Hoofdstuk 12

191 3 0
                                    

Het is 13.15 nog een kwartier en dan komen haar vrienden. Of wat er van over is. Ze kan zich niet focussen. Ze zit te denken waar Marcel het over had. Waar gaan ze naartoe in de week van 5 Augustus? De tijd vliegt voorbij. Om precies 13.30 word er aangebeld. Sterre twijfelt of ze wel open moet doen maar doet het toch.

(De oma van Sterre was naar de buurman zodat haar kleine meid met haar vrienden alleen kon zijn. Sterre had het besproken over haar droom en Oma zei dat ze het moest vertellen.)

Ana knuffelt haar helemaal plat. "Oh kom alsjeblieft terug Ster alleen met de jongens is echt zooo'n Drama! Dan stappen de jongens binnen. Ze loopt naar de keuken en komt terug met vier glazen cola. Als ze die op tafel zet kijkt iedereen naar haar. "Je ziet er weer uit zoals vroeger" merkte Marcel op. Ze knikt. Sterre voelt de ogen die op haar gericht zijn brandden. Ze staat op en pakt de kom met koekjes uit de kast. Ze bekijkt haar vrienden die druk bezig zijn met internet en papier, het ziet er wel grappig uit. Eerst glimlacht ze even maar meteen denkt ze terug aan haar droom. Ze laat de schaal vallen En die breekt, ze begint met huilen en loopt rent naar haar kamer maar bij het aanraken van de klink krijgt ze een pijnscheut door haar lichaam, ze zakt ineen op de grond. Ze bekijkt haar handen die zijn van ijs. Na 10 minuten is ze helemaal bevroren. Raf en Ana pakken haar handen vast. Ze ontdooit heel langzaam. Raf drukt een kus op haar lippen waardoor ze sneller ontdooit. Sterre kijkt naar haar vrienden zachtjes zegt ze "Sorry" ze wilt de deur openmaken maar dat lukt niet. Raf tilt haar op en zet haar op de bank. "Wat is er met je Ster?" Marcel kijkt naar zijn vriendin en dan naar de rest van zijn vrienden. Sterre twijfeld of ze dit moet vertellen maar doet dit toch. "Ana vind je mij saai?" Ana kijkt haar vriendin verward aan. "Nee, ik vind je perfect zoals je bent" Sterre glimlacht zwak. "Pim ik ben toch je detectivemaatje?" Pim kijkt de groep rond "Ja dat zal je altijd blijven" weer glimlacht ze zwak. "Marcel ik ben toch SuperSterre?" Marcel vind het raar dat ze dit vraagt maar antwoordt toch "Ja en dat zal je altijd blijven!" Ze glimlacht zwak. "En raf.......Houd je van een ander?" Bij deze woorden kreeg ze tranen in haar ogen en verschuilt ze zich in haar handen. Raphael kijkt verdrietig naar haar. " Ik houd alleen van jou, Echt waar. " Raphael gaf haar een knuffel. Ze was gestopt met huilen en de andere 4 vroegen meteen "Waarom vraag je dit." Sterre keek naar haar vrienden en vertelde over haar droom. (HELE DROOM VERTELD) haar vrienden keken met medelijden naar Sterre. "Zullen we dan maar een leuk weekend gaan plannen?" Ze knikte. Sterre was opgelucht maar ze had 1 ding niet verteld aan haar vrienden, dat het in de week van 5 augustus om half 3 gaat gebeuren. En 5 augustus was Overmorgen dan Start de nieuwe week. Ze word uit haar gedachten gehaald door marcel "Zullen we volgende week gaan?" Nu wist Sterre het. Ze willen Tara meenemen naar de Efteling! Sterre wil nu naar de toekomst. Zonder enige twijfel pakt ze Ana's hand en die van de andere. Ze focust zich alleen op 5 augustus. "Wat heb je gedaan?" Vraagt Pim. Sterre kijkt naar haar vrienden. "Ik heb 1 ding niet verteld, op 5 augustus om half 3 komt het nieuwe meisje. Dat is vandaag ik heb ons naar de toekomst gebracht. Jullie mogen niet worden gezien." "Maar als we ons 4 zien waar ben jij dan? " vraagt marcel.

"Ik zit daar in de bosjes dan achter de bank dan bij de keukendeur dan onder de tafel dan weer achter de bank dan bij onze kamer deur en dan bij de badkamer deur waar ik bevries." De vrienden kijken haar beduusd aan. Dan komt Tara aanlopen. Ze duiken in de andere bosjes. Ze sluipen maar de achterdeur en gaan naar binnen. Ze kijken via de keuken toe. Alle 4 de vrienden voelen zich schuldig tegenover Sterre. Dan is het Moment aangebroken waar Raf voorgoed afscheid neemt van Sterre. Ze rennen naar boven en verstoppen zich door de meidenkamer heen. Sterre sluipt naar haar kast ze kijkt alleen naar zichzelf niet naar Raf en Tara. Raf kijkt vol ongeloof naar zichzelf. Raf kijkt naar Sterre die voor hem staat. Ze snikt heel zacht. Hij sluit haar in zijn armen en zo staan ze even. Sterre loopt de kast uit met Raf achter zich aan. Raf en Tara merken het toch niet. Ze bekijkt zichzelf. Dan voelt ze de pijnscheut. Raf (de echte) rent naar de (nep) Sterre en ontdooit haar maar voordat ze helemaal is ontdooit rent hij nog weg. Als alles is gebeurd en als iedereen beneden zit pakt Sterre ana's hand weer en de rest pakken hun ook vast. Ze zien een flits en dan zitten ze weer op de bank.
"Wauw we schuiven je zo 1...2...3 aan de kant" zegt Ana schuldig. Sterre kijkt naar beneden. "Maar als Sterre bij ons komt wonen kan ze het voorkomen!" Marcel springt op en rent de kamer van Sterre in hij heeft alles ingepakt. Hij komt terug met de koffer van Sterre. Ze besluit om toch met haar vrienden mee te gaan. Ze klopt aan hij de buurman en neemt afscheid van haar oma. Dan rijd de taxi terug naar Anubis.......

De Vijf: Het Nieuwe AvontuurWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu