Sudah seminggu perkara tersebut berlalu...Jungkook pula tidak menghadiri ke sekolah dlm seminggu itu...Mereka BTS pun tidak tahu kenapa..Yuju pula merasa lega kerana tiada siapa yg akan mengusik,membulinyaa..
"Yuju..apsal kau mcm gembira sangt ri ni?" Tanya Sowon yg melihat Yuju berjalan ke arah tempat duduknyaa..
"A..ani...tahlah apsal aku happy sgt!!" Kata Yuju sambil menghulurkan senyuman yg manis ke arah Sowon..
Beberapa minit kemudian dtglah Cg Zirafah...
Baru saja Cg Zirafah ingin mengajar ada seseorang namja atau dikenali Jungkook yg berpakaian kemas dengn beg sandangnya berdiri di pintu..
"Maaf Cg!!saya lambat!!tadi kereta sye rosak kat pertengahan jalan nak g skolah!" Kata Jungkook sambil terngucap ngucap..
"Hmm...yelah..duduk tempat kamu skrg!" Kata Cg Zirafah dan sambung mengajar..
Saat Jungkook pergi ke mejanya..sempat pula dia menjeling ke arah Yuju yg sedang buat2 tak tahu..
"Arghhh!!!!apsal mamat ni dtg sekolah!!!aku ingt dia pindah!!!arghhh!!!!" Desis Yuju..
"Apsal kau ni Yuju?Tadi gembira tak ingt duniaa..ni pulak monyok cam hilg anak.." kata Sowon melihat Yuju...
"Haa...ani..." kata Yuju sambil senyum pahit..
Waktu balik..
"Yuju!Cg Zirafah panggil kau... jumpa dia kat tangga paling atas!" Kata Rapmonster yg selaku ketua kelas...
"Huh?Nak ape pulak Cg Zirafah ni nak panggil aku" kata Yuju...
"Kau tak balik Yuju?" Tanya SinB..
"Aku nak jumpa seseorang jap..korg baliklah dulu.." kata Yuju lalu meninggalkan Gfriend kecuali Yuju di kelas..
Di tangga atas...
"Mane pulak Cg Zirafah ni?? Dah akhir ni!!!!" Omel Yuju...
"Aku ingtkan kau tak dtg.." suara dari belakng Yuju...
Yuju menoleh ke belakang...
"Jung..Jungkook?!" Terbeliak mata Yuju melihat Jungkook yg sedg mendekatinya..
"Aku dah bagi kau 1minggu tok tukar penampilan kau.." kata Jungkook...
Yuju terkunci oleh Jungkook..
"Aa..aaku...aku.."
"Aku aku apa huh!!aku paling pantang sape tak dengar arahan aku!" Kata Jungkook..
Lalu Jungkook menarik tangan Yuju...
"Aku nak esok kau bersiap!aku nak bawa kau ke satu tempat!!Pukul 9 pagi kau dah dekat taman Golden paham!" Kata Jungkook lalu meninggalkan Yuju..
(Skip)
Keesokkan harinya..
Pukul 7:30 a.m.."Ommaa...Soo nak pergi taman nanti boleh?"tanya Yuju...
"Bolehh...tapi buat apa kat sana?" Tanya Mrs Do pula...
"Dia nak jumpa namjachingu dia tu Omma!"Usik D.O..
"Anii!!Oppa tipu tu!! Soo nak jumpa kawan jap..dia nak ajak jln.." kata Yuju...
"Yelahh..tapi jangn akhir balik.." kata mrs Do..
"Gomawo Omma!" Kata Yuju lalu mencium Mrs Do..
"Oppa tak kah?" Tanya D.O lalu menunjukkan pipinya..
"Oppa ade tolongkah.." tanya Yuju sambil membuat muka Blanknya..
"Lahh...kiss pipi Oppa dulu!" Kata D.O seperti kanak2..
Yuju pun mengalah..dia mencium pipi D.O dan pergi ke biliknyaa...
Pukul 9:15 a.m..
Yuju berada di taman Golden..
"Kate tunggu kol 9a.m!!" Omel Yuju...
"Hoi!" Jerit seseorang yg berada di dalam kereta sport..
Yuju pun pergi ke arah namja tersebut..
"Apsal kau lambat!!" Kata Yuju..
"Dah2..masok!!" Kata Jungkook..
Yuju pun masok ke dlm kereta...
Semasa di dlm kereta..hanya bunyi radio saja...Jungkook memfokuskan driving dia..Yuju pulak melihat ke luar tingkap kereta..
Kereta yg dinaiki mereka berhenti ke satu bangunan besar..
"really ke kau ni.." kata Yuju yg tidak percaya..
"Ikut aku!" Kata Jungkook lalu keluar dari kereta..
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
[C]TRUE LOVE OR NOT?!
RomanceDia boyfriend aku. Tapi bukan boyfriend sebenar aku. Sebab dia hanya mempergunakan aku. By YukookHyuminMinSoo Cover:YongShiRa