Del 2

23 2 2
                                    

De flesta i rummet log, andra såg osäkra eller rent fientliga ut. Vem vet kanske skulle jag bli mobbare eller sno platsen som populärast i klassen. Alla var nog lite oroliga för vad en ny bricka i spelet om man säger så skulle innebära. Jag log cyniskt. "Tja". Sa jag och satte mig oinbjuden brevid Casper. Läraren höjde på ögonbrynen "Okej Riley jag hoppas du kommer trivas här. Jag heter Camilla och kommer bli din mentor"

"wooow" sa Casper lågt när Camilla hade börjat prata framme vid tavlan. "Någon gillar visst inte att bli bossad av lärare." Lågt skrattande försökte jag koncentrera mig på lektionen villket jag insåg skulle bli ganska svårt med Casper som bordskamrat. Första timmen visade sig vara matte. Fan.

~vid lunch~

Vi nästan sprang ut ur klassrummet som var som en bastu på grund av sommarvärmen och gick snabbt för att lägga in böckerna i våra skåp. En mörkhårig kille som såg ut att vara från latinamerika gick fram till casper. Jag kände igen honom från klassen.

"tja" sa han. "flirtar du redan med nya tjejen". Casper log och dunkade honom i ryggen. Killar. Hur mycket jag än försöker förstå mig på de verkar det inte funka. Jag menar vad i helvette betyder din mamma egentligen. Jag suckade ljudligt och Casper flinade åt mig.

"Rädd för att jag ska bli kär i dig?" Frågar han glatt och vickar med ögonbrynen. "förresten det här är Isak. Han e åxå med i teamet" den mörkhårige killen ler lite blygt. "Ajuste" säger han och skakar hand. "Du håller åxå på med PW najs". Jag ler "mhm". Caspers mage kurrar och han tar lekfullt tag i min handled. "let's go get some food"

~i matsalen~

Matsalen är liten, väldigt högljud och alla bord verkar vara upptagna. Hur fan tänkte lärarna, det verkar som om alla klasser har rast på samma tid.

Jag, Isac och Casper ställer oss i kön och när vi väl är framme vid maten har jag fått reda på en hel del om Isak. Han är femton år och fick gå om sjuan eftersom han skolkade nästan hela förra året och har hållit på med PW i ungefär ett halvår.

Efter vi tagit mat går Isak före ut i korridoren utanför matsalen. Här är det betydligt lugnare och vi styr stegen mot ett bord där fyra andra killar sitter. En av de vinkar mot oss. Inte för att vara sån men han e jävligt snygg. Inte på ett modellsätt men på sitt helt eget med vitblont axellångt hår uppsatt i knut och med lite tjockare under än överläpp. Han kollar på mig med isblå ögon och mitt inre jag slickar sig om läpparna. Mums.

Vi sätter oss vid bordet. Mitt hjärta slår snabbare. Nu gäller det tänker jag. Det här är förmodligen skolans PW team och det gäller att göra ett gott intryck om de inte ska se ner på mig. Jag verkar vara kortast, smalast och enda tjejen konstaterar jag med en suck.

Paintball warfareWhere stories live. Discover now