Chaewon meneliti dari atas sampai bawah. Dari tepi sampai tengah. Dari depan sampai belakang. Ini ke rumah yang akan di dudukinya nanti?besar nak matey! Tapi lagi besar rumah dia lah.
"Oppa!" Chen memberhentikan langkahnya dan menoleh ke belakang. Baru je nak peluk kesayangan dia dalam bilik yang dah lama tak tersentuh.
"Hmm?"Chen memandang Chaewon yang macam sedikit tidak tenang itu.
"Hey!Chae kena tidur sini?with oppa?and eleven boys?Are you crazy oppa?!" Chaewon menuju kearah Chen. Chen mengeluh berat.
"Nak buat macam mana?" Jawapan Chen mendatar. Chaewon terlopong.
"Chaewon tak nak!"Chaewon bersilang di dada. Chen mengeluh dan terus masuk kedalam rumah tanpa memberi sebarang jawapan kepada adiknya.
"Egyoo bwoyaaa?! Oppa!!" Chaewon menjerit. Rasa macam nak menangis rasa. Dia mengambil air didalam beg dan minum .
"Annyeong Kim Chaewon-nie~" Chaewon menoleh dengan laju apabila namanya disebut. Otaknya menghadam setiap babit-babit perkataan.
1 saat.....
2 saat.....
3 saat.....
PFFFFT!!!
Kesemua manusia yang berada disitu membuat muka buruk termasuklah Kris. Chen yang melihat dari atas lagilah membuat muka. Mata Chaewon terbeliak. Masih anda ingat dalam cerita apakah babak ini? Pasti exo-l ingat.
"Kim Chaewon!"
"Chae..."
"Chaewon!!"
"Won-nie.."
Chaewon mengambil sapu tangan dan mengelap muka manusia yang berpeluh dingin itu. Sebenarnya,semua hampir tergelak. Tapi ditahan. Kalau tak kena baham nanti lepas masuk rumah.
"Mi--mianhae! Mianhae! Chaewon tak sengaja!" Chaewon tunduk beberapa kali.
"T-tak pe. "Cuba untuk senyum. Perkara yang wajib dibuat oleh manusia ini.
"Sehun okey tak ni?" Luhan memegang bahu Sehun lembut. Sehun meegangguk dan matanya terpejam-pejam.
"Okey... hyung" Luhan mengangguk dan tersenyum. Sehun memapak masuk kedalam. Chaewon mengikut langkah Sehun. Bersalah bukan main!
"Okey. Bersedia semua. "Mereka mengangguk serentak.
"Satu...
Dua...
Tiga..."
"Hahahahaha!!" Semua mentertawakan Sehun. Muka dia tadi tak leh bla! Bukan main lagi gelak. Sampai ada yang tergolek-golek. Terlanggar sana sini. Ish³ .
"APA KORANG GELAKKAN HUH?!" Semua senyap diam tak berputik apabila mendengar jeritan Sehun dari dalam.
"Chen buat lawak bebeh!" Semua mengangguk mendengar alasan yang diberikan oleh si Bacon.
Member yang lain mengorak langkah masuk ke dalam rumah teres 3 tingkat. Seorang² memandang ruang tamu rumah. Disitu hanya ada Chaewon dan Sehun.
"Sehun-ah! Mianhae.." Sehun tersenyum kelat.
"Okey lah. Tak apa" Sehun mengelap mukanya yang basah. Mungkin baru lepas cuci muka?
"Ta--tapi.."
"Chaewon." Chaewon termasuk yang lain mendongak memandang koridor rumah.
"Nae?"
"Nah. Telefon kamu. "Chen membaling telefon Samsung S'6 tu tepat kearah dahi Chaewon.
YOU ARE READING
[H] naughty +dks
Random+ Pabila budak pelik berjumpa dengan budak dingin. Apa yang akan terjadi? Well , kita tengok sendiri. [Status; HIATUS]