De Hunger games is nu al 3 dagen bezig. Dat betekent dat het vandaag Hunger Games dag is op school. Elke 3e dag van de Hunger Games organiseert onze school een eigen Hunger Games. Dit is om iedereen een goed beeld van de Hunger games te geven. We hebben wel echte wapens maar die zijn zo aangepast dat je er niemand mee kan vermoorden. Als je met pijl en boog schiet of met een speer gooit komt er een verfvlek op de plaats waar je diegene raakt. Het duurt een dag en lijkt verder best wel op de echte Hunger Games. De gamemasters hebben een speciaal aangepaste arena gemaakt (die natuurlijk veel minder heftig is dan de echte arena). Ik loop naar het grote huis van de president toe, ik ga altijd samen met Eleanor naar school. Eleanor komt al naar buiten lopen dus ik blijf even stil staan totdat ze bij me is en weer verder loopt. Eleanor en ik hebben elkaar op Hunger games dag ontmoet. We zitten niet bij elkaar in de klas maar dat maakt niet uit want iedereen van de hele school moet verplicht meedoen. Ik was ergens midden in het bos en ik was voedsel aan het zoeken. Want ook al duurt het maar 1 dag, ik kon er niet aan denken dat ik iemand zou moeten vermoorden. Ik hoorde geritsel in de struiken en ik wist dat er zo iemand naar me toe zou komen om me te 'vermoorden'. Ik sloot mijn ogen en ik wachtte op het kanonschot, maar die kwam niet. Ik opende mijn ogen en draaide me om. Daar stond Eleanor, ze had geen wapens alleen maar een paar bessen in haar hand. 'hoi', zei ze. 'Hoi' zei ik terug. Ze kwam naast me zitten en hield het handje met bessen onder mijn neus. 'Wil je er een?' vroeg ze. Ik pakte een bes en zij ook en we stopten ze in onze mond. Twee kanonschoten. Een beetje verward keken we om ons heen toen we in de verzamelzaal stonden. De bessen waren giftig. Die middag ging ze met me mee naar huis en we keken in mijn vaders plantenboek, dit zou ons geen 2e keer gebeuren. Sinds die dag zijn we vriendinnen en we zijn altijd bondgenoten in de Hunger games. We komen de zaal binnen en we krijgen een volgchip. Iedereen gaat om de beurt de Hunger games in. Je word op een random plaats gedropt soms net naast iemand anders. Als je geluk hebt word je als eerste bij de hoorn gedropt zodat je de beschikking hebt over alle wapens. Dat heb ik weer. Ik kom recht voor de hoorn terecht en ik weet dat ik een wapen kan pakken maar ik wil niet moorden. Dus ik ren snel naar het bos en ik probeer een veilige plek te vinden. Meestal vinden Eleanor en ik elkaar wel maar het is ook al een paar keer gebeurd dat we eerder vermoord werden. Dit keer dus ook. Ik hoor iets achter me kraken en ik keer me snel om. Het is Eleanor. Ze zwaait naar me maar voordat ze bij me kan komen zie ik iemand achter haar die een speer gooit. Ze verdwijnt en ik zie dat hij ook zijn speer op mij gericht heeft. Ik kom ook terecht in de verzamelzaal en ik zie Eleanor naast me staan. Dit was misschien wel de kortste Hunger games dag ooit. Gelukkig maar.
Hayhay,
Dit was volgens mij mijn langste hoofdstuk tot nu toe :). Nu weet je ook hoe Dahlia Eleanor ontmoet heeft. Bedankt voor het lezen! (steun nu het stemknopfonds)
xxx 1StoryForYou
JE LEEST
Born in the capitol (dutch)
FanficDahlia is geboren in het Capitool maar voelt zich er eigenlijk niet helemaal thuis. Over een paar weken beginnen de 74ste Hunger Games. Soms vind ze het nog best moeilijk om zich aan te passen aan het capitool leven. Er is eigenlijk maar een iemand...