De volgende ochtend sta ik met reuzeveel tegenzin op en slenter richting badkamer. Ik aanschouw mezelf in de spiegel. Ik ga in mijn make-uptas op zoek naar mijn concealer en probeer de angstaanjagende, donkere kringen onder mijn ogen een beetje te camoufleren. Ik veeg snel met een wattenschijfje een restje rode lipstick van gisteren weg en probeer herhaaldelijk mijn haar uit te kammen. Na verschillende pogingen geef ik het op en draai mijn haar in een dot. Bumi komt met z'n snuitje vanachter de deur piepen. Er verschijnt spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik haar pluizige kopje zie. Ik pak het beestje op en geef het een zoen op zijn neusje, loop terug naar mijn kamer en ga rechtop in mijn bed zitten met Bumi op mijn schoot. Haar zwarte kraaloogjes staren me nieuwsgierig aan. "Wat kijk je nu zo? Ik wist heus niet dat dít ging gebeuren hoor", zeg ik tegen het beestje terwijl ik haar zachtjes over haar rug aai. Bumi buigt haar hoofdje een beetje en springt daarna van mijn bed en rent de trap af. Ik zucht en neem mijn telefoon. 74 nieuwe berichten. Ach, had ik het anders verwacht? Ik open de eerste van een onbekend nummer:
OMG!!! BEN JIJ HET LIEFJE VAN NICK??? ZOJA, IK HOU VAN JULLIE TWEE SAMEN! #NICKELLE XXXXXXX LISA
Oké, ik moet zeggen, ik had het erger verwacht. Alhoewel de hoofdletters wel wat overweldigend zijn. Ik open het volgende berichtje:
Ik ken je niet maar zoek aub ergens anders een vriend want Nick heeft geen tijd voor je. Ik heb trouwens gehoord dat hij vanmorgen weer met iemand anders gespot is. Je bent zo makkelijk vervangbaar. Je betekent niets voor hem. Too bad voor jou....
Ik trek mijn wenkbrauwen onder de indruk op en open nog een bericht:
IK HAAAAAT JE!!!!!
Deze komt hard aan. De mensen die dit versturen kennen me niet eens en veroordelen me al voor ze weten wie ik echt ben. Even denk ik eraan om op het haatbericht te reageren maar denk dan terug aan wat Nick gisteren tegen me zei: "Laat je niet gek maken door hen". Zijn bezorgde stem spookt door mijn hoofd. Ik krijg kippenvel als ik zijn zachte aanrakingen op mijn gezicht weer voel. Het moment was zo perfect. Wij waren zo perfect. Voor die idiote fans van hem het kwamen verpesten. Ik schrik op uit mijn gedachten en scroll door de lijst van berichten op zoek naar een bekend contact. Op een paar mensen van school na kom ik niemand tegen. PING. Ik krijg een bericht aan. Als ik zie dat het van Nina is, open ik het meteen.
Kom je vandaag langs? We moeten eens praten met z'n drieën. X
Ik antwoord dat ik om half 1 bij haar zal zijn en sta op om een outfit te kiezen.
