Part 9

96 9 0
                                    

Keesokannya, ahli-ahli Seventeen yangbersekolah pulang terus ke dorm selepas tamat sesi persekolahan. Ahli-ahli yanglain pula tidak keluar dorm hari itu. Seperti malam semalam, keadaan amattegang. Riak muka S.Coups pun nampak tidak menyenangkan. Apatah lagi Su-ji,murung sahaja.

Jeong-han : Seung-cheol ah, jom pergi kedaijap. Aku nak beli baranglah.

S.Coups : Jom.

Mereka berdua keluar dari dorm dan tidak lamaselepas itu, Min-gyu dan Jung-kook masuk ke dalam dorm. Lagaknya macam orangnak merompak. Jung-kook tersengih ke arah Su-ji yang sedang duduk termenung disudut ruang tamu.

Su-ji : *Hish, sunbae ni..sengih-sengih pulak.Orang tengah sedih.*

Jung-kook mendekati Su-ji. Pada masa itu,tiada siapa yang berada di ruang tamu kerana masing-masing alpa dengan urusansendiri.

Jung-kook : //hulur telefon Su-ji//

Su-ji : Hah? Sejak bila sunbae ambil telefonsaya?

Jung-kook : Semalam. Aku dah cas. Dah takpayah sedih-sedih. //lap air mata Su-ji//

Su-ji : //terkedu// Mana tak sedih. Sejakmalam semalam, diorang tegang aje. Saya dah lama tau minat diorang. SejakSeventeen tv season 1 sampai sekarang. Saya yang saksikan apa yang diorang dahlalui. Diorang kena marah. Diorang dapat award. Air mata ni dah biasa keluar.Saya tak harap pun yang diorang akan dapat award lepas debut ni sebab saya cumaminat diorang secara rela hati. Sebelum debut, kawan-kawan saya selalu cakapburuk pasal Seventeen sampai saya takut nak mengaku yang saya ni fan Seventeen.Diorang cakap Seventeen oppa ni hodoh, takde bakat, biasa-biasa je, copycat...saya tak kisah semua tu. Tapi bila lihat perkara macam ni berlaku, hati sayasakit. Saya sayang diorang.

Jung-kook : *Yalah. Apalah nasib kauJung-kook. Kau takkan boleh kalahkan idol* Dahlah tu. Nanti kau tengok jelahapa yang akan berlaku.

Su-ji : Mana boleh tengok je. Jung-kook sunbaekenalah buat sesuatu. Kata rapat gila-gila dengan ahli Seventeen. Itu sunbaebawak apa? //tunjuk//

Jung-kook : Kek.

Su-ji : kek? Sunbae ni memang tak fahamsituasi ke?

Jung-kook : Siapa yang tak faham situasi. Harini birthday Seung-cheol. Lupa ke? Kata fan //cebik//

Su-ji : Yalah! Macam mana saya boleh lupa ni?

Jung-kook : Pasal malam semalam tu Min-gyudengan Ming-hao pura-pura je gaduh. Tak payah risau sangat.

Seketika kemudian, Jeong-han dan S.Coupspulang ke dorm. S.Coups terkejut melihat kek dan hiasan di dorm tersebut.

S.Coups : Korang!

Seventeen, Jung-kook & Su-ji : //nyanyilagu Happy Birthday//

Min-gyu : Hyung, selamat hari jadi. Maaf sebabbuat hyung risau. Pasal malam semalam tu hanya prank untuk hyung je. KanMing-hao? //peluk bahu The8//

The8 : Ya, betul tu. Hyung cakap nak sambuthari lahir yang lain daripada yang lain.

S.Coups : Korang berdua ni buat hyung risautau tak? Lain janganlah buat macam tu lagi.

Ahli-ahli Seventeen bergembira pada hari itu.Manakala, Jung-kook pulang ke rumah diikuti Su-ji.

Su-ji : Kenapa sunbae tak ikut diorang makankek sekali?

Jung-kook : Habis tu, kau sanggup ke tengokkitorang makan kek sedap-sedap?

Su-ji : Saya tak suka makan kek.

Jung-kook : Apa? Jadi sia-sia jelah sunbaebawak kek ni balik rumah?

Su-ji : *Alaa..merajuk pula* Saya tak cakappun nak makan kek.

