De tributenparade en de interviews zijn geweest. Morgen beginnen de Hunger games. Gisteravond was de uitslag van de scores. Ik heb mijn vader zover gekregen om district 12 te steunen. Ik vind het gewoon zo zielig voor het zusje van Katniss, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik haar was. Mijn moeder praat alleen nog maar over de Hunger games waar ik echt geen zin in heb dus ik pak mijn boog en loop naar buiten. Niemand kijkt er nog van op dat ik met een boog door de stad loop. Veel mensen kennen mijn ouders, en dus ook mij, en ze weten dat ik als ik niet thuis ben in het bos ben. Het bos is een rustige plek omdat er nooit iemand komt, toch besteden ze niet veel aandacht aan mij ik ben een buitenbeentje maar daar lijkt niemand zich erg druk om te maken. Als ik op mijn favoriete plek aankom zie ik dat er al iemand is, ik weet al wie zonder haar ook maar aan te kijken, wij zijn de enige die hier ooit komen. 'he Eleanor' zeg ik en ik ga naast haar zitten. 'o, he Dahlia ik had je niet horen aankomen, wow gave boog hoe kom je daaraan?' ' Gekregen van mijn vader, Wil je het een keer proberen?' Ik geef Eleanor mijn boog en leg haar uit hoe ze hem moet gebruiken. Eleanor is mijn beste vriendin, wat eigenlijk best raar is als je eraan denkt dat haar opa de aanstichter is van wat ik het meeste haat. Eleanor is namelijk de kleindochter van president Snow. Maar toch is ze heel verschillend, Eleanor is het ook niet helemaal eens met de Hunger games. Ze heeft er niet zo'n hekel aan als mij maar dat komt omdat ze ermee opgegroeid is. Ze komt hier vaak in het bos om , net als ik, aan de drukte van het Capitool te ontsnappen. Je kan heel erg met haar lachen, ze heeft me vertelt dat president Snow eigenlijk Elliot Snow heet. Ze wil later ook president worden dus dan bedenken we samen ideeën wat ze dan als president zou doen. We zijn het er alle bij mee eens dat de Hunger games afgeschaft worden. Soms gaat ze mee naar de districten en dan vertelt ze me hoe het daar is. Eleanor heeft een paar keer met de boog geschoten en ik merk dat ze het sneller onder de knie krijgt dan ik. 'Hoe gaat het met je?' vraagt ze aan mij. 'Prima hoor, mijn moeder heeft er echt helemaal zin in en Ethan is nog drukker dan normaal, En met jou?' 'Wel goed hoor Opa heeft het heel druk dus het is een beetje saai thuis, daarom kwam ik ook hierheen ik hoopte dat je er zou zijn.' We lopen samen een tijdje door het bos ik twijfel of ik zal vertellen van het forcefield dat ik heb ontdekt, maar als ik terug denk aan de reactie van mijn vader doe ik dat toch niet, misschien later. Als we merken dat het begint te schemeren lopen we naar de rand van het bos en nemen afscheid. 'succes morgen als de Hungergames beginnen' zegt ze tegen mij. Ik grinnik 'jij ook'. We geven elkaar een knuffel en lopen dan allebei een andere kant op. Ik loop expres wat langzamer zodat ik de lucht oranje kan zien kleuren van de ondergaande zon. Dat vind ik een van de mooiste momenten van de dag.
Hey Hey,
Wat vinden jullie van Eleanor? Als er dingen zijn die ik kan verbeteren dan kan je dat altijd zeggen. Ik heb laatst een gesprekje met de stemknop gehad, hij zij dat hij heel blij word als je op hem drukt ;). Bedankt voor het lezen!
xxx 1StoryForYou
JE LEEST
Born in the capitol (dutch)
FanficDahlia is geboren in het Capitool maar voelt zich er eigenlijk niet helemaal thuis. Over een paar weken beginnen de 74ste Hunger Games. Soms vind ze het nog best moeilijk om zich aan te passen aan het capitool leven. Er is eigenlijk maar een iemand...