I Will Wait For You

143 9 4
                                    

Skip ~

Di rumah

Erin membaring kan diri nya ke katil , kemudian dia teringat kan surat yang dia ambil dari laci nya .

Erin: ye tak ye kan . Surat tu mana ya aq simpan ?

Erin terlupa yang dia letakkan surat tu di dalam buku muzik . Jadi , dia mengambil beg nya lalu membongkar semua isi di dalam nya . Habis terhambur segala buku" dan alat tulis di atas lantai .

Erin: mana ya -_-

Sudah habis Erin mencari , kemudian dia ternampak buku muzik nya yang terlempar jauh di bawah katil .

Erin: kenapa lah ia tersorok kat sini . Puas sdah ku mencari . Nasib lah tak da mancis kat aq kalau tak dah lama bakar .

Erin pun membuku buku nya dan mengambil surat" itu . Dia pun membaca nya satu persatu

Erin be my prom night  ?

Erin saya peminat setia awak *smile*

Erin , saya cinta kan awak !

Erin: tchh . Macam tak da je perempuan lain kat sekolah -_-

Tiba" Erin ternampak dua surat daripada orang yang dia sangat kenali nya .

Erin: Kai and Chanyeol .. huhh .. ?

Erin pun membuka surat daripada Kai dahulu

Erin . Aq Kai . Mianhae pasal kemarin . Maaf kan aq . Aq bukan bermaksud nak buat macam tu just aq rindu kan koe . Kalau koe maaf kan aq terima aq sebagai partner prom night koe ? Aq tunggu jawapan koe esok .

Kai

Erin: gila -_- dah banyak kali dia minta maaf macam apa je . Lalau aq tak layan terus baru tau . . Ehh . Rantai aq dengan Mie . Biar lah dulu . *buka surat Chanyeol*

Meet me at the park today . Jam 4 . Aq ada benda nak cakap dengan koe Erin .

Chanyeol 

Erin: nie pun sama . Mamat gila .

Jam 4.30 petang ~

Chanyeol: aq tunggu koe Erin walaupun aq tahu koe mungkin takkan jumpa aq .

Chanyeol menunggu Erin sehingga lah waktu malam jam 9 tetapi Chanyeol tidak ber putus asa untuk menunggu walaupun sejuk keadaan nya .

Chanyeol: *gosok badan sendiri*sejuk nya

Tiba" seseorang memakai kan Chanyeol coat .

Chanyeol: *pandang belakang* Mie ?

Mie: mianhae Chan but Erin tak nak jumpa koe .

Chanyeol: kenapa pula koe yang datang ? macam mana koe tahu aq kat sini ?

Mie: Aq jalan" kat sini tadi *tipu*

Flashback ~

Erin melihat dari tingkap nya kerana tempat biasa di lepak dengan Chanyeol hanya depan rumah nya sahaja .

Erin: memang sah gila Chanyeol nie . Dah tau aq tak nak datang tetap nak tunggu !

Erin pun mengeluar kan phone nya lalu mendail no Mie .

OTP ~

M: nae ? Wae Erin ?
E: koe kat mana ?
M: aq kat suparmarket . Wae ?
E: koe pergi ke taman depan rumah aq nie and bagitau mamat yoda tu suruh balik . Sakit pemandangan aq kat sini *tutup phone*

Di tempat Mie ~

Mie: yah Erin ! Haishh . Mamat yoda ? Chanyeol ke ? Baik aq tengok dulu .

Mie pun pergi ke taman di hadapan rumah Erin dan ternyata betul . Chanyeol menunggu Erin sehingga badan nya menggigil .

Mie: ai goo . Yoda nie pun satu juga *ambik coat*

Mie pun pergi ke arah Chanyeol dan menyarungkan coat itu si badan Chanyeol

End flashback ~

Mie: jum lah aq hantar koe balik .

Chanyeol: tak payah lah . Aq boleh jalan sendiri .

Mie: but Chan . Sebelum koe balik aq nak tanya koe . Sapa perempuan dengan koe hari tu ? Kalau boleh hari" aq nampak dengan koe .

Chanyeol: wae ?

Mie: aq tak nak lah masuk campur but dah lama koe tak tegur Erin gara" perempuan tu . Wae ? Special sangat ke dia dari Erin ?

Chanyeol: huhh .. sekarang baru aq faham kenapa koe tampar aq kat luar padang tu . Sebab itu rupanya .

Mie: sapa Chan ?

Chanyeol: ...

-tbc-

[C] Because Of YouWhere stories live. Discover now