Secret Admire ?

284 11 0
                                    

Erin: aduhhh .

Erin melihat kaki nya yg tersadung tadi kemudian melihat apa yg dia nmpak tdi . Erin cuba mengenali susuk tubuh tu tetapi hajat nya tak jadi sbb Chanyeol mendekati nya .

Chanyeol: gwechana ?

Erin: arhh . Gwenchana . Aq dh biasa kena macam nie .

Chanyeol: hati" lah . Aq takut nampak koe mcm nie . Nnti tak pasal" kaki koe tu patah mcm mna ?

Erin: yah ! Nak mati awal ke ckp mcm tu !

Chanyeol: haha . Saja .

Tiba" Erin teringat Mie ada memberitahu nya bhwa ada new students di sekolah nya .

Erin: erm Chan .

Chanyeol: wae ?

Erin: boleh aq tnya 1 soalan ?

Chanyeol: apa dia ?

Erin: aq dngar kan tdi pagi bakal ada new students but masuk pada minggu depan . Betul ke ?

Chanyeol: betul lah And budakkoe ckp kan nie akan masuk kelas aq . Wae ?

Erin: bwo ?!

Chanyeol: jngan lah terkejut sngat . Realiti nya mcm tu . Haha .

Erin: sapa nama budak tu ?

Chanyeol: aq lupa . Haha . Nnti lah aq ingat balik .

Erin: takkan lah telinga capang koe nie tak dengar kot sapa nama budak yg di heboh" kan tu .

Chanyeol: yah ! Sini koe !

Mereka berdua berlari mengejar sesama sendiri sambil bergelak ketawa . Mereka tidak sedar ada seseorang melihat mereka dari tingkat atas .

???: rin.....

Skip~

Chanyeol menghantar Erin pulang ke rumah nya . Jarak rumah mereka hanya sejauh 10 km shja . Cuma rumah Chanyeol lebih jauh .

Erin: jaljja . Aq masuk dulu .

Chanyeol: chankam .

Erin: wae ?

Chanyeol: erhhh . Aniy . Dah" koe masuk lah .

Erin: mcm" . Haha . Bye!

Erin terus masuk ke rumah nya dan meninggal kan Chanyeol di luar .

Chanyeol: sweet dream *senyum*

Chanyeol pun menerus kan perjalanan nya sehingga ke rumah nya sendiri .

Erin: erghh . Penat nya !

Pn. Song: Rin-ah ! Ada pakej untuk kamu nie !

Erin: arasso . Nnti Rin ambik ! Pakej apa plak ? tiba" je ada . Pelik .

Rin terus turun ke bawah dan melihat pakej yg omma nya beritahu .

Erin: omma ! Mna pakej nya !

Pn. Song: jngan lah teriak ! Omma ada kat dapur je kot .

Erin: opss . Mian . Hehe

Pn. Song: tu , kat atas meja . Kamu bawa masuk kat bilik kamu lah .

Erin terus pergi ke meja dan ternampak sebuah kotak kecik tanpa nama pengirim .

Erin: omma . Sapa hntar nie ?

Pn. Song: postman yg hntar tdi .

Erin: omma . Rin tidur dulu nae !

Pn. Song: yee . Baik" tidur !

Erin: nae !

Erin terus mengambil kotaktu dan membawa nya masuk bilik .

Erin: apa lah agak nya dalam nie .

Erin pun membuka kotak tu dan terkejut , terdapat seutas rantai yg tertulis K dan bungan ros merah . Di bunga ros merah tu terselit nota kecil yg di ikat padanya . Erin pun mengambil nota tu dan membaca nya .

Just For You Song Hye Rin .
Find me with the same necklace as yours. Then you will know who am I .

From ,
Your secret admire .

Erin: pelik nya . Sapa hantar nie ? Takkan Chanyeol kot . Sbb kat rantai nie huruf K bukan C . Arhh . Serabut . Nnti lah aq fikir dulu .

Erin terus tidur kerana penat dan malas moe fikir kan pasal rantai ntah dri sapa tu .

Keesokan pagi nya ~

Erin bangun awal ke sekolah hari nie , mcm biasa . Erin terus membersih kan diri nya dan memakai pakaian seragam sekolah nya .

Erin: omma ! Erin pergi dulu !

Pn. Song: nae . Hati" .

Di sekolah ~

Erin: Mie ~ aq penat . Buat kan homework aq *buat aegyo*

Mie: nie yg aq lemah nie . Arasso . Bagi sini .

Erin: yes !

Semasa Erin mengeluar kan buku latihan nya . Mie ternampak seutas rantai terjatuh ke lantai .

Mie: Erin-ah ? Rantai sapa nie ?

-tbc-

[C] Because Of YouWhere stories live. Discover now