Part 1

195 16 4
                                    

Listen to Even If I Die, It's You by BTS V & Jin (ost Hwarang)

Pagi, hari sekolah...

Ji-min : Su-ji, bangun. //tarik selimut Su-ji//

Su-ji : Jangan kacaulah. //tarik selimutbalik//

Ji-min : Baik Su-ji bangun sebelum omma yang kejutkan Su-ji. Macam mana nak jadi pelajar cemerlang kalau selalu pergi sekolah lambat?

Su-ji : Tak nak!

Ji-min : Bangun! //tarik rambut Su-ji//

Su-ji : Oppa!!!!!! //tarik rambut Ji-min//

Omma : //masuk bilik Su-ji// Kamu berdua ni dah kenapa? Su-ji kenapa kamu tak mandi lagi?!

Su-ji dan Ji-min melepaskan genggaman masing-masing. Ji-min keluar dari bilik selepas berjaya menarik sedikit rambut Su-ji. Su-ji pun apa lagi, menyeringai sambil menggaru-garu kepalanya yang sakit.

Omma : Su-ji, lebih..baik.. kamu..mandi..sekarang! Kamu ni nak jadi apa? Itu, rambut tu. Kalau dah tak pandai jaga rambut, lebih baik potong aje. //keluar dari bilik//

Su-ji : Arasseo //jawab dengan malas-malas//

Su-ji pun menyiapkan dirinya ke sekolah.Setelah itu dia menuju ke meja makan untuk bersarapan.

Su-ji : Omma tak buat sarapan ke?

Omma : Sarapan dah habis. Siapa suruh lambat.

Su-ji : Omma, kenapa omma tak simpankan?Hmmph! Ini mesti Tae-hyung oppa yang habiskan. Jinjja! //pergi bilikTae-hyung//

Tae-hyung : //tidur//

Su-ji : Oppa! Kenapa oppa habiskan sarapan?!//baling bantal kat Tae-hyung//

Tae-hyung : //terjaga// Yyaa!!

Su-ji : Kenapa oppa habiskan sarapan? Su-ji belum makan lagilah.

Tae-hyung : Siapa suruh kamu bangun lambat?Dahlah malas bangun pagi, bebal pulak tu. Siapa yang nak terpikat dengan kamu?Kawan perempuan pun takde.

Su-ji : Haih, jinjja! //keluar dari bilik dan terus keluar rumah//

Omma : Tak nak duit poket ke? Kamu belum sarapan lagi.

Su-ji : Tak payah! Tak sempat! //terus berjalan menuju ke rumah//

Sepanjang perjalanan, dia membebel seorang diri kerana geram akan oppa-oppanya.

Su-ji : Ada omma tapi kuat bebel. Ada oppa kembar tapi terlampau pandai. Yang satu selalu suruh jadi pandai, yang satu sombong jadi pandai.

***

Waktu rehat...

Pelajar-pelajar bergegas ke kantin untuk mengisi perut masing-masing. Su-ji berjalan menuju ke kantin seorang diri tanpa ditemani sesiapa. Pelajar-pelajar lelaki dari kelas lain yang melihat Su-ji saling berbisik sesama sendiri.

Bin : Kau tengok si Su-ji tu, comel je akutengok.

Chan-woo : Comel tapi lasak macam lelaki buat apa.

Bin : Baguslah. Aku boleh kawan dengan dia.Mana tahu boleh pikat dia.

Chan-woo : Kau nak pikat dia? Kau sanggup dengan perangai dia tu?

Chan-hee : Tapi, hari tu aku tengok dia bantu seorang makcik ni lintas jalan. Walaupun dia tu lasak, tapi baik hati.

Chan-woo : Yelah tu. Aku ni yang berjiran dengan dia, aku tahulah perangai dia macam mana. Dahlah bangun pagi pun malas pastu datang sekolah lambat.

Notice me, senpai!🎒Where stories live. Discover now