Deel 2 Christian Winters wat een..!

9 2 3
                                    

Ik kijk snel weg wanneer Christian mijn kant op kijkt.

"Was jij dat meisje met die grote mond?" Vraagt Melanie. Ik kijk haar aan en haal mijn schouders op.

"Niets speciaals hoor. Iemand moest hem ooit op zijn plaats zetten toch",zeg ik luchtig en hoor dan gekuch. Ik weet meteen wie het is nog  voor ik moet kijken. Iedereen aan tafel voelt zich duidelijk ongemakkelijk al begrijp ik niet waarom. Christian Winters is gewoon een dikke sukkel die denkt dat hij Heilig is. Ik draai mij langzaam om en kijk op naar zijn gezicht. Geen enkele emotie is te bespeuren. Hij bukt zich zodat hij op ooghoogte is met mij. Een grijns speelt nu op zijn lippen.

"Even over daar straks, ik laat je niet gaan ook al zegt je broer dat ik dat moet." Hij kijkt mij spottend aan en ik sta recht.

"Luister eens gast, jij gaat mij met rust laten. Begrepen?" Met die woorden trap ik hard op zijn voet en loop ik grijnzend weg. Ik kijk nog even achter om en zie hem niet gelovig naar mij kijken. Ik lach en wandel de kantine uit.

"Jessica!" Hoor ik een onbekende stem roepen en ik draai langzaam om. Ik zie een jongen met donkerbruin kort haar en grote groene ogen naar mij toekomen.

"Ja?" Vraag ik verbaasd en de jongen staat nu vlak voor mij.

"Ik ben Maxim. Vind je het erg als ik met je mee loop?" Vraagt hij en ik schud mijn hoofd. Samen lopen wij door. Maxim ratelt maar door over de mensen hier op school. Niet dat het irritant is hoor. Het is best wel gemakkelijk om zo dingen te weten te komen over de mensen hier. Zo is er dus een meisje genaamd Brittany. Ze is de populairste hier op school. Als je met haar in de problemen komt dan ben je de pineut. Of je moest contact hebben met Jason dan niet natuurlijk. Dus dat maakt mij een heel moeilijke vijand voor haar. Ik lach om mijn gedachtegang en ga dan naast Maxim op een bankje zitten. Ik zie langzaamaan mensen naar buiten wandelen.

"Vertel eens, hoe ben je met Christian op je eerste dag al verzeild geraakt?" Zijn groene grote ogen boren in de mijne wachtend op een antwoord. "Wel het begon allemaal daar straks. Ik botste tegen hem aan en dat is zowat alles." Vertel ik hem luchtig. Ik snap echt niet waarom mensen Christian zo intimiderend vinden. Hij is gewoon maar een jongen. En nog niet eens de knapste hier op school al zullen velen mij ongelijk geven daarin.

"Jess!" Hoor ik Olivia roepen en kijk op. Ze komt naar ons toe gerend en ploft naast Maxim neer op de bank. "Christian is opzoek naar je",zegt ze en ik zucht diep. "Die jongen moet echt eens begrijpen dat ik hem niet moet",zeg ik en Olivia en Maxim lachen.

°°°°°

Ik wacht op de parking. Het duurt een tijdje voor Jason er eindelijk is. Als hij der eenmaal is stappen wij de auto in en rijden wij naar huis.

"Nog veel problemen gehad met Chris?" Vraagt Jason mij met een grijns maar ook ergens wel een vleugje nieuwsgierigheid.

"Niet meer na de middag",zeg ik hem en hij knikt. De rest van de rit verloopt in stilte.

°°°°°

Thuis aangekomen loop ik naar binnen en begroet ik mijn vader. Ik loop naar de keuken en zie dat mama al bezig is met het eten.

"Hey meisje hoe was je dag?"

"Aangenaam. Ik ken al wat mensen."

"Dat is goed, heb je veel huiswerk?" Ik schud mijn hoofd. "Dat is goed want we vertrekken om zeven uur naar wat mensen van je vaders werk." Meld ze mij en ik knik. Ik zeg haar gedag en loop naar boven. Ik begin snel aan mijn huiswerk en denk wat aan school.

Dussss
Een kort hoofdstuk sorry 😯
Eerste schooldag is uit. Wat vond je van de eerste schooldag? En denk je te weten naar wie de familie gaat? Laat een reactie hier onder met je antwoord en eventueel wat feedback zou fijn zijn. Ik hoop dat jullie het wat vinden dus druk misschien ook is even op het sterretje? En laat zeker een reactie achter 🐵

Wel tot de volgende keer lezertjes.
❤❤❤❤

Double Trouble In Love Where stories live. Discover now