Bab 9

91 10 1
                                    

Tak yah baca part ni.Bosan gila.Author pun taktau ape yang author tulis.Kalau rasa nak baca bukak lagu diats.

Just Skip This Part.

Cheh speaking-,-

•••••••••

Chen dan yang lain berlari laju masuk kedalam hospital.Sampai saja dikaunter pertanyaan Chen tidak mampu mengeluarkan suara kerana asyik menangis daripada tadi.

"Ah..mianhae..Pesakit bernama Kim Chae Won di wad mana ya?"soal Suho mengawal keadaan.

"Dia sedang menjalani pembedahan. Bilik pembedahan tingkat 3 ,"kata nurse itu.Mereka semua mengangguk lalu menuju kearah lif.

"Tuhan...tolong selamatkan adik ku...,"Chen menangis.

Pintu lif terbuka mereka semua berlari seperti ada efeknya hospital itu memutarkan lagu run Bitiyes pffft.Kelihatan lampu bilik pembedahan masih menyala.Semakin Chen risau.

Sudah berjam-jam dr tidak keluar dari bilik itu.Sehun,Luhan,Kris dan Tao dah tertidur mengalaskan bahu masing-masing. Beberapa minit kemudian lampu bilik pembedahan terpadam.Chen dan yang lain segara bangun.

"Ahli keluarga pesakit?"tanya dr itu.

"Saya....saya abangnya,"jawab Chen.Dr itu mengeluh.

"Adik awak...baik-baik sahaja cuma...."

"Cuma?"

"Otak dia terkena gegaran semasa kemalangan itu.Mungkin..dia akan hilang ingatan. "Chen terlopong.

"Dan mungkin juga dia akan koma beberapa hari. Saya..minta diri dulu."Doktor itu berlalu pergi. Chen sudah jatuh melutut.

"Chaewon..hilang ingatan?"Chen menyeka air mata yang keluar dari tubir mata.Seseorang menepuk bahu Chen kemas.

"Sabar Chen dugaan. Dah jom masuk!" Suho memberikan semangat kepada Chen. Chen sekadar mengangguk lemah dan membontoti langkah leader kedalam wad tersebut.

Sekujur tubuh dengan wajah yang pucat lesi terbaring kemas diatas katil hospital.Chen meraup wajahnya. Tidak sanggup ingin melihat adiknya begini.

"Chae...Chaewom-sshi..."Air mata Chen gugur. Semakin lama semakin deras. Yang lain hanya memandang sayu Chen.

"Hyung...sabar ye.." Sehun cuba untuk memberikan semangat kepada Chen.Chen mengangguk lemah.

3 Minggu Kemudian (malas nak type-_____-)

CHEN P.O.V

Aku menjejakkan kaki ke wad adik ku. Sudah 3 minggu dia terbaring kat atas katil tu. Bangunlah Chaewon!!! Aku dan Exo bergilir-gilir menjaga Chaewon.

Keluhan berat aku lepaskan.Aku memegang tangan mulus Chaewon. Aku mengusapnya perlahan-lahan.

"Chaewon...oppa datang ni. "Sudaa jadi kebiasaan ku berkata seoraag diri dengan Chaewon. Mungkin orang akan cakap aku gila tapi aku tak kesah.Air mata jernih turun mendarat ditangan Chaewon.

"Chaewon?" Jari Chaewon bergerak-gerak woi!aku rasa gembira plus sedih plus macam orang tak betul.Aku terus menekan butang merah dihujung katil untuk memanggil Doktor.

"Encik boleh tolong keluar sebentar?" Aku mengangguk dan keluar. Aku menggosok-gosok(?)tangan aku. Sejuk weiii dah lah tmabah ngan peluh. Doktor ni lambat gile cek adik aku. Ade ape² terjadi ke?

Akhirnya doktor itu keluar. Aku terus bangun mendapatkan Doktor Cha.

"Doktor macam mana adik saya?" Aku semakin risau. Mata aku merah menyala. Rambut aku serabai. Aku daa macam tak terurus lepas kejadian yang menimpa Chaewon 3 minggu lepas.

"Adik awak dah sedar. Dia tak apa² cuma saya daa bagitau bukan? Dia hilang ingatan. "Aku megangguk. Bersyukur sangat adik aku dah sedar.

"Awak boleh jengguk dia. Kalau tak apa² esok mungkin?awak boleh bawa dia balik.Nae?saya minta diri dulu." Kata Doktor Cha panjang lebar. Aku mengucapkan terima kasih dan terus merempuh masuk ke bilik Chaewon.

END CHEN P.O.V

"Chae....Chaewon?"Chaewon menoleh kearah suara yang memanggilnya tadi. Senyuman terbit dibibirnya.

"Oppa!"Chen berlari dan memeluk Chaewon erat sambil menangis teresak². Chaewon kaku.

"Oppa....wae?" Chaewon masih blur lagi.

"Kamu tahu tak oppa risau?! 3 minggu kamu tak sedarkan diri!"Chen meleraikan pelukan. Chaewon menyeka air mata Chen.

"Shutt..shutt...uljima..See Chaewon ade kat sini lagi kan?" Walaupun Chaewon agak terkejut tapi dia menenangkan juga Chen.

"JongDae!!!"Seseorang jerit dari luar bilik wad. Chen dan Chaewon menoleh kearaa pintu. Pintu dikuak pelahan.

"Chaewon!Kamu dahh sedar? Ah baguslah. "Xiumin tersenyum manis sambil membelai lambut Chaewon.

"Err..Korang ni sapa?"Ok² masa seperti berhenti. Mereka saling berpandangan.Xiumin memandang Chen. Chen mengeluh.

"Dia...hilang ingatan. "

-TBC-

Dah kate bosan...So..dah baca?Voted N Coment!

[H] naughty +dksWhere stories live. Discover now