Promise

165 9 0
                                    

Chanyeol: Mie .. ?

Mie: biar kan dia ... aq tahu apa dia rasa ..

Chanyeol: kenapa juga . Apa masalah yang menimpa Erin ?

Mie: *cerita dari a - z*

Chanyeol: patut lah kalau jumpa Kai dia macam tu .

Mie: aq harap koe boleh biasa kan diri dengan penampilan dia yang sekarang .

Chanyeol: aq cuba

Chanyeol pun pergi dari situ dan masuk ke kelas nya .

Di kelas

Chanyeol dari jauh pun sudah boleh nampak Kai yang sedang ketawa" bersama D.O . Chanyeol tanpamenghirau kan mereka berdua terus duduk di kerusi nya yang berada di belakang Kai . Kai pun menegur nya .

Kai: Chanyeol-ah . Koe dari mana ? Lambat masuk kelas ?

Chanyeol: *diam*

Kai: *lambai tangan kat depan Chanyeol* Chanyeol ?

Chanyeol: jangan kacau aq *dingin*

Kai pelik kerana Chanyeol tak pernah bersikap dingin pada nya . Malah Chanyeol banyak membantu nya kerana Chanyeol selalu mencerita kan pasal Erin kepada nya dan membuat Kai teringat akan Erin yang dia cintai dulu .

Kai: *tanya D.O* kenapa dengan Chanyeol ?

D.O: aq pernah nampak dia macam nie sekali . Dia akan menyombong kan diri nya kerana sesuatu yang buruk berlaku .

Kai: bwo ?

Setelah itu , mereka semua terus senyap kerana cikgu yang seterus nya masuk untuk menyambung pelajaran .

30 minit kemudian ~

' Kringg , kringg '

Loceng rehat pun berbunyi . Semua orang meluru keluar untuk pergi ke kantin .

Di kelas Erin .

Erin: jom Mie . Hari nie aq belanja .

Mie: jinjja ?! Jom !

Mereka berdua pun keluar dari kelas . di luar , mereka ternampak satu bulatan sedang di lakukan pada laluan koridor itu . Mereka pun pelik .

Erin: kenapa tu ?

Mie: jom kita tengok ?

Mereka berdua menuju ke arah orang" yang membuat bulatan itu . Sampai sahaja mereka tidak dapat melihat . Lalu timbul idea pada kepala nya . Erin menegur lelaki pada depannya itu .

Erin: excuse me boy ? *senyum*

Namja 1: yes beautiful ?

Erin: boleh tak berikan laluan . Saya nak ke kantin . Please ? *suara manja*

Lelaki itu hampir cair di situ , Mie yang melihat nya seperti mahu muntab berdarah kat situ .

Namja 1: anything for you . Woi !

Mereka semua melihat Namja yang menjerit tu . Dan memandang nya pelik .

Namja 1: beri laluan ! Miss Erin nak lalu !

Namja" yang berada di situ semua melt akibat Erin membuat Wink pada mereka semua lalu secara automatik mereka membuka laluan kepada Erin .

Mie: *bisik kat Erin* betul ke apa koe buat nie ? Kalau Chanyeol nampak macam mana ?

Erin: jangan risau . Aq tahu apa aq buat . Kajja !

Namja 2: you look so beautiful miss !

Erin: gomawo *senyum*

Namja" di situ hampir membelasah namja 2 akibat cemburu . Tetapi Erin masih di situ . Mereka takut Erin tidak melayan mereka lagi . Erin berjalan sahaja sehingga dia ternampak dua susuk tubuh yang dia sangat kenali sedang bertumbuk di situ .

Erin: yah ! Kumanae !

Mie: Chanyeol ?!

Chanyeol menoleh lalu terkejut . Dia ternampak Erin di hadapan nya yang sedang mahu menangis di situ . Chanyeol terlupa akan janji nya pada Erin .

Flashback ~

Erin: Channie ~

Chanyeol: wae ?

Erin: janji dengan aq tau . Koe takkan sesekali pernah bertumbuk mahu pun bergaduh . Please .

Chanyeol: wae ?

Erin: nanti tak hensem lah muka koe .

Chanyeol: jadi aq hensem lah nie kan *senyum bangga*

Erin: Berok je koe akan cakap macam tu .

Chanyeol: yah !

Erin: haha . Tapi janji tau ?

Chanyeol: arasso . Aq janji .

End flashback ~

Chanyeol: Rin ! Aq boleh explain !

Erin terus berlari meninggal kan orang" yang berada di situ . Patut lah ramai sangat yang berkumpul di situ rupaya sunbae" yang bertumbuk . Chanyeol ingin mengejar tetapi di tumbuk lagi oleh orang yang mengajak nya bergaduh lagi .

Chanyeol: apa masalah koe ?! Aq dah tak nak gaduh lagi bodoh !

Kai: *senyum sinis* patut lah koe anggap aq dingin ! gara" dia !

Chanyeol: memang ! Koe tak da hak ke atas dia kerana dia nak lupa kankoe 100% ! dan aq akan tolong dia capai impian dia tu *lari*

Kai terkejut dengan apa yang Chanyeol kata kan .

Kai: dia nak ... lupa kan aq ? Sampai hati koe Song Hye Rin *sedih*

-tbc-

[C] Because Of YouWhere stories live. Discover now