Bab 8

109 8 0
                                    

Part ni sedih. Disarankan para readers membuka lagu yang saya beri diatas.Sekian terima kasih.Kalau anda menangis sila bagitau saya 😂Kalau ada sesiapa yang ada lagu Promise exo piano cover boleh dengar sendiri. Kalau dah habis putarkan balik ,Sekian.

••••••••••••

Chaewon mengurungkan diri di dalam bilik.Dia menangis teresak-esak.Dia tidak menyangka bahawa teman lelakinya sendiri curang terhadapnya.Dia duduk sambil lututnya didekatkan kedada.Manusia yang berada diluar sudah memekak mekik kerana risau,kabut dan takut.

"Yaa...Chaewon...bukak pintu ni sayang,"kata Chen sekadar memujuk.Tiada jawapan.

"Chaewon-sshi...bukaklah ni Chanyeol oppa ni..,"kata Chanyeol pula.Masih tiada respon.

"Chaewon...janganlah macam ni..,"kata Baekhyun pula.

"Sudahlah tu Chaewon..,"kata Lay pula.Puas ke-12 penghuni rumah itu memujuk Chaewon tetapi Chaewon hanya senyap dan menangis.

Tidak dia sangka.Kawan baiknya sendiri sejak sekolah lagi buat macam ni padanya.

Flashback

"Noona..memang dah dapat pun Jungkook,"kataku perlahan.

"Sapa?"tanya Kyungsoo.Aku memandangnya dengan penuh makna.

"Lee Wonwoo,"kata ku bangga.Kyungsoo tersembur air.

"Yah..wae?"tanya ku bingung.

"Takde cuma tersedak,"kata Kyungsoo.

"Tersedak wae?"Kyungsoo mengetap bibir.

"Nanti balik rumah kitaorang terangkan nae?"aku mengangguk laju.

Dirumah

Aku membuka pintu rumah.Kelihatan yang lain sedang duduk disofa kelihatan runsing.Aku menutup pintu dan menuju kearah mereka semua.Aku menegur.

"Yah..wae?napa diam ni?"tanya ku.Mereka semua mengetap bibir.

"Sebenarnya kami tak nak masuk campur hal peribadi kau tapi..terpaksa...,"kata Kai.

"Kenapa?pasal Jongdae oppa?"tanya ku.Mereka lantas menggeleng.

"Dah tu?"mereka semua memandang oppa.Chen oppa mengeluh.Dia meluru ke arah ku lalu memeluk ku.

"Wonwoo..dia..curang,"ucap oppaku satu persatu.Mataku terbutang luas.Aku menolak oppaku.Oppaku jatuh diats Kris.Kris merengek.

"And...andwae....op....oppa tipu kan?oppa nak balas dendam sebab tu oppa tipu kan?"kata ku. Air mata ku bergelindangan keluar.

"Tak...oppa...op...oppa tak tipu sayang,"kata oppa ku lalu bangun.

"Bukti!"suara ku naik satu oktaf.

"Ini... "oppaku menunjukkan gambar Wonwoo dan Hyunjoo bersama.Ber..berpengangan tangan.Dan...ber..berciuman??Apa semua ini?!!

Sewaktu itu tidak ada apa yabg boleh aku lakukan.Aku hanya menangis.Kyungsoo datang kearah ku.

"Janganlah menangis Chaewon..,"pujuknya.

Aku meluru masuk kearah bilik dan menghempas dengan kuat lalu mengunci bilik.Aku duduk dan merapatkan lutut kedada.

END Flashback

Chaewon menangis samahunya.Dia kemudian baring keatas katil kemudian terlelap.





Chaewon P.O.V

Aku membuka mataku.Sinaran matahari menembusi mataku.Kepala ku rasa berdenyut.Aku cuba mengingati apa sebenarnya yang terjadi.

"Oh..Wonwoo curang...,"kataku menyampah.

Aku meluru kearah cermin.Mataku sembab.Aku mengambil tuala lalu masuk kedalam bilik air untuk membersihkan badan.

Beberapa minit aku keluar.Memakai baju dan mengambil telefonku.Aku membuka pintu. Sunyi.Seperti tiada orang.Mungkin tengah tidur?aku berfikir.

Aku melihat telefonku.Banyak mesej dan call masuk.Aku membuka app panggilan.Semuanya dari EXO sayangnya mereka kat aku. Aku scroll punya scroll mata ku tercacap pada satu nama.

"Wonwoo...,"kataku.

Lalu aku melihat mesej pula.Sama seperti tadi.Semua dripada EXO.Ada dua je yang lain.Satu daripada Mark dan satu daripada Wonwoo.

'Yah!!bukak pintu ni Chaewon!'-Jongdae oppa!

'Chaewon...bukaklah pintu nanti kamu sakit..,'-BaekhyunEyeliner

'Chaewon-sshi kalau ye pon tak nak bukak pintu.Cakaplah sesuatu jangan asyik menangis memudaratkan kesihatan,'-LayUnicorn

'Mari makan Chaewon...,'-ChanyeolTheTallYoda

'Can u open the door? '-KrisTheCoolGuy.

'Please!!'-TaoThePanda

'Bukaklah Chaewon.Nanti oppa belanja Baozi,' -XiuminBaozi

Chaewon tergelak melihat mesej-mesej yang masuk.Hilang sikit rasa sedihnya bila bersama-sama EXO.Dia sambung membaca.

'Pffft..Ini Kai.Kai sayang Chaewon. Kalau Chaewon sayang Kai sila bukak pintu ini #by Chanyeol,'-KimJongIn

'Noona..bukak pintu..noona tak thayang kitaorang eh?'-SehunBubleTea

'Kita sama-sama perempuan...aku tau perasaan kau Chaewon.Jadi mari kita berbincang.Sila bukak pintu!! #by ByunBaek-LuhanCikManly

'Bukak pintu Chaewon...Kitaorang risau ni...please,'-SuhoLeaderHensem!

'Yeobo...bukaklah pintu..ples yeobo,'-KyungsooSiBurungHantu

Mata Chaewon terbeliak.

"Yeo...yeobo?"soalnya.

"Ni mesti Chan oppa nak kenakan Kyungsoo,"kata Chaewon terhibur.

Kemudiannya dia membuka pula chat Mark.

'Annyeonghaseyo...Chaewon...saya rindu awaklah,'

'Ahaha takdelah...,'

Masih tersenyum.Tidak sampai beberapa minit senyumannya mati kerana mesej.

'Chaewon sayang~~,'

'Macam mana hari awak hari ni?menang tak?'

"Sibuk je kau.blah ah,"Chaewon keluar dari rumah lalu mengambil basikal dibelakang dan mengayuh untuk menghirup udara segar.

Sebelum itu dia membalas mesej.

'Dah bukak,'-KyeoptaChaeWon

Kemudian mengayuh basikal dengan tenangnya.Menikmati udara petang yang nyaman.Tiba-tiba satu kereta datang meluru kearah Chaewon.Chaewon yang tidak perasan akan hal itu terus saja mengayuh basikal kemudian

BANG!!

-TBC-

[H] naughty +dksWhere stories live. Discover now