Jung-kook : Apa-apa pun kau kena makan kek ni.//suap kek ke dalam mulut Su-ji//

Su-ji : //makan kek tu dengan terpaksa//

Jung-kook ingin menyuap lagi kek ke mulutSu-ji tetapi Su-ji menghalang tangannya. Su-ji kelihatan mahu muntah. Diasegera ke bilik air. Seminit kemudian dia keluar dari bilik air.

Jung-kook : Kenapa?

Su-ji : Sebab inilah saya tak suka makan kek.Nanti saya muntah.

Jung-kook : Maaf. Saya tak tahu.

Su-ji : Saya?

Jung-kook : Eh, aku tak tahu. Aku ingat kau nimakan bedal aje, tolak batu dengan kayu.

Su-ji : //pergi duduk kat sofa//

Jung-kook : Jadi, selama ni keluarga Su-jisambut birthday Su-ji macam mana?

Su-ji : Omma akan buatkan Su-ji sup rumpailaut, pastu masak makanan kegemaran Su-ji. Su-ji rindu omma. Su-ji rasabersalah sangat dekat omma.//nangis//

Jung-kook berasa kasihan melihat Su-ji yangsudah teresak-esak. Dia memeluk Su-ji dan mengusap-usap belakang kepala Su-ji.Su-ji membiarkan Jung-kook memeluknya. Dia berasa tenang.

Su-ji : Saya lari dari rumah.

Jung-kook : Sunbae tahu.

Su-ji terkejut lalu meleraikan pelukan.

Jung-kook : Tadi masa balik sekolah, sunbaebertembung dengan oppa Su-ji, Ji-min.

Su-ji memandang Jung-kook tanpa berkelip.Jung-kook hanya membalas dengan senyuman hambar.

(Imbas kembali)

Ji-min membongkok tanda hormat kepada bekasgurunya. Dia ke sekolah untuk mendaptkan maklumat tentang Su-ji. Sengaja diapergi sewaktu sesi persekolahan tamat. Sebaik sahaja dia melangkah keluar daribilik guru, dia ditegur Ye-in.

Ye-in : Ji-min oppa.

Ji-min menoleh ke belakang.Ye-in menghulurkanbeberapa keping kertas kepada Ji-min. Ji-min mengambilnya.

Ye-in : Itu semua kertas ujian Su-ji. Markahdia naik mendadak. Tahniah. Akhirnya hasrat oppa nak jadikan Su-ji pelajar top10 dah terlaksana. Tapi, dia cumatop 10 dalam kelas. Untuk jadi top 10 bagi seluruh gred ni, dia kena banyakberusaha lagi. Tapi, buat masa ni dia antara pelajar yang markah tinggi bagisastera Bahasa Korea.

Ji-min : Terima kasih. Oppa pergi dulu. //pusing//

Ye-in : Oppa, tunggu dulu.

Ji-min : //berhenti//

Ye-in : Saya faham perasaan oppa. Saya tahumacam mana perasaan bila kehilangan saeng yang kita sayang. Saya harap Su-jidapat pulang dalam keadaan yang baik-baik sahaja. Itu je. //pergi//

Ji-min membisu mendengar kata-kata yangdilontarkan Ye-in. Bukan ke selama ni si Ye-in tu dengki sangat dengan Su-ji?Kenapa baik semacam? Ataupun dia teringat hal saengnya hilang suatu ketikadahulu? Ji-min bagaimanapun terus keluar dari bangunan sekolah. Dia terlanggarseorang pelajar lelaki. Cepat-cepat dia meminta maaf. Kemudian, dia membaca tagnama pada uniform sekolah pelajar lelaki tersebut.

Ji-min : Jeon Jung-kook?

Jung-kook : Ya, saya. Siapa?

Ji-min : Hmm..saya oppa kepada pelajar yangdah buat kecoh satu sekolah ni.

Jung-kook : Su-ji?

Ji-min : *Wah, dia tahu nama Su-ji. Kembanghidung saeng aku ni kalau tahu. Aku rasa betullah ni, Jeon Jung-kook yang Su-jipernah cerita tu. Tengok gigi dia macam arnab, itupun dikata comel.* Ya.

Ji-min terus mengajak Jung-kook ke kafeberdekatan. Jung-kook tidak menolak kerana ada sesuatu yang perlu dia tahu.Ji-min bercerita bagaimana Su-ji boleh hilangkan diri.

(Tamat imbas kembali)

***

Thank you, guys^^ [tak tau nak cakap apa XD]


Notice me, senpai!🎒Where stories live. Discover now