"Sterre?" Hij praat zacht zodat ze niet schrikt. Ze kijkt op maar zegt niks. "Ik weet waarom je hier ligt maar het is niet wat je denkt....echt niet!" Ze kijkt hem aan. Ze is te verliefd op hem. Zonder na te denken vliegt ze hem om de hals. "Ik wil je niet verliezen" snikt ze zacht. Raphael wrijft over haar rug. "Ik jou ook niet." Ze laten elkaar los. Hun hoofden komen dichter bij elkaar. Dan komt Ana binnen "Raf!" Ze schieten uit elkaar en kijken naar Ana. Sterre staat op en loopt weg.
*Bij Tara en haar Missieleider*
"Ik begrijp het meneer, morgen is het gehoorzintuig helemaal van t padje door mij." Ze grijnst. De man in het zwart komt dichterbij. "Ik had ook niet anders van je verwacht" hij glimlacht en drukt een kus op haar voorhoofd. Ze pakt haar spullen en gooit ze in de taxi. "Dan ga ik maar" ze ze loopt naar de taxi en stapt in. Ze zwaait naar de man en dan vertrekt de taxi naar Anubis....
*Terug in Anubis*
Sterre zit in haar kamer, ze verbergt haar gezicht in haar handen. Ze was nog verliefd op Raphael maar dat kan niet. Het is uit tussen hun, dat moet ze accepteren. Ze piekert er de hele tijd over. Dan word er op de deur geklopt. "Wie is daar?" Ze krijgt geen Antwoord. Ze ziet alleen een brief liggen. Ze pakt hem op en bekijkt de envelop. Sterre staat erop in mooie sierletters. Ze opent de vrief en leest hem aandachtig.
Lieve Sterre,
Ik denk dat we eens een goed gesprek met elkaar moeten voeren om alles goed uit te praten. Kom nu naar de sterrekoepel ik wacht op je.
Raf
Ze glimlacht en loopt naar beneden. Ze opent de biebdeur en loopt naar de achterste rij boeken. Ze trekt het donker-rode voek naar achter en er verschijnt een lift. Ze stapt erin en de lift gaat naar boven. Ze stapt de koepel binnen en loopt naar raf die naar buiten kijkt. Als ze hem op de schouder aanraakt krijgt ze het koud. Ze ziet een windvlaag en daar staat ze....... Net was ze raf maar nu was ze zichzelf....het was.....Morgana! Ze sluipt zo zacht mogelijk terug naar de lift maar stapt op een krakende plank. "Ach Sterre wil je nu al weg?" Ze lacht gemeen waardoor ze een rilling over haar rug krijgt. Morgana dtaat zo snel als het licht voor haar neus. "Jij gaat gezellig met mij mee naar het portaal en dan lekker in je lianenkooitje, Gezellig hé?" Ze kijkt bang naar Morgana die haar vast heeft. Ze lopen op de gang. Haar vrienden zitten in de woonkamer. Ze kijkt naar Raf en Anna die haar zouden kunnen zien. "Jongens!" Ze kijken naar haar. "Sterre wie is dat?!" Ana rent naar haar toe. "M...Morgana" fluisterd ze zacht. Ana kijkt naar de zwarte mantelcape. Nu keek ze recht in de ogen van de duivelin des duister. Anna haalt de jongens maar wanneer ze aankomen ligt er alleen een brief op de grond. Aan de rest van de vijf staat erop. Voorzichtig maakt Marcel de brief open en leest hem voor.
Lieve vier,
Eens kijken hoeveel Sterre jullie waard is. Jullie weten vast wel waar ze vast zit en naruurlijk ook hoe. Als jullie haar terug willen zien moeten jullie mij je gave geven. Anders komt Sterre niet meer terug.
Veel lieve duistere groeten,
M
"Wie is dat?" Marcel kijkt naar de rest die het antwoord niet weten. Behalve Ana. "Morgana.." zegt ze zacht. Alleen Raf heeft het verstaan. Hij kijkt naar de rest. "Hoe moeten wij weten waar en hoe Ster vast zit?" Pim kijkt naar de rest:" Achter het Portaal vast in Lianen." Mompelt hij. Iedereen kijkt naar Pim die de oplossing bedenkt. "Dus ze zit vast als toen ik haar gered had?" Pim knikt naar Raf. Hij loopt naar de kapstok en pakt zijn jas. Hij stormt de trap op en loopt naar het portaal. Voorzichtig legt hij zijn hand erop, Het portaal opent en er komt allemaal mist vrij waardoor hij even niks ziet. Dan stapt hij naar Binnen en het portaal sluit langzaam.......
JE LEEST
De Vijf: Het Nieuwe Avontuur
FanfictionDe vijf wonen nog samen in het huis Anubis. Tieneke en Tomas zijn weg met Frederik en Cato,Hester. Ze zijn gelukkig! Ana en Sterre kunnen tijd reizen. De 1e keer wisten ze niet hoe, Maar als Sterre vertrekt uit anubis krijgt ze een Nare droom, Haar...