I'm sorry - 14

1.5K 152 5
                                    

Hari sabtu
[7:35p.m]

"Saeng nak pergi mana???"tanya D.O apabila melihat Yuju memakai pakaian cantek (tengok gambar dibawah)

"Ani,Saeng nak pergi rumah Sowon jap,kami nak beli baju cause befday Taehyung dah nak dekat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ani,Saeng nak pergi rumah Sowon jap,kami nak beli baju cause befday Taehyung dah nak dekat.."kata Yuju lalu mencium pipi oppanya..

"Annyeong Oppaa"

"Annyeong"

Skip

"Yuju,kau nak beli apa untuk Taehyung??"tanya Sowon yang dari tadi mencari baju namja siapa lagi kalau bukan untuk Taehyung...

"Ah..ani...aku masih tak tahu..."kata Yuju dengan muka sedih mungkin masih lagi mengingatkan tentang Jihyung dan Euneun??...

"Dahlah tu Yuju,kalau Taehyung tengok kau macam ni sah dia sedih juga.."pujuk Eunha...

"Yelah-ii..."kata Yuju lalu mencari sesuatu di Mall Seoul yang terbesar si Seoul..

Sedang Yuju mencari barang ada sepasang mata yang melihatnya...mata tersebut seperti ingin menerkam Yuju...

Yuju yang dari tadi asyik mencari kasut untuk Taehyung tiba-ii terlanggar seorang namja yang berpakaian putih..

Yuju yang dari tadi asyik mencari kasut untuk Taehyung tiba-ii terlanggar seorang namja yang berpakaian putih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ahh..mianhe.."kata Yuju...

"Yuju ah..."kata Seorang namja tersebut...

Yuju melihat namja itu...rupanya namja yang dia sayang dan dia benci...Yuju ingin beredar dari sana tapi tangannya digenggam oleh seseorang...

"Yuju-ah,boleh tak kita bual sekejap...aku nak cakap dengan kau.."kata Jungkook dengan lemah..

Yuju melihat Jungkook seperti tidak cukup makan(?) Sedih(?) Dan tidak seperti dulu..dulunya selalu panas baran,kalau tidak dia akan mengejek atau menyindir orang...Yuju pun mengikut Jungkook..sebelum itu dia memberitahu kepada kawn-iinya ...

Di Sungai Han
[9:56p.m]

"Yuju,aku minta maaf sangat-ii tah kenapa bila kau takda dekat dengan aku,aku rasa hidup aku kosong..."kata Jungkook sambil menundukkan kepalanya mungkin dia memyesal dengan tindakannya itu...

"Aku dah lama maafkan kau..."kata Yuju sambil melihat sungai Han di depannya...

"Yuju,kau nak tahu tak kenapa aku suruh kau jadi fake gf aku..."kata Jungkook...

Lalu mereka pun duduk berhadap sesama sendiri...

"Ceritalah...aku pun nak tau sebab.."kata Yuju sambil memberikan senyuman..

"Sebenarnya sebelum Hania jadi tunang aku,aku bercouple dengan Yuna...perangai dia macam kau...dialah first love aku...tapi parents aku nak tunangkan Hania dan aku,aku pun ceritakan dekat Yuna...Yuna hanya memberi senyuman ja..entah mungkin menahan rasa sedih dia...Tapi lepas pertunang Aku dan Hania,aku nak jumpa Yuna...tapi aku call dia,msg dia,dia tak jawab..." kata Jungkook dengan mengeluh...

"Dia kat mana??"tanya Yuju..

"waktu tu aku tak tahu...tapi beberapa hari lepas tu,aku bertanya dengan kawan Yuna..aku tengok muka kawan dia macam sedih and aku tanyalah mana Yuna...rupanya Yuna dah meninggal...aku tak tahu yang dia ada barah otak...Dia tak bagitau aku and sesiapa saja termasuk omma dan appa dia...sejak tu aku jadi pendiam...pertunang Hania dan aku dirahsiakan..." tiba-ii air mata Jungkook mengalir...

"Janganlah nangis..."kata Yuju sambil mengelap air mata Jungkook...

"Tapi lepas kejadian tu,aku dapat terima sikit...And aku dapat terima Hania...one day aku nak ajak dia kahwin cause hubungan aku dan Hania dah lama,aku jumpa dia kat sungai Han..dekat sini...Aku gembira sangat tapi kegembiraan aku jadi sedih semula..."kata Jungkook..

"Wae??"tanya Yuju

"Aku tengok Hania bercium dengan seoranhg namja...tah dia siapa...tapi yang aku tahu nama namja tu Jihyung...aku dah geram sangat...and aku dengar Hania kahwin dengan aku disebabkan harta ja..."kata Jungkook dan tiba-ii menangis tidak berlagu...

Yuju yang tidak sanggup melihat Jungkook sebegitu terus memeluknya membuatkan Jungkook terkejut..

"Dah jangan nangis..benda dah lepas...Jihyung tu tak guna...disebabkan Jihyung hidup aku teruk dululah..and dia bawa Euneun tah kemana..."kata Yuju...

"Jihyung??kau kenal dia??"tanya Jungkook...

"Dia bf aku..bukan dia ex bf aku...disebabkan dia aku dihina dimaki...aku tak sanggup lagi.."kata Yuju dan dia pun menangis...

Chukk!

Entah tiba-ii Yuju merasakan ada sesuatu hingap di bibirnya lalu dia melihat rupanya Jungkook menciumnya...Yuju pun pasrah...

Tapi semasa mereka bercium...

"Kau kata,kau dapat putuskan mereka!"kata seorang yeoja iaitu Hania...

"Aku pun tak sangka juga mereka akan getback balik!.."kata seorang namja iaitu Jihyung...

"Kita mesti guna cara licik.."kata Hania...

BERSAMBUNG

[C]TRUE LOVE OR NOT?!Where stories live. Discover now