Part 8

78 10 0
                                    

Jung-kook : Nah, ambik ni.

Jung-kook menghulurkan satu beg kertas kepadaSu-ji. Dengan wajah berkerut, Su-ji menerimanya.

Su-ji : Apa lagi ni?

Su-ji membuka beg kertas tersebut. Alangkahterkejutnya apabila dia lihta di dalamnya ada berus gigi, skirt, bajuperempuan, tuala dan pakaian *tut tut*. Dia memandang muka Jung-kookseolah-olah tidak percaya.

Su-ji : Err..sunbae*betul ke saiz yang diabeli ni?*

Jung-kook : Dah tak payah banyak cakap, pergimandi pastu salin baju. Sabun, syampu dan ubat gigi awak guna apa yang ada katdalam.

Su-ji : Tapi, boleh ke saya pegang sabun keapa nanti?

Jung-kook : Kau ni memang lembab kan? Kau takperasan ke yang selama ni apa yang aku suruh kau buat, semuanya takde halanganpun. Jadi kau pergi masuk bilik air dulu pastu kalau tak boleh jugak,keluarlah.

Su-ji : A..aras..seo //masuk bilik mandi//

Setengah jam kemudian...

Su-ji keluar dari bilik mandi. Badannya terasasegar-bugar. Jung-kook menoleh ke belakang.

Jung-kook : //dup dap dup dap//

Su-ji : *Alahai, kenapa sunbae tengok macam tusekali? Malulah..aku ni mana pernah pakai skirt ni. Lainlah skirt uniformsekolah. Nanti kalau terselak macam mana?*

Su-ji terpusing-pusing untuk melihat keadaandirinya. Skirt kotak-kotak hitam putih paras lutut dan baju t-shirt putihberkolar hitam. Jung-kook tersipu-sipu apabila Su-ji memandangnya pelik.

Jung-kook : Lamanya mandi. Erm..sunbae taktahu saiz Su-ji, sunbae main agak je.

Su-ji : Hehehe... //masukkan baju kotor kedalam beg//

Jung-kook : Kat tepi sinki aku dah sediakanramyun cup untuk kau. Makan cepat sebelum Seventeen balik.

Su-ji : Oh, jinjja? Oh, heaven paradise.

Su-ji menikmati hidangan itu sehingga habis.Tidak lama kemudian, ahli-ahli Seventeen masuk ke dalam dorm satu persatu.

Jung-kook : Cepat buang kat tong sampah.

Su-ji tergopoh-gapah menghirup kuah ramyun itulalu membuang cup tersebut ke dalam tong sampah.

Suansana agak tegang semasa Seventeen masuk.Muka masing-masing kelat semacam. Terutamanya The8.

Min-gyu : Ming-hao, aku minta maaf.

The8 : Dahlah, aku dah penat. Aku dah cakaptak suka makan naengmyun, yang kau pergi orderkan untuk aku buat apa? Aku lapartahu tak, aku lapar.

Su-ji segera keluar dari dapur. Dia bingungmelihat keadaan itu. Dia menyenggol Jung-kook dan mengangkat-angkat kepalanya.Jung-kook faham lalu melayangkan soalan kepada Do-kyum.

Jung-kook : Kenapa tu?

Do-kyum : //bisik// Tadi, Ming-hao suruhMin-gyu orderkan nasi goreng dulu masa kat kedai sebab dia ada hal kat biliklatihan. Tapi, bila sampai sana si Min-gyu pergi order naengmyun. Itu yang diamerajuk.

Su-ji hanya memerhati dengan mata yangberkelip. The8 nampaknya serius sekali mukanya.

Min-gyu : Maaflah, Ming-hao. Aku gurau je.Tapi, kau kenyang kan makan naengmyun tu?

The8 : Sudahlah Min-gyu, aku malas nak dengaralasan kau. Berapa kali aku kena ulang yang aku tak boleh makan naengmyun.Kalau tak kerana aku ni tak suka membazir, dah lama aku biarkan naengmyun tutak terusik.

Jung-kook kekok melihat keadaan sebegitu. Diadah biasa dengan perangai Min-gyu. Perangai dia yang suka kenakan orang tu.Tapi, bagi The8? Dia tu dahlah bukan orang korea, mestilah terasa. Jung-kooktak tahu nak sebelahkan yang mana satu. Dia memandang Su-ji di sebelahnya. MataSu-ji kelihatan berkaca. Jung-kook menyenggol Su-ji. Su-ji pandang mukaJung-kook. Sah! Dia nangis. Air matanya sudah mula berguguran.

Su-ji : Aku sedih bila tengok diorang gaduh.Aku tak suka tengok diorang gaduh. Hati aku sakit.

Jung-kook mulai risau. Apatah lagi melihatSu-ji menangis di hadapannya kini, makin bertambah risau. Dia berfikir carauntuk memulihkan keadaan. Ahli-ahli Seventeen sememangnya rapat dengan dia.jadi boleh ke dia meleraikan pertegangan itu?

Min-gyu : Ming-hao, aku janji tak buat lagi.

The8 : Dahlah Min-gyu. Aku tak nak tengok mukakau lagi. Buat masa ni kalau boleh aku nak jauh dari kau.

Min-gyu : Yalah. Takpe kalau kau tak naktengok muka aku lagi. Malam ni aku tidur kat rumah Jung-kook.

Sama ada Min-gyu mahupun The8, masing-masingdengan ego tinggi melangit. Nama pun lelaki. Makin rancak Su-ji merembeskan airmatanya. Jung-kook pergi mendapatkan Min-gyu yang sudah keluar dari rumah.

Min-gyu : Buka pintu ni.

Min-gyu merengek di hadapan pintu rumahJung-kook. Jung-kook menggeleng-gelengkan kepalanya. Min-gyu terus memanjangkanlangkahnya apabila pintu terbuka luas.

Jung-kook : Kau kenapa wei, Min-gyu? Perangailoyar buruk kau tu ubahlah sikit.

Min-gyu : Kau diamlah. Kau tak apa-apa sudah.

Jung-kook : Kau suruh aku diam? Wei, kalaupeminat korang nampak, kau ingat diorang pun akan berdiam diri je.

Min-gyu : Hish, membebel je orang tua ni.Kitorang tak gaduh pun tadi.

Jung-kook : Hah! Senangnya kau cakap. Habis tutadi apa?

Min-gyu : Itu cuma lakonan sahabat ku. Akudengan Ming-hao olok-olok gaduh, sebab nak buat kejutan.

Jung-kook : Kejutan?

Min-gyu : Yup. Esokkan birthday Seung-cheolhyung.

Jung-kook : Oh. Habis tu malam ni kau tidursinilah?

Min-gyu : Ya, boleh? Sekarang ni aku naktengok tv, remote mana remote?

Jung-kook : Cari sendiri. Perintah orangpulak, pikir rumah moyang kau? Baik aku pergi tidur. Esok lambat pulak pergisekolah nanti kalau layan kau yang otak mereng ni.

Min-gyu : Eleleh, kutuk aku pulak. Itulah, kaujugak yang nagda-ngada pindah sekolah jauh-jauh. Semata-mata nak satu sekolahdengan crush.

Serta-merta Jung-kook teringatkan Su-ji. Macammana dengan dia?

***

Sebenarnya cerita ni diinspirasikan daripada cerita <Ghost: In Your Arms Again>. Btw, thanks for read, vote and comment ^^

Notice me, senpai!🎒Where stories live. Discover now