***
Sebelum pintu tertutup, JHope sempat memandang Puan Song. Pandangan Puan Song kini lebih tajam memandangnya.
JHope terkebil-kebil. Kemudian dia perasan tentang sesuatu.
'Eh???'
***
"Huh! Puan Song sendiri tak percayakan kita! Apa kita nak buat?" Soal Namjoon.
JHope masih termenung memikirkan hal Puan Song itu. Kenapa Puan Song pandang dia macam tu?
PAP!
Paha JHope ditampar oleh Suga.
"JHope! Kau ni....termenung pula."
"Hehe...mian mian..." kata JHope sambil menundukkan kepala.
"Kalau Puan Song pun tak boleh tolong...kita bertindak sendiri! Taehyung...kat firma penyiasatan kau...mesti ada simpan fail kes-kes yang dah lepas kan? Cuba kau cari...ada tak kes tentang apartment tu? Atau latar belakang dan sejarah apartment atau tapak apartment tu. Mesti ada sejarah dia, kan? Kau pun Jungkook. Cuba cari apa-apa maklumat kat balai polis." Kata Jin.
"Nae. Arasso hyung." Balas Taehyung dan Jungkook serentak.
"Hem...cuba fikir-fikir balik...kita semua kena kacau hari tu....boleh tak korang semua terangkan balik?"
Suga, Namjoon, Jimin, Jungkook, Taehyung memandang Jin.
"Apa? -_- ..." soal Jin dengan mukanya (-_-).
"Hyung! Aku baru aje nak lupakan 'peristiwa menakutkan' tu...hyung ungkit balik pula..." Namjoon menampar bahu Jin.
"Auch! Yah! Sakitlah! Haish! Habis tu? Itu aje cara yang boleh kita cuba. Hyung nak kita ingat balik kejadian-kejadian tu....then kita gabung or apa-apa aje la sampai la kita dapat sesuatu! Boleh tak tolong faham?" Kata Jin dengan seriusnya.
"Hem....biar aku mula dulu..." Jimin berdehem perlahan. (Sebab dia yang mula-mula kena kacau)
Lepas tu, Suga pula cerita, then Taehyung, lepastu Jin, Jungkook, Namjoon. (Kalau lupa kes diorang kena kacau tu...refer balik chapter yang sebelum2 ni....part yg diorang semua kena kacau...bnyk kalau nak tulis kat sini lagi...hihi...)
Dan yang terakhir....JHope!
"Em...JHope...kau ingat lagi kejadian tu?" Soal Suga.
JHope terdiam. Kejadian tu.....
Dia cuba mengingat kembali, namun kepalanya terasa sakit.
-Apa yang JHope cuba ingat-
Ada seorang yeoja....tapi muka dia...tak nampak....
"Ergh..." JHope memegang kepalanya.
"JHope hyung? Hyung okay ke?" Soal Jimin dengan wajah risau.
"Kejap...aku cuba nak ingat balik..." kata JHope.
"Kalau kau tak boleh...tak apa la..." Jin mengusap bahu JHope, perlahan.
"Kejap! Aku ingat sikit...ada seorang yeoja ni....dia bagi aku kertas----"
"Kertas tu ada tulisan Help...kan?" Namjoon menyampuk.
"Ha'ah...macam mana kau tahu?"
"Masa kau koma...Dr.Baek bagi kertas tu. Dia kata dia terjumpa kat dalam poket seluar kau lepas kau accident tu." Balas Namjoon.
"Btw...macam mana kau boleh accident, hyung?" Soal Jungkook pula.
"Tu...em..masa tu...aku tengah pandu kereta kat litar...then tetibe ada satu tubuh(?) muncul depan kereta aku. Aku terkejut dan aku pun tekan la brek. Tapi brek pula rosak....aku sendiri pun pelik."
"Omo...." Jimin.
"Tapi kan....tubuh(?) yang muncul tiba-tiba tu...dia pakai jubah dengan hoodie(?) warna hitam. (Korang bayang macam yang EXO pakai dalam MV MAMA tu...)"
"Lagi satu! Aku rasa ada yang pelik la dengan Puan Song tu..." kata JHope lagi.
"Apa yang pelik?" Soal Taehyung.
"Masa mula-mula korang jumpa Puan Song dulu(masa nak sewa rumah)...ada tak nampak apa-apa kat dia? Maksud aku, dari segi fizikal dia...ada?"
"Masa aku jumpa dia nak bayar duit sewa rumah dulu..takde pape pun...wae?" Jin memandang JHope.
"Korang semua tak perasan ke? Kulit tangan dia berkedut sikit? Perasan tak?" Kata JHope bersungguh-sungguh.
"Hem...kalau ikutkan umur dia masih muda lagi kan?" Kata Suga pula. Yang lain mengangguk.
"Patutlah masa kita duduk dengan dia tadi...dia asyik-asyik cuba sembunyikan tangan dia.." Jungkook baru tersedar.
"Jadi...kalau macam tu...maknanya Puan Song....."
Mereka bertujuh saling berpandangan.
Tbc
Sori kalau typo....
Sori sebab chapter ni pendek+bosan ya?
YOU ARE READING
[✔] 13th FLOOR + BTS
رعبSegalanya bermula setelah tujuh orang lelaki tinggal bersama dalam satu rumah, iaitu di tingkat 13...