| eight |

7.9K 882 19
                                    

" Tak ku menduga kau berlalu pergi !!!" Ah,sudah.Mula lagi mamat ni.Well, cikgu takda karok jelah.Haha.Jungkook tidak melayan Joong Ki yang sedang menyanyi lagu Hidup dalam Mati itu.

"Tinggalkn semua mimpi dan janji !! Terluka aku menangis tersedar kau hilang dari hati !!!!"

"Eiii pekak ah telinga aku bodoh !!!" Marah Jungkook pada Joong Ki.Joong Ki hanya tersengih.Pelik, selalunya Jungkook ikut karok sekali.Datang bulan kot mamat ni.

"Kau kenapa?" tanya Joong Ki Setelah dia mengumpulkan kekuatan untuk bertanyakan soalan pada Jungkook yang sedang merah padam itu.

"Aku stress !!!" Marah Jungkook.

Wowowo rilek.Kau Ingat marah boleh hilang ke stress kau tu?

Erm kemungkinan boleh.HAHAHA.

Banananana~

Telefon Jungkook berbunyi minion itu menandakan ada satu notifikasi masuk.Dia men-slide lockscreen then buka Insta.

You have 1 new message from mellow_

mellow_ : fINNALY I FOUND' IT

Apa benda yang dia jumpa? Tips untuk kuruskan badan ke? Oh,baguslah.Haih Myeonji ni risau sangat berat dia tu naik.Tapi, dia tak tau aku milik ig ni.Kan?

Aku membalas mesejnya.

-pokemonkoxx : rEALLy? Oh good ;)

Entah kenapa,rasa marah aku kat semua orang tetiba hilang.Dan,tanpa aku sedar.Aku tersenyum sendiri.

Agaknya, bila Myeonji boleh dapat tahu yang akulah lelaki yang dia selalu chat tu.

"Aku tak berdaya untuk melangkah mengharunginya~ " nah Kini,lagu Spider pulak didendangkan oleh Joong Ki.Jungkook memandang Joong Ki sekilas kemudian dia merenung kosong.

Hampa weyh kalau dia tak kenal kau,kau kenal dia.Jungkook teringat hal semalam.Dimana Myeonji menemankannya pulang ke rumah kerana hari lewat malam.Patutnya dirinya yang lelaki ini harus melindungi perempuan seperti Myeonji.

Malu .///.

Ah ! Myeonji tu aku tengok tak serupa perempuan dah.

Tapi semalam, aish.Sweet ah.Jungkook mula tersenyum lebar sehingga ke telinga.Pipinya bertukar warna merah.Dia tersenyum-senyum sambil tangannya bermain bulu di pencil box Cony nya itu.

Tak sangka ganas-ganas Myeonji tu pun, baik.Sanggup bagi air dekat aku.Yelah, aku dah lapar gila time tu.Bila-bila masa je aku boleh main sambar makanan orang and buat muka comel.Tapi nasib semalam aku cover.

Jungkook mendagu dan tersengih lagi.Joong Ki yang seronok menyanyi lagu jiwang karat berhenti dan memandangnya pelik.Ahsal mamat biskut lemau ni tersengih-sengih.Blushing pulak tu.

"Oi !" Joong Ki menolak bahu Jungkook serta merta Jungkook ke alam nyata.

"Kau apsal tersengih-sengih. Blushing pulak tu.Ooo~ kau dah falling in love eh?" tanya Joong Ki sambil smirk pada Jungkook.

Spontan,tangan Jungkook memegang pipinya.Panas ah.Adoi malu~

"A--aa- aku nak pergi tandas" kata Jungkook.Pantas dia bangun dan melangkah laju kekeluar.

Joong Ki sudah gelak terkekek.

"Ehehe tunggu ah ! Nak ikot !" katanya sambil ketawa pada Jungkook.Tak sangka mamat tu boleh blushing tetiba.Aih ni mesti dia teringat kat seseorang ni.

wrong app | jk ✔Where stories live. Discover now