1. PŘEDTÍM

354 31 17
                                    


Nejdřív jsem si myslela, že se mi to jen zdá, že už prostě jen blouzním. Ale když jsem se trochu vzpamatovala, byla jsem si jistá, že mi někdo volá. Budík ukazoval teprve čtvrt na čtyři, to znamenalo prakticky jen jednu věc. Jase.
,,Kotě?" jeho hlas se ztrácel ve vyřvávající hudbě. ,,Kotě. Hej. Slyšíš?"
,,Hm?" zívnu. ,,Proč mě budíš? Zitra mám ty důležitý testy a -"
,,Stal se průšvih. Dojeď. Hned." přeruší mě nervózně.
Jindy bych se opravdu sbalila a jela, klidně v pyžamu, nenalíčená. Dnes ne.
,,Zapomeň." odseknu možná až příliš zle. ,,Nemám náladu teď jet řešit tvý průšvihy. Vyřeš si to sám, ano? A dej mi pokoj, chci spát."
,,Co si jako myslíš?" zařve. ,,Pořád se staráš jen o sebe. Co takhle zajet starýmu kámoši pomoc? Jsem na Rose Evenue 112. Počkám venku. Simon je total sjetej, pohni trochu."
,,Ne." zopakuju a končím hovor.
Najednou se ve mně všechno sevře, rozbrečím se jako malá holka.
Takhle jsme po sobě ještě nikdy nekřičeli.
Možná je to tím, že já vždycky poslechla.
Kdysi jsem i ukradla rodičům auto
-jelikož to moje bylo zrovna v servisu- a vydala se pro Jase nějakou opuštěnou vedlejší silnicí do 30km vzdáleného města. Tehdy vypadal příšerně, hůř jsem ho ještě neviděla.
To, že je závislý na cigaretách, na to jsem si zvykla.
Ale drogy šly vždycky mimo něj.
Teda až do toho jednoho dne.

Tehdy se vlastně změnilo víc věcí.
Včetně toho, že naše přátelství se začalo pomalu rozpadat.
Vystřídal spoustu holek.
Denně byl někdy na party.
Kašlal na školu.
Nechal si dát piersing.

Přesto něco uvnitř mě doufalo, že se starý Jase vrátí. Že se vzpamatuje.

Dnes jsem mohla dojet. Vzít ho za ruku a odtáhnout domů. Mohla jsem zabránit, aby si dal další dávku něčeho, co ho zabíjí.
A já to neudělala.
Nechala jsem ho tam, ať se s tím popere sám.
Třeba to byla poslední možnost vidět jeho krásné zelené oči zářit, předtím, než je tyhle svinstva úplně zničí.

Zůstala jsem doma, zatímco Jase, ten namyšlený kluk od vedle se někde každým okamžikem propadal do temnoty.
Všemožné omamné látky mi ho doslova braly, stahovaly ho ke dnu.

Kdysi to byl malý hnědovlasý roztomilý chlapeček. Později se z něj stal veliký snílek.
Ale co se stane se sny teď, když ten snílek zmizí?
A co se stane s tím starým Jasem Rowem?

VLAŠTOVKY Kde žijí příběhy. Začni objevovat