Care About Me - 7

1.8K 177 6
                                    

Waktu balik

Yuju seperti biasa menunggu D.O di pagar sekolah...Tapi malangnya batang hidung D.O tidak kelihatan...

"Mana Oppa ni .... dah 20 minit menunggu..." omel Yuju...

Dringg!!! Dringgg!!!(bunyi msg masok)

"Mwo!!!Yaaa!!!Aishh Oppa ni an tak bagitau yg Oppa busy....saeng dh lama tunggu kat pagar sekolah ni..."

"Miann Saeng...Oppa ade prob tadii..." kata D.O di talian...

"Arasseo...." kata Yuju pendek..

"Oklah bye Saeng...busy sgt nii" kata D.O lalu memutuskan taliannya..

"Aduhaii...ermm baik aku g kedai buku .." kata Yuju lalu melangkah pergi dari skolah...

***

Yuju yg dari tadi khusyuk mendengar lagu Dope BTS tidak perasan bahwa ada 3 namja yg mengekorinya dari belakang...

Tiba2 bahu sebelah kiri Yuju disentuh lalu Yuju menoleh ke belakang...

"Hai cik adekk,,comelnya awak..." kata salah 1 namja...

"Jom ikut Oppa" kat sorang namja pula...

Baru saja Yuju ingin pergi dari situ, tgnnya ditarik oleh sorang namja pula...

"yaaarkkk!!!jgn sentuh aku!!!" Kata Yuju lalu menampar pipi namja yg memegang tangannya...

"Ganasnya cik adek nii .." kata salah 1 namja lalu menarik rambut Yuju...

"Yaaa!!sakitlahh" kata Yuju sambil memukul tangan Namja itu....

BUUUKKKKSSS!!!!

Salah satu Namja terjatuh di atas jalan raya...

Yuju pula memeluk kakinya...

Seorang namja menumbuk ketiga tiga namja yg mengacau Yuju tadi...

"Siap kau!!" Kata salah satu namja itu lalu chau dari sana...

Namja yg menyelamatkan Yuju tadi mendekati Yuju...

"Kau ok tak?" Tanya Namja tersebut..

"jap!aku mcm kenal jew suara tu....takkanlah...." Yuju melihat namja tersebut...

"Jungg..Jungkook!" Kata Yuju tapi still menangis ..

Lalu Jungkook memeluk Yuju dan berkata

"Dah2...jgn nangis...aku tak suka kau nangis...Aku ada....Dah..." kata Jungkook sambil menyusap air mata Yuju itu yg seperti air terjun..

No respon dari Yuju...

"Yuju???" Kata Jungkook lalu melihat Yuju...

Yuju tidak sedarkan diri...

***

Yuju POV

Arghhh...peningnya kepala aku...jap..aku kat mana ni...skrg dah kol berapa?..

Aku melihat jam dinding di dalm bilik ni...

Mwoo?!!!

9:47 p.m?!

Aku pun bingkas bangun dari katil itu...

"Arghh!" Aku terjerit...Kepala aku pening sesangat...

Tiba2 pintu bilik terbuka...

Aku melihat seorang namja yg baru habis habis mandi...

Author POV

"Kau ok tak?" Kata Jungkook..

"Aaa...aani...aku kat mana ni??" Tanya Yuju...

"Kau kat rumah aku..."kata Jungkook...

"Parents kau mane?" Tanya Yuju..

"Parents aku g overseas.." kata Jungkook...

"Aku nak balik.." kata Yuju..

"Tak payah.." kata Jungkook ringkas..

"Mwo??!!nanti parents aku cari aku!" Kata Yuju..

"Takpe,tadi aku terambil henpon ko and aku pun cari contact D.O...aku msg kat dia yg ko tido kat rumah Sowon.." kata Jungkook...

"Gilelah kau...esok school😒😒..." kata Yuju...

"Tak yah risau...kat rumah ni ada baju skolah yeoja...noona aku punye...masih elok...and one more thing ni bilik noona aku..noona aku dh kahwin so dia ikut husband dia...So,kau kalau kau nak mandi kew ..cari ja baju kat lam almari tu.." kata Jungkook lalu keluar dari bilik..

Yuju pula lagi masih berdiri tegak di tempatnya tadi...

***
"Arrghh..lega rasanya.." kata Yuju yg baru sja keluar dari bilik tandas..

Pruttt...(sound fail)

"Ishh...laparnya..." kata Yuju lalu keluar dari bilik...

"Ni bilik Jungkook kew?" monolog Yuju lalu masok ke dlm bilik tersebut...

Yuju melihat isi bilik tersebut...dipenuhi dgn lukisan yg dilekat di dinding...

Yuju berjalan setapak ke hadapan...Dia tertarik satu lukisan ini...Muka yeoja yg suci ...

"Apa yg kau buat dlm bilik ni?!" Kata Jungkook dgn muka yg marah..

"A...ani...a..aku i..ingt...ni...bilik ka..kau.." kata Yuju dgn gagapnya..

"Keluar skrg!" Kata Jungkook dgn tegas lalu menarik tangn Yuju keluar dari bilik tersebut...

"Tak pyhlah nak tarik2!!!sakit tau tak!!!aku leh jalan sendiri ehh!" Kata Yuju..

"Peraturan dlm rumah ni jgn sesekali masok ke dlm BILIK tu!" Kata Jungkook...

"Salah kew?" Kata Yuju ala2 merajok..

"Memang salah..kalau kau masok bilik tu lagi..."

Cukkk!

Jungkook mencium lips Yuju ..Yuju pula membulatkan matanya disebbkan terkejut...

1minit...




1minit 30 saat...




2minit...




2minit 30 saat...




3minit...




Jungkook pun melepaskan ciumnya tadi...Yuju pula lagi masih terkejut..

Jungkook menampar pipi Yuju tetapi tidak kuat...

Yuju tersedar dari lamunannya tadi...

"Apsal KAU KISS LIPS AKU HUH!!!KAU DAH CURI FIRST KISS AKUUUU!!!!!" kata Yuju dgn marahnya yg seperti gozilla..

"So akulah yg curi First Kiss kau? sokey...tu hukuman kau cause kau melanggar peraturan dlm rumah ni..." kata Jungkook sambil smirk...

"Kau ni kan!!!" Omel Yuju..

BERSAMBUNG




[C]TRUE LOVE OR NOT?!Where stories live. Discover now