Event

150 9 0
                                    

Baru sahaja Kai ingin mendekati bibir Erin . Tiba" seseorang menumbuk nya Kai sehingga jatuh ke bawah .

Kai: erghh . Koe pahal ?!

Chanyeol: koe yang kenapa ?! Yang koe nak kiss Erin tu kenapa ?!

Kai: *smirk* kalau ya pun kenapa .

Baru sahaja Chanyeol ingin menampar Kai tiba" Erin mendekati Kai lalu melindungi dia . Tamparan Chanyeol mengena pada muka Erin .

Chanyeol: Erin ?!

Erin: tchh . Memang nak guna kekuatan je kan kalau gaduh . Tak boleh guna cara baik ke ?!

Kai: gomaw..

Erin: koe pun Kai . Aq benci kamu berdua *buang baju Kai* *beredar dari situ*

Kai: Erin ! Haishh . Koe nie Chanyeol tak boleh ke lepas kan dia kat aq ?!

Chanyeol: koe fikir senang" je aq nak bagi kat kau ?! Aq pun sayang dia okey . Lebih lagi dari seorang chingu . So ? Jangan cuba curi hati dia selagi aq masih ada kat dunia nie *dingin*

Kai: well" . Kita tengok sapa dapat dulu *pakai blazer sekolah* *pergi dari padang*

Chanyeol: nan pabo ya ?! *teriak*

Kai: *pergi masuk bilik rawatan* aduii mulut aq . Sepatut nya aq dah kiss Erin tdi ! Kalau bukan pasal Yoda tu bibir aq takkan jadi macam nie . Haishh

Nurse di bilik rawatan itu pun merawat Kai .

Erin terus pulang ke rumah tanpa membawa baju sekolah nya yang berada di locker sekolah nya .

Erin: gila -_- ..

Erin pun pulang kerumah kemudian dia melelap kan mata nya kerana penat .

Skip

Keesokan pagi nya ~

Erin pergi ke sekolah dengan memakai baju sukan kerana baju sekolah nya yang tertinggal di locker nya semalam . Hari nie hari macam biasa bagi Erin cuma di sekolah hari nie agak riuh dan tak macam biasa tetapi dia mengendah kan sahaja lalu pergi ke kelas nya .

Erin: *duduk di kerusi*

Mie: Erin ! Sampai hati koe tinggal kan aq kemarin ! Aq kata aq pergi ke kelas kejap je kan ! *mencebik*

Erin: malas aq nak cerita apa yang jadi *hentak kepala kat meja*

Mie: yang koe nie pakai baju sukan kenapa ? Baju sekolah koe p mana ?

Erin: locker .

Mie: nasib lah murid kesayangan -_- . Tapi kan koe balik jam berapa kemarin ? Cikgu JongKook cari koe juga tu lepas aq balik dari kelas .

Erin: molla *tutup mata*

Mie: apa" lah . tapi koe tahu tak tentang majlis tu ?

Erin: *pandang Mie* majlis ?

Mie: takkan orang riuh" kat luar tu tanpa sebab kot ?

Erin: majlis apa benda nya -_- . Aq malas lah

Baru sahaja Erin memegang laci nya , terdapat beberapa pucuk surat berada di situ .

Erin: surat ?

Mie: mesti dorang nak ajak koe ke prom night tu .

Erin: prom night ?

Mie: yelah . Takkan clubbing pulak .

Erin: *ketuk kepala Mie* yang koe sebut majlis kenapa ?! Aq sangka majlis makan" lah tadi . Nanti lah aq cek surat nie . Malas pula rasanya *selit kan dalam buku muzik dan masukkan dalam beg*

Mie: kawan aq seorang nie susah -_- . Jadi koe pergi tak ?

Erin: pergi kot ?

Mie: aq menunggu lelaki harapan ajak aq ke prom tu minggu depan . *terbayang wajah lelaki harapan nya * (XD)

Erin: aq pergi sendiri kot . Malas lah nak ber partner segala nie .

Mie: koe cakap je macam tu tapi koe bawa juga tu seseorang walaupun hubungan tak rapat .

Erin: apa" lah Mie ~

Kelas mereka pun bermula selepas kedatangan cikgu matapelajaran mereka .

Rehat ~

Ketika Erin keluar , semua namja ke arah nya lalu membuat muka yang macam" sepeti aegyo , sedih dan berharap .

Erin: eoh ? Wae gurae ? awak semua nak apa ?

Namja 3: Erin pergi ke prom tu dengan sapa eoh ?

Mie: dia kata dia akan cari partner nya esok di padang . So ? Bersedia *tipu* *bisik* tak pe kan aq kena kan mereka dulu . Wahaha . bukan selalu ~

Erin: asal koe bahagia Mie . Haha

Namja 7: jinjja ?! Okey !

Erin: saya nak makan nie . Boleh tak ..

Belum lagi Erin habis bercakap semua namja di situ memberikan laluan kepada Erin .

Erin: *senyum sehingga ternampak lesung pipit nya* gomawo

Namja: kya !!! Tak sangka Erin ada lesung pipit !

Mie: koe nak jalan ke tak nak ? Kebulur dah aq nie !

Erin: arasso . Jom !

Mereka berdua pun ke kantin . dan meninggal kan semua lelaki" itu di belakang ~ .

-tbc-

[C] Because Of YouWhere stories live. Discover now