#5 Novoobjavený talent

77 7 0
                                    

HERMIONA

Dnes je sobota a študenti môžu ísť do Rokvillu. S Ronom sme sa dohodli, že pôjdeme do kaviarne madam Puddifootovej. A potom sa stretneme s ostatnými U troch metiel. Do Rokvillu sme išli všetci spolu. Pri Troch metlách sme sa však rozdelili. Ja a Ron sme išli ďalej a ostatný dovnútra.

Kaviareň madam Puddifootovej je miesto ako stvorené pre zaľúbených. Pri okrúhlych stoloch sedeli páry a objímali sa. V rohu bol voľný stôl, tak sme si sadli k nemu. Ochvíľu k nám prišiel čašník a spýtal sa nás, čo si dáme. Ron si objednal ďatelinové pivo a ja horúcu čokoládu.

Sedeli sme tam už hodinu, ale my sme si to neuvedomovali, lebo sme sa výborne bavili. Ron ma chytil okolo bokov a pritiahol si ma bližšie. Začal ma bozkávať. Pomaly a jemne. Pridala som sa k nemu a zatvorila oči.

Keď som ich znova otvorila uvidela som pred sebou Justinovu tvár. Pre Merlina, asi som sa zbláznila!

Potriasla som hlavou a tým som naše bozky prerušila. Pozrela som na zmäteného Rona.

,,Čo sa deje, zlato?“

,,Och nič..., nič..., iba.. iba som si spomenula, že som niečo zabudla napísať do práce na obranu proti čiernej mágii.“ vyhovorila som sa vediac, že mi Ron uverí, lebo to som proste ja. Všetci sú zvyknutý, že ak ide o učenie trápim sa pre každú maličkosť.

,,To ťa nemusí trápiť. Už ju máš aj tak dva razy dlhšiu. Stavím sa, že to, načo si si spomenula nebude profesorovi Masterovi chýbať.“ utešoval ma.

,,Asi máš pravdu. Mali by sme už ísť za ostatnými.“ povedala som.

,,Dobre.“

HARRY

Keď som išiel v utorok z obedu zastavila ma McGonagolová a pýtala sa ma, že kedy zorganizujem konkurz do chrabromilského metlobalového družstva, lebo že už bude koniec septembra a my ešte nemáme tím. Povedal som že, že už na tom pracujem, aj keď to nebola pravda, lebo pri toľkých úlohach nemám kedy myslieť na niečo iné okrem školy. Myslím, že dám ten konkurz na najbližšiu sobotu. Musím dať do klubovne oznam.

HERMIONA

V štvrtok ráno som sa zobudila o desať minút neskôr. Umyla som sa a obliekla a ponáhľala sa na raňajky.

Keď som zišla do klubovne všetci sa tlačili pri oznamovacej tabuli. Predrala som sa pomedzi nich, aby som videla, čo za oznam ich tak vzrušil.

V strede nástenky bol kúsok pergamenu, na ktorom stálo:

_____
Sobotu 29. septembra o 10:00 sa bude na metlobalovom ihrisku konať konkurz študentov do chrabromilského metlobalového družstva na post triafača a odrážača. Na konkurz môžu prísť iba študenti z chrabromilu nad dvanásť rokov.

Kapitán chrabromilského metlobalového družstva

Harry Potter
_____

Panebože metlobal! Že ich to baví... Odišla som z klubovne a ponáhľala som sa na raňajky.

HARRY

Dnes je ten konkurz. Dúfam, že to nebude také hrozné ako v šiestom ročníku.

Keď som prišiel na štadión tam už čakali takmer všetci chrabromilčania. Dokonca som zazrel aj nejaké bifľomorské dievčatá.

Polhodinu mi trvalo, kým som z ihriska vyhodil mladších chrabromilčanov a chichotajúce sa dievčatá z bifľomoru. A tak sa až po pol hodine mohol konkurz konečne začať.

,,Ja budem stíhač, chrabromilským stážcom zostáva Ron Weasley a Ginny Weasleyová zostáva v družstve ako triafačka. Takže potrebujeme ešte dvoch triafačov a dvoch odrážačov. Ale najprv vyskúšame Rona a Ginny, či nevyšli z cviku.“

Ron chytil všetky strely, čo Ginny hádzala a Ginny sa dostala cez obranu a a trafila päť gólov. Teraz zostáva nájsť ostatných hráčov.

