met mijn gedachten bij Nathan vernieuw ik mijn nieuwsoverzicht. Meteen verschijnt er een artikel met een schreeuwende titel erboven:

Nieuwe vlam voor Nick Zorba

Mijn hart begint als een razende te kloppen. Ik krijg nu ook de foto in het oog die in het klein te zien is. Snel klik ik de link open. Deze leidt me naar de site van één van de populairste roddelblaadjes van België. Het roddelblaadje dat iedereen in het land leest. Zelfs mijn moeder. De foto verschijnt nu in het groot op mijn scherm. Hij is nog altijd wazig, duidelijk met een telefoon getrokken, maar nu is er duidelijk iets te zien. Twee personen die innig verstrengeld zijn.
Nick en ik.
Ik ben helemaal in shock.
Dit kan niet.
Zeg alsjeblieft dat dit niet gebeurt.
Ik hap naar adem.
Oké, ademen! Dit is niet zo erg. Wie mij niet kent, zou mij nooit herkennen. Zelfs de mensen die me wel kennen, kunnen waarschijnlijk niet eens zien dat ik dit ben. Ik begin het artikel te lezen.

Hij is weer in het land en we zullen het gemerkt hebben. Met 'we' bedoelen we natuurlijk de lucky girl die vanmiddag in het geweldige gezelschap van de enige echte NICK ZORBA mocht verblijven. Het duo werd gespot op de Meir. Later werden ze ook nog eens passioneel kussend gespot door een voorbijganger.

Ugh passioneel kussend? Kunnen ze mijn liefdesleven nog meer in detail over het hele land verspreiden? Oke, dat neem ik terug, ik wil het antwoord daarop niet weten.

Op de foto is het niet duidelijk te zien over wie het gaat. Maar op de foto die we later hebben ontvangen is ze zeer herkenbaar.
Hier horen jullie als eerste het vervolg dat ongetwijfeld nog komt.
Stay tuned!

Ik ben helemaal bevroren. Ik kan me echt niet meer bewegen.
Nog een foto? Dit kan toch niet.
Ik scrol naar beneden.
Een foto.
Een blond meisje met een blos op haar wangen en volle roze lippen waarop een lieve glimlach staat.
Ik.
Ik wacht op de bus en kijk om mijn schouder, naar een steegje.
Het steegje waar ik Nick heb gekust.

En nu weet de hele wereld dat.

Xoxo__Kava__

Mr. UnexpectedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu