Deel 1 Nieuw op school

9 2 3
                                    

TRIIIIIING!!!!

Ik schrik wakker door mijn wekker. Ik kijk naar het uur en zie dat het kwart na zeven is. Ik wrijf in mijn ogen en stap dan met een zucht uit mijn bed. Mijn kleren neem ik mee naar de badkamer. Ik zie op de grond nog een handdoek liggen en weet dat Jason hier net is geweest. Vandaag ga ik voor het eerst naar het middelbaar. Normaal zou ik nu in het tweede jaar zitten maar wegens wat problemen is dat dus niet zo. Ik ben best wel zenuwachtig aangezien ik alleen maar mijn broer op die school ken. Na het douche trek ik mijn witte top met lichtblauwe jeansbroek aan. Ik kam de knopen uit mijn haar en laat het dan los op mijn schouders liggen. Ik loop de badkamer uit naar beneden waardoor ik tegen Jason aanbotst.
"Kijk eens uit!"Roep ik boos naar hem.

"Sorry Barbie." Lacht hij.

"Ik ben niet Barbie!" Zeg ik en duw hem opzij. Ik hoor hem nog lachen en rol met mijn ogen. Eenmaal beneden trek ik mijn sokken en witte adidas schoenen aan en loop ik naar de keuken. Mijn vader zit op de stoel zoals gewoonlijk de krant te lezen. Ik pak een stuk brood met kaas en neem er een hap van. Ik ga rustig zitten en neem mijn boeken al bijeen. Mijn boekentas neem ik van de tafel en ik stop mijn boeken er in.

"Klaar voor school?"Vraagt mijn moeder me als ze de keuken in wandelt. Ik schud met mijn hoofd en ze lacht.

"Maak je maar geen zorgen Jason is daar ook."Stelt ze mij gerust en Jason komt met een grijns binnen gewandeld.

"Inderdaad zusje ik ben daar ook." Hij werpt mij een knipoog toe waardoor ik het niet kan laten en een glimlach niet kan verbergen. "Klaar?"Vraagt hij dan en ik knik. We lopen samen na onze ouders gedag te hebben gezegd naar buiten naar de auto. De hele rit zeggen wij niet veel en de stress wordt steeds maar groter en groter.

°°°°°°°°

Eenmaal op school aangekomen haal ik een paar keer heel diep adem. Ik weet niet waarom maar de stress begint nu echt wel te komen nog harder dan een paar minuten geleden.

"Klaar zusje?"Vraagt Jason en ik schud mijn hoofd.

"Nee eigenlijk niet."Beken ik en hij klopt op mijn hoofd. "Komt wel goed. Ik ben hier ook." Ik kijk hem glimlachend aan en dan stappen wij uit. Ik zeg hem gedag en loop snel door naar binnen opzoek naar het secretariaat. Het is niet de eerste schooldag daarom dat ik ook zo zenuwachtig ben. De school is al twee maanden bezig dus iedereen kent elkaar al wel een beetje en dan kom ik. De nieuweling. Mijn eerste keer in het middelbaar begon goed tot nu dan. Ik zie een deur met daarboven een plaat waarop staat SECRETARIAAT. Ik klop op de deur en wacht tot ik een norse ja hoor. Snel doe ik de deur open en weer dicht. De kamer zelf is best wel klein en redelijk warm. Ik trek mijn jas uit en stop hem in mijn tas.

"Waar kan ik je mee helpen?"Vraagt een oude vrouw met donker haar en een spierwitte uit.

"Ja hallo ik ben nieuw hier. Mijn naam is Jessica Freeland."Vertel ik haar en ze lijkt meteen te weten wie ik ben.

"Ah, de zus van Jason Freeland." Ze pakt een dossier uit haar stapel papieren voor haar en geeft ze aan mij. "Hier zitten je papieren in die je thuis laat lezen door je ouders, je lessenrooster en een schoolroutine zodat je de weg niet verliest." Ik kijk alles na en inderdaad alles wat ze zegt steekt in dit dossier.

"Bedankt."

"Geen dank lieverd en nog een fijne dag!"Roept ze mij na en ik wuif haar vriendelijk gedag. Wel dat is al één iemand die mij niet lijkt te haten. Ik mijn lessenrooster uit het dossier en steek de rest in mijn boekentas. Ik zoek een bankje en plof daar dan neer. Ik probeer alles te onthouden en hoop maar dat ik niet verdwaal in dit doolhof. Deze school is tien keer groter dan de school waar ik eerst op zat. Met dus tien keer zoveel mensen. Ik zucht diep en blaas al mijn adem uit. Na een tijdje geef ik het op en loop ik de school binnen. Ik besluit naar mijn kluisje te gaan. Ik moet jammer genoeg de trap op naar de tweede verdieping. Als ik er eindelijk ben zie ik dat er tot nu toe nog niet zo heel veel mensen zijn. Althans toch geen mensen die op mij letten. Ik loop snel naar mijn kluisje en neem mijn gsm en geld uit mijn tas. Mijn oortjes pak ik ook mee en steek ik in. Ik doe mijn oortjes in mijn oren en zet meteen het liedje DJ Got Us Falling In Love Again van Usher op. Gewoon omdat dat liedje echt mijn liedje is. Ik voel mij daar zo goed bij. Ik zing zachtjes mee en sluit mijn kluisje weer als ik alles heb. Ik loop naar de eerste verdiep en zit op mijn gsm. Dus dat zorgt ervoor dat ik niet echt oplet en tegen iets hards aanbots. Ik val op de grond en trek mijn oortjes uit. Ik stop ze in mijn jaszak en kijk dan op om te zien tegen wie ik ben aangebotst.

Double Trouble In Love Where stories live. Discover now