# Alison #
- Spring! Skrek jag till min bror.
- Jag orkar inte mer Al, jag måste vila. Sa han och saktade farten.
- Nej, vi får inte, dem kommer ifatt oss. Sa jag och drog honom i armen.
Han kollade upp på mig och tog min hand och började springa.
Vi fick syn på en person som ropade på oss, han bad oss gå till honom, så vi sprang till honom.
- Kom igen skyndda in med er! Skrek han och vi sprang in bakom honom och han drog ner garage dörren eller det liknade en, det hör stället var inget garage utan en flygplats, där alla resväsker och sånt hamnar, det var ett sånt ställe.
- Är ni oskada? Frågade mannen och kollade på mig och sen på min bror.
- Ja, vi mår bra, jag behöver bara vila och dricka lite vatten, har du? Frågade min bror och satte sig på golvet.
- Ja det har jag, vänta här jag kommer strax. Sa mannen och sprang iväg.
Jag satte mig breved min bror och han la handen för min kind och pussade mig på pannan.
- Förlåt Al, jag suger på att skydda dig och jag lovade m- jag avbröt honom.
- Det spelar ingen roll nu Logan, vi lever fortfarande och det räcker. Sa jag och kramade honom.
- Tack lill syrran. Sa han och kramade tillbaka.
- Här dit vatten. Sa mannen bakom mig, och jag drog ifrån och tog vattnet och gav det till Logan.
- Tack. Sa min bror och räckte tillbaka vatten flaskan till mannen.
- Det var så lite så, men säg mig hur har du och din. Mannen avslutade sin mening efter din.
- Hon är min syster, Alison och jag har ingen aning, vi hade bara tur. Sa min bror och ställde sig upp vilket jag oxå gjorde.
- Är det bara du här eller finns det andra? frågade jag och kollade runt.
- Det är jag och en grupp, dem är i övervåningen. Sa han och vände sig om och började gå.
vi följde efter honom och kom till övervåningen och precis som han sa, det var en stor grupp överlevande, precis som vi. överlevande....
Min bror hade rätt vi hade tur att vi överlevde den här dagen bara, det var den första och vem vet, det kanske blir vår sista. Våra föräldrar dog för ett par timmar sedan för att rädda oss, det kallar jag inte tur utan byta ut två liv mot två andra liv.
Jag trodde inte på sånt, att dem verkligen finns... Sånt såg man bara i filmer.... I Zombie filmer.... Dem jag kallar Zombies..... Mänsklighetens största hot.....
†††
# Dagen innan #
- Så vad ska du göra imorgon Alison? Frågade Jake och petade på sin pudding.
- Inget antar jag, vill du göra något? Frågade jag.
- Ja, tänkte att vi kunde hälsa på min syster och bror som kommer tillbaka från militären idag. Sa han och la ifrån sig sin sked och tog fram en ask som han sen gav mig.
- Vad är det här Jake? Frågade jag och tog emot asken.
- Bara något jag vill att du har, bara för säkerhetens skull, min bror sa att något stort är på gång och han vill att vi är bereda på det som kommer. Svarade Jake och nickade mot asken.
- Men Al öppna den när du är ensam eller med din bror, det är inte säkert att du öppnar den här. Varnade han och kollade runt så att ingen satt och kollade på oss.
KAMU SEDANG MEMBACA
Surviving the Apocalypse
HororFörst var vi en grupp men sen så.... Allt var så normalt och nu är jag en tjej med vapen och som springer för sitt eget liv från det jag kallar Zombiesar......