Bab 2

172 11 0
                                    

KIM CHAEWON P.O.V

Bunyi loceng memecahkan kesunyian disekolah.Sekarang masuknya waktu rehat.Aku mengemas buku lalu memasukkan kedalam beg.Kemudian memeriksa telefon. Kelihatan ada 10 mesej dari Line masuk.Nasib baik aku mute.

Aku membukanya. Kelihatan 5 dari oppa kesayangan ku.5 lagi dari teman lelaki ku yang bernama Wonwoo.Aku menekan oppa ku punya mesej dahulu.

"Yah!asal datang sini tak bagitau oppa?!"

"Tch!kamu jangan buat hal Chaewon!!!"

"Jangan rapat ngan budak Mark tu!"

"Jangan sesekali!"

"Arra?"

Aku membuat muke menyampah rasa nak baling je telefon nie. Kemudian aku menekan pula mesej dari Wonwoo!!

"Hye awak!"

"Cam ne sekolah?"

"Jangan curang tau!"

"Kalau saya dapat tahu siap awak!"

"Kk bye~~"

Aku tersenyum pendek.Aku memandang Mark yang masih lagi membaca buku di sebelah ku.Aku menyimpan telefon ke poket ku lalu menarik Mark keluar dari kelas.

"Ah..wae?"dia tertanya-tanya.

"Nak ajak pergi cafe,"jawab ku.

Sampai saja ke pintu kelas laluan ku terhalang dek kerana seorang lelaki item nie.

"Pergi,"kata ku.Tangan ku masih kemas memengang tangan Mark.Budak itu masih tidak berganjak.Kelihatan 11 orang budak masuk ikut pintu belakang.

"Budak tu kitaorang punya.Jangan berani pengang dia!"seorang lelaki tinggi lampai memberi amaran kepada ku.

"Heh,Yoda...tak sangka korang ni gay,"kataku tenang.Kelihatan oppa ku tengah membuat muka -dey!-pergi- kepadaku.Aku mengalihkan pandangan.

"Bwo?!Yoda?!Dey!pendek!"katanya memprotes ape yang aku cakap kan.

"Pergilah...dia sekarang aku punya,"kata ku lagi.

"Buktikan,"kata oppa.Sengaja dowh dia ni!!

"Nak saeng buktikan ke oppa?"kelihatan muka oppa ku terkejut.Semua memandang kearahnya.

"Jongdae?"

"Chen?"

"Biak betui?"

"Betul ke weyh?!"

"Sudahlah!!"Oppa memberontak.Dia menarik tangan aku.Tangan ku terlepas akan tangan Mark.Oppa membawa ku kesuatu tempat.

"Yah!!cukuplah tu!kenapa datang sini?"tanya oppa ku geram.

"Mana adik tau omma suruh datang,"kata ku selamba mak bapak.

"Tch!kan oppa kata jngan masuk campur hal kitaorng!"kata oppa ku lagi.

"Dah tu?kenapa?"tanya ku masih selamba lagi.

"Dah!lah!"oppa ku beredar.Aku tersenyum sinis.Air mata jernih turun membasahi pipi ku.Ya!aku menangis.Lalu terduduk disitu.

"Ermm oppa tak sayang aku lagi,"kataku perlahan.Seperti kena kepada efeknya hujan turun membasahi diriku.

Seseorang melindungi aku dari tekena hujan.Aku mendongak.Ada seorang lelaki matanya bulat bibirnya tebal dan merah menyala.Dia...kawan oppaku.

"Kau sapa?!Kau pun nak marah aku jugak?macam Jongdae?"tengking aku lalu bangun.Mata kami berpandangan.

"Saya..Do Kyungsoo tadi saya ikut awak dan Chen hyung.Saya tak berniat nak marah awak tapi nak tolong "katanya lembut.

"Ouh!Heh..nampaknya,"bisik ku tapi dapat didengari oleh Kyungsoo.

"Follow me,"ujar ku.Dia terpinga-pinga memandang ku.

"Palli kwangsoo!"jerit ku.

"Yah!my name Kyungsoo not Kwangsoo!"dia berlari kearah ku.Aku tergelak kecil.

'I like this boy,'

Ujar ku didalam hati.Kami pun berjalan mencari tempat berteduh.

"Kwangsoo cafe mana?"tanya ku.Kyungsoo membulatkan matanya.Ommo!!comel nye.Eh!nape nie!!

"Ehem² correction miss Chaewon. My name is--"aku cepat-cepat memotong.

"Kyungsoo I no,"Kyungsoo hanya memutarkan bola matanya.

"Dah tu cepatlah tunjuk mana cafe,"kata ku.Lalu Kyungsoo berjalan kehadapan.Aku menghadang kakinya untuk berjalan Kyungsoo jatuh tersungkur disitu.

"Yah!KIM CHAEWON!!"aku tergelak kecil sebelum berlari menuju kehadapan untuk ke cafe.Sebenarnya aku dah tahu dah cafe kat mana tadi Mark bagitau.

"Eiii!!adik ngan abang sama je suka troll orang!"omel Kyungsoo sendirian.Habis kotor bajunya terkena debu lantai.

"Nyum nyum!"aku mengunyah makanan seorang diri.Dah tak de sapa nak teman.Tiba² manusia mana pergi jerkah aku.

BAH!!

Aku tersedak.Terbatuk-batuk aku macam nak keluar air mata dah.

"Eh² nah air..,"aku mencapai air yang dihulurkan oleh manusia jahanam ini.Lalu meneguk dengan rakus.

"Yah~~Kwangsoo waeyo?kalau saya mati tercekik macam mana?nanti keluar pulak kat surat khabar budak 16 tahun mati tersedak waffle. Awak nak--"percakapan ku dipotong.

"Yelah-yelah tak habis² membebelnya,"kata Kyungsoo tak puas hati.

"And lagi satu Miss my name is Kyungsok not Kwangsoo!!"jerit Kyungsoo.Aku terkejut dan ingin menangis tetapi Kyungsoo cepat-cepat memujuk.

"Ah..mianhae...saya tak sengaja,"ucapnya.Lalu aku berhenti menangis dan sambung makan waffle.

END KIM CHAEWON P.O.V

-TBC-

Mian late update!Pereksa!Cam na?best?Voted N Comented.Hohoho~~

[H] naughty +dksWhere stories live. Discover now