Snart fylls kvällen av skott och min hjärna börjar gå på högvarv. Hittills har ingen skjutit mot mig och Alex men det är bara en tidsfråga innan någon ser oss. Jag andas långsamt ut. Man kanske borde göra första draget själv funderar jag. Jag ser någon röra sig på ett tak brevid. Första draget verkar som en bra ide tänker jag och siktar mot hans axel. När han har kommit i linje med främre delen på mitt gevär trycker jag av. Skottet träffar honom på sidan av masken.
"Headshot" Säger Alex och ler. Skottet gick lite för högt men det är det ingen ide att säga att jag missade så jag ler tillbaks och börjar hukad springa över taket med Alex hack i häl för att headshot killen ska ha svårare att träffa mig om han skulle besluta sig för att skjuta tillbaks villket folk av någon anledning alltid brukar göra (i wonder why?)
Jag får en känsla av att någon siktar på mig och dyker in bakom en skorsten precis innan en paintball träffar stället jag nyss stod på. "headshot killen" mumlar jag leende och avfyrar ett skott mot platsen han står på. Han hinner precis ducka undan bara för att bli träffad av Alex skott som kom några sekunder senare än mitt och var mer träffsäkert. Leende hör vi ett dämpat "ouch" från andra taket och kollar på varann. "säg till nästa gång du tänker rusa över taket sådär" flämtar Alex och stryker håret ur ögonen.
"Du får nog vänja dig om du ska vara min barnvakt" säger jag och ler. Han skrattar till. Plötsligt hörs ett skott och Alex gör en grimash. Jag snor runt mot taket bakom oss och avfyrar tre skott. Två av de träffar personen som sköt Alex och får honom att snubbla till. skadeglatt skjuter jag honom en gång till för att visa vem som är bossen och springer sen efter Alex mot en annan skorsten.
Flämtande sätter jag mig brevid Alex och rättar till scarfen. "vad sägs om att vi går ner på marken" säger jag några skott senare och börjar röra mig mot en brandstege i närheten. "kej" mumlar han när jag börjar klättra ner. Snabbt börjar han klättra efter hela tiden på vakt mot gatorna neranför och taken där vi kom ifrån. Sen springer vi mot en skyddande buske till ljudet av vinande skott.
Okej... jag medger att jag fortfarande är lite höjdrädd. Men marken är också roligare tycker jag. Man har lixom större chans att lyckas smyga sig på någon och överraska de. På ett tak är allt så öppet och man har lätt att bli träffad.
"aaj" smärta skjuter upp genom benet. Jag kollar ner och ser en pink fabulus färgfläck ungefär vid knät. "gick det bra?" frågar Alex och ger svar på tal genom att skjuta snubben som skjöt mig i ryggen. "FY fan jag gav mig ju in i det här på eget bevåg så jag kan väl inte direkt säga att jag förväntade mig att alldrig bli träffad... men det gör ju fortfarande ont" svarar jag lite surt och spanar längsmed gatan.
En hel del skott senare och Alex måste gå på toa... Seriously tänkte han inte på det innan vi började tänker jag förnärmat. Jag sitter utanför ett Ica nära PW kvarteren och väntar på att han ska bli klar. Asså allvarligt jag som hade så kul och så måste han gå på toa. Egentligen är det väl ingen stor grej men matchen är viktig för mig eftersom det är min första.
Jag suckar och kollar upp mot natthimlen. "nämen tjena" säger någon brevid mig. "Är du ensam?"
YOU ARE READING
Paintball warfare
RomanceRiley, 14 år gammal och utkastad ur familjen försöker fly från sitt förflutna genom att flytta till en ny stad. Skaffa ett nytt liv heltenkelt där ingen vet vem hon är eller vad hon har gjort och hon bara kan göra det hon älskar mäst i livet. Paintb...