•Sorular - Cevaplar•

188 25 22
                                    

Merhaba.

Önceki bölümde kendim hakkında bir şeyler sormanı istemiştim hatırlarsan.

Belki sormadın.

Ama ben sorulan soruları şimdi cevaplayacağım.

Hemen hemen üç sayfa dolusu soru geldi. Bazıları kitapla ilgili bazıları ise hobi-fobi vb. Ben bu bölümde 20 soruyu karışık olarak cevaplayacağım;

1- Takıntıların var mı?

*Uzun tırnaklardan hoşlanmam diyebiliriz.

2- -§ soyadından mı geliyor?/-§ ailenden birinin baş harfi mi?/ -§ ne anlama geliyor?

* Bu türde çok soru geldiğinden toplu bir cevap vermeyi düşündüm. -§ bir baş harften gelmiyor. O benim geçmişte 'yaptığımı düşündüğüm' hataların bendeki izidir.

3- Madem o kadar kötü şey yaşadın, seni hayatta tutan neydi?/ Hiç inancını yitirdin mi?

* Güzel soru. Ben küsmeyi bilmem bu yüzden hayata da küsmedim. Merakımı susturacak onca şey yaşamışken bağırmayı tercih ettim. Bu tabiki zordu. Her şeye, herkese karşı bataklıkta ayakta durmak..Ama insan pes etmemeli diye düşünüyorum ben.

4- Hiç kaybetmekten korktun mu?

* Ahhaa cidden buna gülmeliyim. Benim olayım zaten kaybetmekteydi. Yaşanacaklardan değil yaşanmışlardan korktum hep. Ben hafızamı kaybettim daha ne olsun.

5- Yaşadıklarını unutmak ister miydin?

* Asla, asla, asla. Geçmişimin unutulduğunu göz önünde bulundurursak, unutmak isteseydim bu kitabı yazmazdım.

6- Kendine zarar verdin mi, yaşadıklarından dolayı?/ Kendine hiç zarar verdin mi?

* Sadece bir kez verdim.

7- Bu kitabı yazmanın amacı neydi?

* Amacım insanlara yardım etmek ve bana yardım etmelerini istemekti. Merak uyandırmak gizemli olmak hiç aklımda değildi. Ama bazı eleştirilerde yanlış anlaşıldığımın farkına vardım. Düşündüm ki insanlar bu yazdıklarımdan ne yaşadığımı bulabilirlerse beni anlayabilirler.

Çünkü cidden delirmek üzereydim herkes bazı şeyleri kafadan uydurduğumu düşünmeye başlamıştı. Beni bulan insanlar bana yardım edebilirlerdi. Ama bir şeyin daha farkına vardım. Bana gönülden inanan insanlara karşılaştıktan sonra sadece beni bulanların değil, benzer şeyler yaşayan insanların da beni anlayabilmesiydi.

8- Neden şimdi kendini açıklamak istiyorsun?

* Dediğim üzere insanlar ben fark etmeden istem dışı beni merak ettiklerini söylediler. Aslında bütün bu soru-cevap bölümleri bu nedenle yazıldı, yazılacak.

9- Herkesten neden kaçıyorsun, neden etrafından uzaklaştırıyorsun?

* Bu biraz ben istemeden oluyor aslında. İnsanların kafalarını karıştırmak istemiyordum, bana acıdıkları veya merak ettikleri için değilde anladıkları için yardım etmelerini istiyordum.

10- Neden sudan korkuyorsun?

* Hafızamı denizde kaybettiğim için olduğu düşünülüyor. Yüzmeyi severmişim, denize atladığım sırada kafamı kayaya çarpmış ve hafızamı kaybetmişim. Ailem böyle olduğunu söyledi.

11- Ne ya da hangi olay seni hayatta bu kadar bilinçlerdirdi?

* O olaydan sonra kendimi boşlukta gibi hissetmiştim. Ne annemi tanıyordum ne babamı. Evimin yolunu bile bilmezken yanlız kalmış gibiydim. Kamerama tutunup bir şeyler hatırlamaya çalışıyordum ama olmuyordu. Geçmişe dönük bölümleri de gördüğüm halisülasyonları birleştirdiğim kadarıyla yazabiliyordum. Hatta bu nedenle yeni bölümün ne zaman geleceğini sorduğunuzda cevap veremiyordum.

Ben -§Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin