chapter 6;perkahwinan bermula

458 38 0
                                    

Yein menunggu di luar gereja dengan appa dan omma nya manakala,Jungkook menunggu ke hadapan paderi dan menunggu pengantin perempuan datang. Yein dan keluarganya pun datang dan Yein berhadapan muka nya dengan Jungkook. Paderi pun berkata "ehem!!Jeon Jungkook adakah anda menerima Jeong Yein sebagai isteri anda yang sah?".Jungkook jawab "Ya,saya akan menerima Jeong Yein sebagai isteri yang sah. Saya akan mencintai dia untuk selamanya". Kemudian,giliran yein akan menjawab soalan paderi."Jeong Yein,adakah anda menerima Jeon Jungkook sebagai suami yang sah?"jawab paderi."Ya,saya akan menerima Jeon Jungkook sebagai suami yang sah. Saya akan tetap mencintainya sehingga maut"kata Yein."ok baiklah sila menyarungkan cincin kahwin dan mencium sesama diri di mulut".Jungkook menyarungkan cincin ke jari Yein dan selepas Jungkook,Yein pula akan menyarungkan cincin ke jari Jungkook. Kemudian,mereka akan bercium sesama diri apa yang paderi cakap. Jungkook dan Yein berasa malu kerana kawan kawannya dan saudara mara mereka berkata "ohh mygadd so sweet!!" Mereka sungguh malu tetapi mereka akan buang malu kerana mereka sudah menjadi pasangan suami isteri yang sah.

Selepas perkahwinan mereka pun pulang ke rumah. Yein berasa sedih kerana tidak lama lagi Yein tidak tinggal bersama dengan appa dan omma kesayangan. Air mata Yein terkeluar kerana tidak dapat tahan merasa kesedihan. Jungkook masuk ke dalam bilik Yein dan menuju ke arah Yein."kenapa sedih nie. Janganlah sedih aku kan sentiasa berada di sisi"kata Jungkook sambil mengelap air mata Yein. Yein pun memeluk Jungkook dengan secara tiba tiba manakala,kedua dua orang tua nya melihat mereka dengan senyap senyap kerana tidak mahu menganggu mereka berdua bermesra."aku rindu akan kedua ibu bapa ku apabila mereka tiada disisi ku"kata Yein."aku kan ade janganlah risau. Dah dah tukar baju kau dulu nanti pergi bawah makan same same ok"kata Jungkook. Yein pun melepaskan pelukkan nya "kau keluar boleh tak?aku nak tukar baju tapi kau kan belum tukar baju hmm kau just tukar di bilik tetamu lah ok"kata Yein.Jungkook menuju ke bilik tetamu dan terus menukar baju nya manakala Yein pun menukar baju nya kepada baju yang biasa. Jungkook terus keluar dan turun ke bawah. Sementara itu dia pun melihat whatsapp nya kebanyakkan orang berkata "tahniah kookie dan yein!"dan Yein pun telah siap menukar bajunya. Yein berkata dengan Jungkook "kate nak makan". "Jomlah makan appa dan omma tunggu tuh"kata Jungkook.

Selepas makan dengan keluarga
Yein menarik tangan Jungkook dan membawanya ke bilik."Jungkook sebenarnya Yein nak gitau pekara ini sbb Yein selalu pendamkan"kata Yein."nak cakap ape?"tanya Jungkook. "sebenarnya kau sayang aku tak"Yein bertanya."sayanglah dari dulu sebenarnya aku ade hati dekat kau.."Jungkook berterus terang dengan Yein."do you think my love in your heart now?"tanya Yein."I think your love is already in my heart now"balas Jungkook.Yein pun terdiam dan tidak sangka yang Jungkook akan mencintainya. Yein pun keluar dan berasa malu. Yein membuka whatsapp nya dan meluahkan perasaannya kepada sujeong,Jisoo dan Mijoo. Jungkook pun meluahkan perasaannya kepada Suga,Jimin dan V.

Bersambung....

Maaf jika ada kesalahan ejaan...harap korang akan baca dan vote cerite nih tau..nantikan chapter 7 okay ^~^

My Love In Your Heart (Yein&Jungkook)Where stories live. Discover now