| three |

11.3K 1.2K 140
                                    

Ahn Myeonji melangkah keluar dari biliknya.Dia berjalan menuju kebawah dan bersarapan.

Roti dan jem disapu.Makanan yang sedia terhidang ditatap sebentar.Nafsu makanannya mula memainkn peranan.Aish ! Myeonji mengetuk kepalanya kemudian menyambung menyapu jem strawberi pada roti.

Selesai makan, dia bangun dari duduknya dan berjalan keluar.

"Ah, Myeonji ! Tunggu !" jerit eomma Myeonji.Myeonji berpaling kearah belakang.Ibunya berlari anak kearahnya."Dah nak pergi sekolah?" tanya eommanya.Dahi Myeonji berkerut kemudian mengangguk.Pahal duh mak aku ni.Harap dia tak suruh aku balik awal, sebab nanti ada tetamu nak datang.

Alah ! Macam novel-novel kahwin paksa tu !

"Hati-hati"kata Pn.Ahn kemudian tersengih.Myeonji hanya mencebik.Dia berjalan keluar dan memakai kasutnya.

"bye mai lobeli eomma !" laung Myeonji dan melambai kearah Pn.Ahn.

××skip××

Sedang waktu rehat, tengah syok-syok makan tuh ,tetiba....

Ting tong !

Satu notify masuk kedalam handphone Myeonji.Myeonji berhenti dari mengunyah rotinya.Dia menyeluk poket mengambil handphone.Tangan lincah membuka apps Instagram not Kilogram eh.

Satu kiriman dari -pokemonkoxx berada di 'home'

Dahi Myeonji berkerut sedikit.Matanya masih menatap gambar yang di 'post' oleh pokemon jenis apa tah tu.Otaknya masih loading.Maklumlah,guna Firefox sebab tu lambat.Tapi,tak usah berharap sangat dengan Google.Sebab dia dah tua.Terketar-ketar.

"Ni ,macam baju uniform sekolah aku...macam ku pernah lihat mukanya.Tapi,siapa ya?" bicaranya dalam dialek Indonesia.Dia memerhati sebetul-betulnya.Radanya dia pernah tengok muka si 'pokemon' ni.Tapi...kat mana?

Ah,otak Myeonji memang lambat nak bergerak !

Dengan rela hati,dan sedikit kebodohannya ,dia pun menekan butang 'love' itu dan menjadi merah menandakan dia 'suka' .Walaupun sebenarnya,dia tak paham dengan app haram jadah ni.

Myeonji menyambung makan makanan nya sebelum loceng rehat berbunyi.Setelah selesai, dia berjalan keluar dari pelusuk orang ramai yang tengah melepak dan melantak makanan itu.

"Myeonji !" namanya dipanggil seseorang.Dia melihat kiri dan kanan.Belakang dan- oh belakang.

Hani berjalan pantas kearahnya.

"Kau nak apa?" soal Myeonji. Tak pernah perempuan ni tegur dia.Jarang ah.Yang biasa tegur dia, Joosang.Kawan baiknya.Tapi, harini dia punya lobeli bespren tak datang.

"Jom masuk kelas sesama" ajaknya dan memeluk bahu Myeonji.Myeonji memandang pelik kearahnya kemudian membiarkan.

Lantak kau ah perempuan.Asal kau bahagia sudah.

"Weyh ,kau nak tau tak?"

"Taknak"

"Alah dengarlah" rayu Hani.

"Taknak" jawab Myeonji.Dia sedang memikirkan cara untuk menguruskan badannya.Kalau boleh dia nak 1 kg je turun.

Kira cantik kalau dapat 40 kg.

Baru Ok !

"Tadikan, aku terserempak dengan senior baru sekolah kita ! Handsome giler namateyyh wa eh " Hani mula berfangirling.Myeonji merenung kosong wajah Hani yang sudah memegang pipi sambil terkinja-kinja macam monyet.

Duh stop pit.Ihy.

Hani memandang wajah Myeonji.Dia mendengus geram.

"Yah ! Kau tak paham ke apa aku kata ! Kau ni memang blur lah Myeonji !" marah Hani.Manakala Myeonji hanya menunjukkan wajah innocent yang famousnya itu.

"Macam ni, sekolah kita ada senior baru masuk.So tadi, kat kelas aku...ada budak tunjuk gambar dia.And then, masa nak jumpa kau, aku terserempak dengan dia tengah cakap-cakap dengan kawan dia.Lepastu, dia perasan aku then dia senyum lepastu hadap kawan dia balik.Muka dia,aish gorgeous gila and hensem gila !!!" Hani meng explain sepenuhnya.

"Oh~" Myeonji membalas.Hani mula mencekak pinggang.

"Woi ! Aku punyalah bercerita bagai nak rak,kau jawab " oh~" je ?!! Eiii geramnya aku !!! Macam manalah si Joosang tu boleh tahan dengan kau ?!!" Marah Hani.

Kalau macamtu, takyah layan aku.

Bodoh pe kau.Sial.

Myeonji hanya membiarkan Hani dan terus berjalan kekelas atasnya.Semasa menaiki tangga, dia hanya berjalan tanpa melihat sesiapa.Ah ,maklumlah nak cepat.Malas nak melepak kat bawah.Penat tau tak nak memanjat tangga Walaupun anak tanggannya tak banyak mana.

Nak-nak lagi bila kau penat, rasa macam mendaki bukit.Sedang dia menaiki tangga dengan laju, secara tidak sengaja, kasutnya tergelincir dan kemudian dia mula hilang keseimbangan.Badannya jatuh kebelakang.Namun, dia tidak merasakan apa-apa.

Dia rasa, dia dibeban oleh sesuatu.

Slowly, dia membuka matanya.Dan terlihatlah~~~ bidadara yang cukup mencairkan hati perempuan sedang menatapnya.

Pantas dia berdiri dan menggelus rambutnya.Dia akan membuat seperti setiap kali berasa malu .

"Awak okay?" soal pelajar lelaki itu.Myeonji menunduk dan mengangguk.Dia mencuri pandang wajah pelajar itu.Not familiar.

"Eo ! Saya pelajar baru.Saya dari kelas 5A-1.Nama saya-"

Kringggg !!!

Aish potong.

Pelajar lelaki itu mendongak keatas kemudian menatap semula wajah kosong Myeonji.

"Saya balik kelas dulu" ucapnya.

"Ah Nae" Myeonji dengan sipu malu,menunduk hormat kepadanya.Begitu dirinya.

Pelajar lelaki itu mula menaiki tangga dengan laju dan bayangannya mula hilang dipandangan mata Myeonji.

"Hurm...hensem jugak.Ni ke budak yang Hani cerita tadi?" gumamnya.Dia mengjungkit bahu tanda tidak tahu.Kemudian, dia mula teringat sesuatu.

"Nanti, muka dia macam...."

TBC

Vote √
Comment √

sugastly
nrlnblhafqh
zomb-ish
Jeonyeen-
cyberjeon-

wrong app | jk ✔Where stories live. Discover now