Zo'n twintig minuten later bel ik aan bij Nina's voordeur. Nina woont in een gigantisch groot modern huis. Het gebouw lijkt wel een grote betonnen blok met grote ramen en deuren. Niet bepaald gezellig. Ik hoor dat het slot wordt opengemaakt en de deur gaat langzaam open. Mathis kijkt verbaasd als ik vrijwel meteen binnenstap en mijn jas uitdoe. "Noodgeval", leg ik hem uit en hang mijn jas over de kapstok. Ik geef Mathis nog snel een kus en loop dan met twee treden tegelijk de ijzeren trap op. Ik klop 4 keer na elkaar met tussen elke tik exact 2 seconden. Dat is een geheime code die Nina en ik vroeger gebruikten als we in het geheim afspraken zodat we wisten dat onze partner in crime was gearriveerd. "Binnen!" Roept Nina. Ik open de deur en zie Blair in kleermakerszit op het bed zitten en Nina zit op de vensterbank naar buiten te staren. Ze kijken me allebei aan wanneer ik de kamer binnenstap. Ik kan niet exact bepalen wat er in hun ogen staat maar ik weet zeker dat dit serieus is. "Hey girlsss!" kir ik zo opgewekt mogelijk. "Hoii", reageren ze bijna in koor. "Tell me what's going on", zeg ik nieuwsgierig en zet me neer op Nina's bureaustoel. "We wilden gewoon weten hoe het nu zit tussen jou en Nick?", vraagt Blair bezorgd. "Als je even op Facebook kijkt kom je álles over onze relatie te weten", probeer ik maar merk al snel dat mijn twee vriendinnen niet in de stemming zijn voor grapjes. "Wij dachten dat je nog iets voor Nathan voelde.", zegt Nina verbaasd. "Maar nu heb je ineens een relatie met een ander?" Ze springt van de vensterbank en gaat op de mat voor me zitten. "Wat doen jullie nou zo vijandig? Ik ben verliefd op Nick. Geloof me, die artikels doen me niets", zeg ik luid terwijl ik mijn armen omhoog gooi om te tonen dat het me niets scheelt. "Daar gaat het ook niet om, wij zijn ongerust over je. Die fans schrijven gemene dingen over je, hoor! Straks krijg je nog haatberichten! Maar daar denk je natuurlijk weer niet aan!", reageert Nina verontwaardigd. "En dan nog," pikt Blair in, " denk je dat dit lang zal duren? Ik las dat hij deze morgen alweer met een andere meid uit een hotel in Antwerpen kwam!" Ik slaag mijn ogen neer en denk aan het berichtje dat ik vanmorgen las.Ik heb trouwens gehoord dat hij vanmorgen weer met iemand anders gespot is. Je bent zo makkelijk vervangbaar. Je betekent niets voor hem. Too bad voor jou....
Nina legt een hand op mijn knie en zegt: "We zijn niet boos op je, hoor. Wij hebben heus graag dat je met hem samen bent, maar je moet nu eenmaal inzien dat het dan moeilijk gaat worden. Hij die steeds weg is voor zijn job en jij die elke week 5 dagen naar school moet. Als je dit écht wilt en als je écht iets voor hem voelt, zal je er voor 100 procent moeten voor gaan." Ik glimlach naar Nina als ze stopt met praten en kijk hoopvol naar Blair. "Ik probeer ook alleen maar te vermijden dat je gekwetst wordt, honey", zegt ze rustig. Ik knik. "Voel je écht iets voor hem?", vraagt Nina. "Ik weet het niet. Ik weet niet of ik mijn hele leven zo'n berichten kan blijven slikken", zeg ik terwijl ik hen een paar haatberichtjes laat lezen. "Jezus!", roept Blair uit. "Die meiden zijn echt nuts!" Ik lach een beetje en zeg: "Ach, ik zal maar eens proberen zeker?"" That's the spirit!", schreeuwt Blair met een gebaalde vuist. Nina lacht en staat op om weer op de vensterbank te gaan zitten. "Maar hey, wat ik bijna vergat, hoe was je date met Juul?", vraag ik aan Blair terwijl ik de bureaustoel wat dichter naar het bed toe rol. "Zeker dat je het wil weten?", waarschuwt Nina me. Ik trek grote ogen. "Heb je seks gehad?" Vraag ik aarzelend. "Maybe." Antwoordt Blair ontwijkend. Een klein grimasje verschijnt op haar lippen. "Het was zaaaalig!" Zucht ze. "OMG!", gil ik terwijl ik haar om haar hals vlieg en en haar quasi dood knuffel. "Join the club", kir ik enthousiast. Blair lacht luidop en gooit haar hoofd naar achteren. "Wacht tot je de details hoort", zegt Nina en trekt daarbij een gezicht alsof ze juist iets heel vies proefde. "Heey! Dat zag ik wel hoor", roept Blair lachend richting Nina. "Kom op", dring ik aan, "Tell me everything!"
JE LEEST
Mr. Unexpected
RomanceGaëlle is de populairste meid van haar school. Ze is blond, lang en deinst nergens voor terug. Samen met haar kliekje maakt ze de schoolgangen onveilig en elk weekend versiert ze een andere jongen. Gaëlle heeft niets om zich ongerust over te maken i...