Keadaan yang kecoh di kaki lima sekolahmembuatkan Jung-kook yang sedang berjalan sambil membaca buku berhenti seketikadan menutup bukunya.
Su-ji : Kau yang jalan tak tengok orang, tuduhaku langgar kau pulak. Marilah sini kalau nak gaduh. //pusing belakang// *alamak, ini bukan senior Jung-kook ke? Dianampak ke aku terjerit-jerit tadi?*
Semua pelajar yang berkerumun sudah beredarkecuali Jung-kook yang masih tepat memandang Su-ji. Entah apa yang difikirkan.Su-ji berjalan menuju ke kelasnya sambil menggaru-garu belakang kepalanya yangtidak gatal.
Su-ji : *aduh, malunya..malunya..* //tamparmuka sendiri//
Su-ji terus duduk di tempat duduknya sebaiksahaja tiba di kelas. Dia memikirkan kejadian tadi.
Su-ji : *macam mana ni? Dia mesti fikir aku niyeoja ganas. Apa nak buat ni? Teruk sangat ke perangai aku? //letak dahi katmeja//
Tidak lama kemudian...
Su-ji : //duduk tegak// Aku kena ubah perangaiaku.
***
Pulang sahaja dari sekolah, Su-ji meluru kebilik Ji-min. Ji-min yang ketika itu sedang membaca buku terkejut dek kehadiranSu-ji.
Su-ji : Oppa, malam ni boleh tolong Su-ji tak?
Ji-min : Tolong apa?
Su-ji : Tolong Su-ji belajar. Ujian bulananakan tiba tak lama lagi.
Ji-min : Jinjja-yo? Betul Su-ji nak oppatolong ajarkan Su-ji?
Su-ji : Yalah, oppa. Boleh tak?
Ji-min : Bo... Tapi, malam ni oppa ada urusandengan chingu oppa.
Su-ji : //buat muka monyok//
Ji-min : Ok, takpe. Demi Su-ji, dongsaeng oppayang comel ni, oppa akan tangguhkan dulu.
Su-ji : Yeah, gomawo oppa.
Seperti yang dijanjikan, malam itu Ji-minmemberi tunjuk ajar kepada Su-ji tentang perkara yang Su-ji kurang arif dalampelajarannya. Omma, appa dan Tae-hyungmasing-masing pelik dengan kelakuan Su-ji.
Keesokan paginya pula, Su-ji bangun awal untukke sekolah tanpa disuruh ommanya. Dia juga sempat bersarapan sebelum Tae-hyung.
Sedang Su-ji berjalan masuk ke pagar sekolah,dia tersungkur kerana dilanggar oleh seorang pelajar lelaki yang berlari.Pelajar lelaki itu tidak mengendahkan Su-ji yang sudah terduduk di atas tanah.Walaupun dalam hati Su-ji sudah membuak-buak kemarahannya tetapi dia cuba untukmengawalnya daripada meletus. Su-ji berusaha untuk bangun namun rasa sakit ditapak tangannya kerana terlekat batu-batu kecil membuatkannya terduduk kembali.Dia menyapu kedua-dua belah tapak tangannya. Apabila dia berusaha untuk bangunsekali lagi, dia lihat tangan seseorang terhulur di hadapannya. Dia mendongakdan melihat empunya tangan. Senior Jung-kook. Lambat-lambat Su-ji menyambuttangan Jung-kook. Setelah Su-ji berjaya bangun, Jung-kook terus berlalu darisitu meninggalkan Su-ji yang tersenyum-senyum.
Pada waktu rehat pula, Su-ji mencari-carikelibat senior Jung-kook. Dia lihat senior Jung-kook sedang menikmati makanantengah harinya di salah satu meja di dalam kantin itu. Su-ji membawa dulangmakanannya dan mengambil tempat di hadapan Jung-kook.
Su-ji : Hai.
Jung-kook : //buat tak tahu//
Su-ji : Hmm...terima kasih sebab tolong sayatadi pagi. //senyum// *dia ni tak dengar ke apa aku cakap? Pandang aku puntidak. Makin laju je makan. Nanti tercekik, menyembur kat aku pulak*
Su-ji masih menunggu reaksi Jung-kook. Tidaklama kemudian, Jung-kook bangun dengan mulut yang penuh dengan makanan danterus meletakkan dulang makanannya di tempat yang disediakan. Su-ji hanyamengeluh melihat sikap Jung-kook yang tidak mengendahkannya.
YOU ARE READING
Notice me, senpai!🎒
Fanfiction(malay ff) Su-ji mula menaruh perasaan terhadap seniornya iaitu Jeon Jung-kook. Sikapnya yang agak kelelakian itu mula berubah. Mempunyai omma yang garang, oppa kembar yang saling berbeza perwatakan iaitu Ji-min yang baik hati dan Tae-hyung yang suk...