*

Nakoniec som na post odrážačov vybral súrodencov Creeveyových, Colina a Denisa. Druhým triafačom je Stephanie Mollová zo šiesteho ročníka. No tretieho triafača som nenašiel. Všetci, ktorí o tento post stáli boli nanič. Pohĺcalo ma zúfalstvo, keď mi napadla spásonostná myšlienka.

,,Hermiona!“ Letel som k tribúne, kde sedela.

,,Čo sa stalo?“ spýtala sa.

,,Si moja posledná nádej, prosím.“

,,Čo? O čom to hovoríš?“ zmätene sa spýtala.

,,Budeš chrabromilskou trifačkou, prosím?!“ Hermiona sa zatvárila prekvapene.

,,Robíš si zo mňa srandu?!“

,,Vyzerám, že by som srandoval?!“

,,Nie, ale...“

,,Prosím, aspoň to skús! Viem, že ti to pôjde.“

,,Nie, ty dobre vieš, že mi to nepôjde! Vieš, že jediná vec, v ktorej som hrozná je lietanie. Budem rovnako hrozná ako všetci ostatní.“

,,Nie, čo ak máš talent a ty o tom ani nevieš, lebo si sa vždy vyhýbala letu na metle? Urob to pre mňa, pre chrabromil. Prosím!“

HERMIONA

On sa asi vážne zbláznil! Ja a metlobal? To vôbec nejde dokopy. Ale za pokus nič nedám...

,,Dobre.“

,,Si úžasná Hermiona! Ďakujem, ďakujem a ešte raz ďakujem!“

,,Zatiaľ nemáš za čo ďakovať. Hovorím, že určite budem hrozná ako ostatní, takže sa neraduj predčasne.“

HARRY

Hermiona si zobrala školskú metlu, keďže nemá vlastnú a vyletela trocha tackavo do vzduchu.

,,Ron bude v bránkovej obruči a ty sa snaž mu dať gól. A Ron, nie že to budeš schválne púšťať, inak ťa vyhodím!“

,,Jasné šéfe.“ zavtipkoval Ron.

,,Hermiona, pravidlá metlobalu sú...“

,,Áno viem, čítala som.“ skočila mi do reči.

,,Ty si čítala knihu o metlobale? Tak teda dobre, pravidlá poznáš a teraz sa snaž prehodiť prehadzovačku cez Rona do obruče.“

Hermiona sa pripravila. Predstierala, že ide hodiť loptu doprava, Ron sa tam vrhol, ale ona ju hodila doľava a dala mu gól.

,,Skvelé, to bolo skvelé!“

,,To bola náhoda.“

,,Ako myslíš. Vyskúšaj to ešte pár krát.“

A keď aj ďalšie pokusy premenila na gól už sa nemohla vyhovárať na náhodu. Teraz už nepochybovala o tom, že má talent aj na metlobal.

HERMIONA

Ja tomu nemôžem uveriť! NEMOŽEM! Som chrabromilská triafačka!

Išli sme do klubovne a Harry s Ronom a Ginny celou cestou kričali:

,,Máme novú chrabromilskú triafačku! Hermiona je naša triafačka!“

,,Zorganizujeme oslavu.“ pošepol mi Ron do ucha.

,,To netreba."

,,Ale áno. Harry, poď so mnou do kuchyne, zoberieme niečo na jedenie.“

Ochvíľu sa chalani vrátili do klubovne. Ron niesol tucet fľašiek s ďatelinovým pivom a Harry mal plnú náruč rôznych koláčov, zmrzliniek a iných sladkostí.

,,Na nový chrabromilský tím!“ zvolal Harry a spolu s ostatnými si štrngol fľašou.

,,A na najlepšiu triafačku, akú kedy chrabromil mal!“ dodal Ron. Na Ginnynej tvári sa objavil nahnevaný výraz.

,,A ja som čo?“

Ron si ju nevšímal, podišiel ku mne a začal ma bozkávať. Všetci začali tlieskať. A tak sme oslavovali celú noc.

Prečo ho milujem? (HP FF)Where stories live. Discover now