Why ? I Cannot Feel To You ?

145 8 0
                                    

Keesokan hari nya ~

Erin pergi ke sekolah hari nie seperti biasa . Dia memakai pakaian seragam sekolah nya dan membiar kan rambut nya tidak terikat . dia juga memakai contects lens berwarna coklat muda .

Erin: siap !

Joon: Erin-ah ?! Dah siap ke ? Unnie nak hantar kamu ke sekolah nie !

Erin: jeongmal yo ? Kejap !

Erin pun mengambil beg nya dan turun ke bawah .

Pn. Song: sejak bila mata Erin jadi warna coklat muda nie ? Bukan mata Erin warna Hitam ke ?

Erin: Erin guna lens lah omma !

Joon: *cubit pipi Erin* ai goo dongsaeng unnie sorang nie .

Erin: unnie ! Appo ! *gosok pipi*

Joon: dah jom !

Erin: omma ! Erin pergi dulu !

Pn. Song: nae ! Hati" !

Joon pun menghantar Erin ke sekolah nya dengan membawa kereta porsche nya yang berwarna merah .

di sekolah ~

Namja 1: wah ! Kereta sapa tu ?!

Namja 2: mahal beb kereta dia !

Joon dan Erin pun keluar lalu semua namja di sana menjerit .

Namja 3: kya ! Sapa yang bersama Erin tu ?! Comel nya !

Erin: unnie . Mian . Sekolah Erin memang macam nie .

Joon:Tak sangka dongsaeng unnie nie seorang yang popular *senyum* nak unnie ambik jam berapa ?

Erin: nanti petang lah unnie ambik . Petang nie Erin ada training .

Joon: tak nak unnie teman ke ?

Erin: aniyo . Erin okey .

Joon: arasso . Hati" nae ?

Erin: nae *senyum*

Joon: *berlalu pergi*

Erin pun pergi ke kelas nya dan sekali lagi meja Erin penuh . Tetapi bukan bunga sahaja malah ada hadiah sekali sebab birthday Erin kan bru je lepas 2 hari yang lalu ~

Erin: again -_- .

Mie: annyeong Erin-sii *senyum*

Erin: Mie tolong aq angkat semua nie pergi loker .

Mie: arasso

Erin dan Mie pun membawa hadiah itu ke loker Erin di tingkat bawah . Setelah sudah siap meletakkan semua hadiah ke loker nya , Erin dan Mie pun kembali ke kelas .

Erin: *hantuk kepala ke meja*

Mie: -_- . Sadia juga kawan aq seorang nie .

Erin: wae ?

Mie: nah .

Mie memberi kan kepada Erin 2 bungkus hadiah . Satu agak besar tetapi yang satu itu kecik sahaja .

Erin: kenapa koe tak sumbat kan ke dalam loker aq tadi -_- .

Mie: hello ? Nie special punya okey ! Yang besar nie dari aq dan yang kecik nie dari Chanyeol .

Erin: arasso *masukkan kat dalam laci*

Tidak lama kemudian , cikgu nya pun masuk untuk melanjut kan pelajaran yang seterus nya .

Skip ~

waktu rehat ~

Erin dan Mie pun keluar dari kelas dan menuju ke kantin . Sebelum sampai ke kantin mereka melintasi bilik muzik yang membuat kan Erin mengingati tentang sesuatu .

'Why dont meet me after the school break at bilik muzik ? Saya tunggu . Jika awak tak datang bermakna saya dah dapat jawapan dari soalan saya .'

Kai

Erin: *ckp dlm hti* Betul ke dia tunggu ?

Mie: Erin ?

Erin: Mie . Koe rehat lah dulu , aq ada nak p tandas jap.

Mie: arasso . Aq tunggu koe kat kantin tau *beredar*

Erin pun tanpa berlengah masuk ke dalam bilik muzik tu . Dia ternampak Kai sedang duduk di kerusi dan berhadapan dengan piano .

Erin: ehemm .

Kai: Erin ?! Koe datang ?!

Erin: uhmm .

Kai: *mendekati Erin* so , awak maaf kan saya Hye ?

Erin: kurom . Saya maaf kan awak .

Kai: gomawo *senyum*

Erin: *ckp dlm hti* kenapa aq tak da rasa apa" macam dulu ? Aq dah tak suka dia ke ?

Kai: so ? Kita boleh jadi macam dulu ?

Erin: dulu ? *angkat kening*

Kai: uhmm . Mianhae . Saya tak patut tanya .

Erin: aq pergi dulu *keluar*

Kai: macam tak da makna nya dia maaf kan aq . Dia masih nak mengelak dari aq *tunduk*

Erin terus ke kantin . Ketika dia di sana dia ternampak Chanyeol sedang duduk bersama seorang yoeja di kerusi . Erin seperti patung tidak bergerak dari tempat dia berdiri dan menyebab kan semua namja mengelilingi dia .

Namja 1: Erin-sii . Gwenchana ? Appo ?

Namja 2: soalan apa koe tanya nie ? Erin-sii lapar ke ? Nak saya belanja ?

Namja 26: Awak okey ke tak nie ?

Erin hanya mampu tersenyum palsu dan mengangguk kepada semua namja di hadapan nya . tiba" Erin di tarik sehingga dia duduk di sebuah kerusi di kantin .

Namja 4: nak makan apa ? Saya belanja ?

Namaj 3: yah ! Aq yang nak belanja dia lah !

Tidak lama kemudian , Mie pun datang lalu duduk di hadapan Erin sambil membawa kimbap dan kimchi di tangannya .

Mie: mianhae ! Saya ambik Erin dari sini !

Semua namja: alaaa ..

Mie: shuu *halau*

Semua namja tadi beredar . Mie yang perasan Erin asyik muram dari tadi berasa pelik .

Mie: Erin-ah . Gwenchana ?

Erin: uhmm .

Mie: nah *bagi kimchi* makan lah .

Erin: tak da selera .

Mie: koe nie kenapa ?

Erin: aniyo . *beredar*

Mie: Erin ! Haishh . Dia tu dah kenapa ?!

Erin berlari sehingga sampai ke rooftop sekolah . Sampai sahaja dia terduduk di kerusi dan menangis .

Erin: aq tak kuat nak hadapi semua nie . Hsk hsk . It's because of you pabo ya . *nangis*

-tbc-

Because of you ?

adakah cerita ini akan tamat begiyu sahaja ? Aniyo . Haha . Nanti kan ep seterus nya ~

[C] Because Of YouWhere stories live. Discover now