Brutal (coming soon after wrong app)

5.2K 559 22
                                    

Bippu berjalan disatu lorong yang sunyi tanpa mahasiswa ataupun mahasiswi.Dia menghela nafas.Langkah diatur dengan cepat.

Dia menaiki satu persatu tangga universiti itu.Sepanjang itu juga, dia merungut pada seseorang.Pintu rooftop dibuka kasar olehnya.Dia berjalan mendekati orang yang sedang membelakangi dengan tangan yang berada didalam poket.

"Yah" panggilnya.Matanya merenung redup pada orang tersebut.Orang tersebut berpaling dan menghadapnya dengan senyuman sinis.

"Apa kau nak ? Cukuplah apa yang kau buat selama ni.Jangan sakitkan hati aku" katanya lagi sambil memandang tepat orang tersebut.

"Rileks Bippu.Orang Brutal macam kau buat apa nak disakiti.Buang masa aku jelah." katanya sambil ketawa kecil.Bippu mengepal-gepalkan genggamannya.Sikit lagi mahu tumbuk lelaki dihadapannya ini.

"Aku jadi Brutal sebab kau dan Jimin" jawabnya lagi sambil mendengus geram.

"Wow ! Tak sangka kau masih Ingat pada ex-boyfriend kau-"

"Cukup Min Yoongi ! Kau jangan sesekali ungkit hal dulu !" jeritnya pada lelaki itu.Ya Min Yoongi ataupun lebih dikenali Suga.

"Rileks Bippu.Aku cuma terkejut je sebab kau masih ingat pada dia.Yelah, apa orang kata, urm, ah ! First love katakan" ejeknya pada Bippu.

"Kau !" Segera Kolar bajunya dicengkam oleh Bippu.Bippu ingin saja melayangkan penumbuknya pada Suga yang masih tersenyum dan sikap sambil lewa.

Dia melepaskan cengkaman itu dan berpaling kearah lain.Darahnya turun naik menahan letusan dari hati.Peristiwa dahulu bermain di kotak pikirannya.

"Kau pembelot.Jimin penipu" katanya sambil mengetap gigi.

"Siapa suruh percaya kata-kata aku masa tu yang Jimin sukakan kau.Pabo" kata Suga.Bippu mencengkam rambutnya.

"DIAMLAH !!!" Jeritnya sekuat hati sehinggakan burung-burung yang bertenggek disitu terbang bertempiaran.

"Gwenchana Bippu.Aku akan ubahkan.Dengan jatuh cinta pada aku" kata Suga setelah suasana sepi menjadi peneman mereka.

"Tak.Dan tak akan" jawabnya dan terus beredar dari situ.

-Brutal is begin-

wrong app | jk ✔Where stories live. Discover now